Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

https://www.youtube.com/watch?v=r5E_hoPiaPk

 

Страхотно свирене на Кольо - може да го подкрепите на долния линк, аз вече го направих :)

 

https://www.jamtrackcentral.com/jtcguitarsolocontest2015/entry/691/

 

Успех!

Отговорено

Благодаря ви, радвам се че ви харесва :pray: ! Аз направих трака за удоволствие и междудругото, та не съм мислил да го промотирам

Отговорено

Видях го още в началото , но не  посмях да публикувам във форума:) 
Според мен не са много участниците на това ниво.  Журито , ако е обективно и не се гледа само зрителския глас , би трябвало да  е поне сред първите 5. 
Но  цялата работа си е за реклама на сайт и по скоро  не очаквам реални оценки :)

Отговорено (Редактирано)

БлагодаряЩ,  Участвал съм в много подобни контести през годините, винаги стриктно за удоволствие и наистина не ме вълнува особено дали ще се класирам :-). Забавно да става!

 

Но много благодаря на всички за съпорта!!!!!

 

п.п. Между другото нямам много шансове , защото не обичам (а и не мога, нямам търпение) да си мисля солата, правя няколко импровизации, избирам най приличната и я пускам. Така, вероятно не се получават достатъчно ефектни тракове, но  да си подготвям солата пък ми е тотално безинтересно

Редактирано от kolio_k
Отговорено

При Кольо няма слабо свирене :) Аз го слагам на върха на пирамидата в моята лична класация на БГ китаристите.

Отговорено

   Страхотно свирене! Личи си, че е спонтанна импровизация. Но все си мисля, че легендарните импровизатори са подготвяли солата си за вечерния гиг по цял ден. За да се докажат пред себе си и жестоката конкуренция.

Отговорено

Благодаря ви и на двамата!

 

Да, добре е човек да се подготвя, преди да излезе да свири, но там наистина е имало сериозна конкуренция, а ние, в наши дни свирим, предимно за себе си.A и не обичам да си набелязвам "хватки" с които да впечатлявам някого, напротив, опитвам се да се изчистя от тези останали от едно време, които са като са ми като тик и ме дразнят страшно много :-)!

Отговорено

Има и един интересен начин без предварително намислиляне: с мислехме в момента. От големи майстори съм чул, че при импровизация на моменти мислят като че композират песен (или инструментслна пиеса), нова 'тема' в рамките на темата. Като съм правил (жалки) опити да мисля по тоя начин, са ми казали, че импровизациите ми били предварително измислени - а не са! С такова мислене (за 'композиране' ако не на тема, поне на рифове) по-рядко изскачат технически акробатики, но пък има мелодия...

 

А горната импровизация, Кольо, е много добра! [emoji106]

Отговорено (Редактирано)

   Кольо, при теб освен страхотното свирене ми харесва, че от силната си позиция можеш да бъдеш и самокритичен. Но защо да бягаш от себе си? Огромна част от публиката предпочита блуса пред джаза. Скот Хендерсън - невероятен джаз/фюжън китарист, с Трайбъл Тек, с Чък Кария, Джо Завинул и др. напоследък; има блус проекти, където доразвива Хендрикс! Стара любов ръжда не хваща.

^ Бицев, мисля, че тази композиционна техника, ползвана и в импровизацията се нарича Motivic Development.

Редактирано от travelcaster2
Отговорено

Да, motivic също е част от това, макар че в джаза го разбират повече като вариации на мотив от темата (а иначе си е метод от класическото композиране 'от нищо'). Това, за което говоря, включва изсвирване на нов мотив 'от нищо' (нищо освен хармоничната структура на темата и подобаваща скала), а след това - въпросните му вариации. Мелодични, ритмични, тембрални... или никакви, защото добрият мотив заслужава да се чуе (и разпознае) отново някъде в солото :) Скот Хендерсън е именно един от тези, които го правят много добре. А оттук - темата за 'големия' блус отвъд 12те такта и пентатониката - е безкрайна и благодатна. Заслужава си отделна тема и вярвам Кольо също да се включи в нея, защото и той свири (с особен кеф) такива работи? ;)

Отговорено (Редактирано)

   Имам чувството, че говорим за едно и също. Това са техниките на Motivic Development от книгата на Bert Ligon "Comprehensive Technique for Jazz Musicians". Избираме мотив от 4-5 ноти.

1. Повторение на мотива.

2. Транспониране (преместване нагоре или надолу).

3. Смяна на скалата (от мажор в минор или обратно).

4. Фрагментация (отнемане на 1-2 ноти).

5. Разширяване (добавяне на ноти пред, след или вътре в мотива).

6. Секвенция (повторение на мотива няколко пъти възходящо или низходящо диатонично или на избран интервал).

7. Украшения или орнаментация (добавяне на горни, долни или и двете диатонични или хроматични ноти).

8. Увеличаване на нотните стойности (става по-бавен).

9. Намаляване на нотните стойности (по-бърз).

10. Инверсия. Ретроградност. Ретроградна инверсия.

11. Разместване (някои от нотите се местят октава горе или долу).

12. Всевъзможни комбинации от досега изброените техники.

   При всички тези проекции важно е мотивът да остава разпознаваем.

Редактирано от travelcaster2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.