Jump to content
Българският форум за музиканти

P-Bass to PJ-Bass


Recommended Posts

Здравейте колеги имам един бас "Squier p-bass" е такъв:

_c859220_image_0.jpg

 

 

ползвам го да си записвам бас пистите на "Cubase" и искам до му добавя един адаптер да стане PJ

 

28_Oct_097_large.jpg?v=1382955575

 

Ако някой луд като мен е правил тази интервенция моля да сподели също така си търся J адаптер втора ръка можете да изпращате офертички на Л.С.

До колкото разбирам ще се наложи да се изкопае тялото, което за мен не е проблем да го направя професионално сам, но все пак не съм запознат с това на какво отстояние от бриджа трябва да е и т. н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

J- адаптерът е на 50 мм от плочката на бриджа. Бих ти препоръчал тази схема за свързване, монтираш само едно трипозиционно ключе на плочката и нямаш нужда от трети потенциометър. Това е свързването на моя Fender JP - 90.

 

45514d38cb4ca561.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля така да го направя ще се избегнат нежелани шумове в последствие  :godbless:

50мм от края на бриджа но до началото на адаптера или до центъра на адаптера?

 

Благодаря предварително!

 

Сега остава да си намеря и адаптер, а той за бридж колко килоома трябва да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има два варианта на разположение - по-близо до струнника (типично за Jazz bass от 70-те) и по-близо до Р адаптера (типично за Jazz Bass от  60-те). По-често се използва разположението до струнника с цел да се получи по-остър и среднист звук от задния адаптер, който да балансира по-мекото звучене на предния. Не съм сигурен за точните разстояния, но са приблизително около 4 см и 5,5 см от седлото на сол струна до средата на адаптера. Потърси в нета за по-голяма точност, ако не ги намериш ще проверя в домашната аналогова база данни (разбирай книжки, папки и хартии) и ще пиша по-късно. 

 

Пресижън адаптера обикновено е по-силен като ниво от типичния Джаз бас адаптер, но би могъл да постигнеш добър баланс с разлика във височината между двата. Прецени и дали ако вземеш single coil шумът няма да ти пречи при записи. 

 

Като лични предпочитания мога да добавя, че за заден адаптер в такава комбинация съм ок и с феритни магнити, но за Р адаптера винаги бих предпочел Алнико. Ако намериш някой, подобен на DiMarzio Model J (http://www.dimarzio.com/pickups/bass/standard-bass/dimarzio-model-j,  има доста евтини копия правени от най-различни производители) би свършил работа - нивото им най-често е достатъчно високо и нямат шум.

Редактирано от разбойник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 мм до долния край на J - адаптера, от края на плочката на струнника. Разстоянието до седлото е различно за всеки инструмент. 50 мм е и на двата ми баса на Fender - Jazz Bass и JP -90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно а можеш ли да замериш каква е дълбочината на дупката за адаптера от нивото на тялото до дъното на дупката за адаптера.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен направи отвор едва след като купиш адаптер. Адаптери за бридж позиция се правят в два размера, като разликата в дължината е 4 мм:

http://www.bestbassgear.com/images/pickups/bart_9.gif

 

Освен това има разлика и в дълбочината на отвора - адаптер с керамични магнити отдолу и магнитопроводи ще бъде с няколко мм. по-висок от такъв с Алнико. Конкретно се сещам, че съм виждал адаптери от Скуайър с Алнико магнити, които бяха значително по-ниски от стандартните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някакви мнения относно EMG активни:

 

3118_EMG_PJ_Set_a.jpg

 

Като купя адаптерите ще го дълбая, тоест аз няма да го дълбая фрезата ще го дълбае.  :blush:

 

Относно DIY за преправянето и дълбаенето на подобни проекти с вече боядисани тела се ползва обратен фрезер, като целта е да не се повреди фабричната боя на инструмента. Фрезера избутва стружката на долу и няма начин да се нацепи боята при сряза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е съвсем различен тип звук - нещо като пълна противоположност на пасивен Р бас.

Имал съм различни техни адаптери през годините, включително и комплекта, който показваш. Аз не бих сложил EMG на такъв клас инструмент - по-добре по някое време смени направо баса с такъв, който ти допада повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баса е от старите "Индонезийски" и е в изключително запазено състояние (изглежда като нов)  доста ми е удобен. Все пак аз съм китарист не съм басист и го ползвам да си записвам бас траковете докато си свиря с Cubase Отделно го взех преди няколко години на старо за 200лв от някакъв пич дето си мислел да се учи но се отказъл, на практика на него не е свирено, по праговете няма следи от употреба , на дали след мондажа на EMG-та бих намерил нещо със същото качество за тези пари

Ще стъпи на 500лв. с  EMG :)

От страна на китарите имам 2 с активни EMG и съм си много доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Активните адаптери на EMG:

 - нямат шум

 - много по-подходящи са за слап свирене от сегашните ти адаптери

 - би могъл да ги включиш директно в пулт заради вградените предусилватели и подходящото изходно съпротивление

 - имат доста по-широка честотна лента, което може да е плюс, но може и да не е. Ако инструментът ти акустично няма добре дефинирани среди и ниски е възможно в тона ти да има прекалено много високи честоти.

 

Традиционните пасивни Р или PJ адаптери предлагат класически звук, изключително подходящ за рок и за акомпанимент като цяло (т.е. не соло бас). Подходящи са за свирене с драйв, с перо, с пръсти, понасят добре обработка с ефекти и "пълнят" микса добре. Не случайно Р бас е изборът на много музиканти, свирещи основно на друг инструмент - предлага бърз и лесен начин за запис в разнообразни макети и песни. 

 

Това е мое мнение и би трябвало да го използваш като отправна точка за размисъл, но нищо повече. Ако имаш възможност за тест преди покупка би било най-добре

Редактирано от разбойник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми е ясна целта на упражнението, какво точно се цели?

 

а) купил си евтин бас, върху който искаш да изпробваш уменията си за дълбане.

б) нещо в звука не ти достига, ако да какво и какво точно очакваш след промяната.

в) просто скучаеш и търсиш да разчовъркаш нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз редовно си човъркам нещо! :greenball:

Купих си евтин бас защото не съм басист, а китарист и ми трябваше някакъв бас, а избрах този бас защото за разлика от другите в този ценови клас поне е лицензиран от сериозна компания и определено има защо, инструментът никак не е лош.

Целта на упражнението е че го ползвам за записи с цел душевен оргазъм, нищо профи и не ми харесва как шуми и звучи наврян директно, ако ми харесваше нямаше да я има тая тема, блиско е до акъла.

Докато свиря на "сухо" демек без да е включен никъде ми харесва, съответно има потенциал, като го мушна в картата не ми харесва, а в кубе горе долу става, та за това мисля да му сложа добри активни адаптери които ще са най-удачни за моите нужди!

 

Иначе уменията за дълбане по цял ден ги практикувам, че чак ми е омръзнало от тях, искам да е с по-голямо ниво защото сега е тих и да няма шум защото сега има и да е с два адаптера защото с два ще е по гъвкав от колкото с един. :)

 

:yes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятността с активните адаптери (или с добавен пасивен J адаптер) директно в картата звука отново да не ти хареса е огромна. Имаш нужда от допълнително устройство, с което да обработиш звука преди запис. Някакъв подходящ инструментален еквилайзер + компресор, предусилвател за бас или симулатор на усилвател би помогнал.Така ще решиш и проблема с ниското ниво на сигнала.

Знам че си фен на DIY, разгледай за схема на подходящ проект. Нещо като Flipster като минимум: http://www.runoffgroove.com/flipster.html

Има и по-висок клас решения, но не мога да помогна с линкове.

 

Настоящият ти адаптер е хъмбъкер и ако има шум, това е заради липса на екраниране и/или нещо нередно в свързването на потенциометрите. Започни от там, според мен.

"По-гъвкав" не означава по-подходящ за теб. Пробвай и слушай (ако не на живо то поне в Интернет)  класически басове - Precision, Jazz, Musicman, някакви с EMG и т.н. Така ще си спестиш разочарования от грешни инвестиции.

Редактирано от разбойник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам плъгини за обработката, компресор, еквалайзер... но тя като влезе зле после каквото и да правиш се си е зле. Пробвах и през преампа преди картата ефекта е следния:

Много ниски, отвратителни среди, никакви високи, на мястото на високите има шум.

Аз свиря с пръсти, не ми харесва бас с перо защото я няма перкусията а в случая тя не се чува.

Огледъл съм всичко е вързано както трябва "волума" е за смяна, потенциометъра е заминал шуми яко при въртене. Просто фабричната електроника не става за моите нужди. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.