lyu_records Публикувано Март 11, 2015 Публикувано Март 11, 2015 Здравейте колеги имам един бас "Squier p-bass" е такъв: ползвам го да си записвам бас пистите на "Cubase" и искам до му добавя един адаптер да стане PJ Ако някой луд като мен е правил тази интервенция моля да сподели също така си търся J адаптер втора ръка можете да изпращате офертички на Л.С. До колкото разбирам ще се наложи да се изкопае тялото, което за мен не е проблем да го направя професионално сам, но все пак не съм запознат с това на какво отстояние от бриджа трябва да е и т. н. Цитирай
Fats Отговорено Март 11, 2015 Отговорено Март 11, 2015 J- адаптерът е на 50 мм от плочката на бриджа. Бих ти препоръчал тази схема за свързване, монтираш само едно трипозиционно ключе на плочката и нямаш нужда от трети потенциометър. Това е свързването на моя Fender JP - 90. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 11, 2015 Автор Отговорено Март 11, 2015 И аз мисля така да го направя ще се избегнат нежелани шумове в последствие 50мм от края на бриджа но до началото на адаптера или до центъра на адаптера? Благодаря предварително! Сега остава да си намеря и адаптер, а той за бридж колко килоома трябва да е? Цитирай
разбойник Отговорено Март 11, 2015 Отговорено Март 11, 2015 (Редактирано) Има два варианта на разположение - по-близо до струнника (типично за Jazz bass от 70-те) и по-близо до Р адаптера (типично за Jazz Bass от 60-те). По-често се използва разположението до струнника с цел да се получи по-остър и среднист звук от задния адаптер, който да балансира по-мекото звучене на предния. Не съм сигурен за точните разстояния, но са приблизително около 4 см и 5,5 см от седлото на сол струна до средата на адаптера. Потърси в нета за по-голяма точност, ако не ги намериш ще проверя в домашната аналогова база данни (разбирай книжки, папки и хартии) и ще пиша по-късно. Пресижън адаптера обикновено е по-силен като ниво от типичния Джаз бас адаптер, но би могъл да постигнеш добър баланс с разлика във височината между двата. Прецени и дали ако вземеш single coil шумът няма да ти пречи при записи. Като лични предпочитания мога да добавя, че за заден адаптер в такава комбинация съм ок и с феритни магнити, но за Р адаптера винаги бих предпочел Алнико. Ако намериш някой, подобен на DiMarzio Model J (http://www.dimarzio.com/pickups/bass/standard-bass/dimarzio-model-j, има доста евтини копия правени от най-различни производители) би свършил работа - нивото им най-често е достатъчно високо и нямат шум. Редактирано Март 11, 2015 от разбойник 1 Цитирай
Fats Отговорено Март 12, 2015 Отговорено Март 12, 2015 50 мм до долния край на J - адаптера, от края на плочката на струнника. Разстоянието до седлото е различно за всеки инструмент. 50 мм е и на двата ми баса на Fender - Jazz Bass и JP -90. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 12, 2015 Автор Отговорено Март 12, 2015 Ясно а можеш ли да замериш каква е дълбочината на дупката за адаптера от нивото на тялото до дъното на дупката за адаптера. Благодаря! Цитирай
разбойник Отговорено Март 13, 2015 Отговорено Март 13, 2015 Според мен направи отвор едва след като купиш адаптер. Адаптери за бридж позиция се правят в два размера, като разликата в дължината е 4 мм: http://www.bestbassgear.com/images/pickups/bart_9.gif Освен това има разлика и в дълбочината на отвора - адаптер с керамични магнити отдолу и магнитопроводи ще бъде с няколко мм. по-висок от такъв с Алнико. Конкретно се сещам, че съм виждал адаптери от Скуайър с Алнико магнити, които бяха значително по-ниски от стандартните. Цитирай
lyu_records Отговорено Март 14, 2015 Автор Отговорено Март 14, 2015 А някакви мнения относно EMG активни: Като купя адаптерите ще го дълбая, тоест аз няма да го дълбая фрезата ще го дълбае. Относно DIY за преправянето и дълбаенето на подобни проекти с вече боядисани тела се ползва обратен фрезер, като целта е да не се повреди фабричната боя на инструмента. Фрезера избутва стружката на долу и няма начин да се нацепи боята при сряза! Цитирай
разбойник Отговорено Март 17, 2015 Отговорено Март 17, 2015 Това е съвсем различен тип звук - нещо като пълна противоположност на пасивен Р бас. Имал съм различни техни адаптери през годините, включително и комплекта, който показваш. Аз не бих сложил EMG на такъв клас инструмент - по-добре по някое време смени направо баса с такъв, който ти допада повече. Цитирай
lyu_records Отговорено Март 17, 2015 Автор Отговорено Март 17, 2015 Баса е от старите "Индонезийски" и е в изключително запазено състояние (изглежда като нов) доста ми е удобен. Все пак аз съм китарист не съм басист и го ползвам да си записвам бас траковете докато си свиря с Cubase Отделно го взех преди няколко години на старо за 200лв от някакъв пич дето си мислел да се учи но се отказъл, на практика на него не е свирено, по праговете няма следи от употреба , на дали след мондажа на EMG-та бих намерил нещо със същото качество за тези пари Ще стъпи на 500лв. с EMG От страна на китарите имам 2 с активни EMG и съм си много доволен. Цитирай
разбойник Отговорено Март 17, 2015 Отговорено Март 17, 2015 (Редактирано) Активните адаптери на EMG: - нямат шум - много по-подходящи са за слап свирене от сегашните ти адаптери - би могъл да ги включиш директно в пулт заради вградените предусилватели и подходящото изходно съпротивление - имат доста по-широка честотна лента, което може да е плюс, но може и да не е. Ако инструментът ти акустично няма добре дефинирани среди и ниски е възможно в тона ти да има прекалено много високи честоти. Традиционните пасивни Р или PJ адаптери предлагат класически звук, изключително подходящ за рок и за акомпанимент като цяло (т.е. не соло бас). Подходящи са за свирене с драйв, с перо, с пръсти, понасят добре обработка с ефекти и "пълнят" микса добре. Не случайно Р бас е изборът на много музиканти, свирещи основно на друг инструмент - предлага бърз и лесен начин за запис в разнообразни макети и песни. Това е мое мнение и би трябвало да го използваш като отправна точка за размисъл, но нищо повече. Ако имаш възможност за тест преди покупка би било най-добре Редактирано Март 17, 2015 от разбойник 2 Цитирай
blr Отговорено Март 17, 2015 Отговорено Март 17, 2015 На мен не ми е ясна целта на упражнението, какво точно се цели? а) купил си евтин бас, върху който искаш да изпробваш уменията си за дълбане. б) нещо в звука не ти достига, ако да какво и какво точно очакваш след промяната. в) просто скучаеш и търсиш да разчовъркаш нещо. Цитирай
lyu_records Отговорено Март 17, 2015 Автор Отговорено Март 17, 2015 Аз редовно си човъркам нещо! Купих си евтин бас защото не съм басист, а китарист и ми трябваше някакъв бас, а избрах този бас защото за разлика от другите в този ценови клас поне е лицензиран от сериозна компания и определено има защо, инструментът никак не е лош. Целта на упражнението е че го ползвам за записи с цел душевен оргазъм, нищо профи и не ми харесва как шуми и звучи наврян директно, ако ми харесваше нямаше да я има тая тема, блиско е до акъла. Докато свиря на "сухо" демек без да е включен никъде ми харесва, съответно има потенциал, като го мушна в картата не ми харесва, а в кубе горе долу става, та за това мисля да му сложа добри активни адаптери които ще са най-удачни за моите нужди! Иначе уменията за дълбане по цял ден ги практикувам, че чак ми е омръзнало от тях, искам да е с по-голямо ниво защото сега е тих и да няма шум защото сега има и да е с два адаптера защото с два ще е по гъвкав от колкото с един. Цитирай
разбойник Отговорено Март 18, 2015 Отговорено Март 18, 2015 (Редактирано) Вероятността с активните адаптери (или с добавен пасивен J адаптер) директно в картата звука отново да не ти хареса е огромна. Имаш нужда от допълнително устройство, с което да обработиш звука преди запис. Някакъв подходящ инструментален еквилайзер + компресор, предусилвател за бас или симулатор на усилвател би помогнал.Така ще решиш и проблема с ниското ниво на сигнала. Знам че си фен на DIY, разгледай за схема на подходящ проект. Нещо като Flipster като минимум: http://www.runoffgroove.com/flipster.html Има и по-висок клас решения, но не мога да помогна с линкове. Настоящият ти адаптер е хъмбъкер и ако има шум, това е заради липса на екраниране и/или нещо нередно в свързването на потенциометрите. Започни от там, според мен. "По-гъвкав" не означава по-подходящ за теб. Пробвай и слушай (ако не на живо то поне в Интернет) класически басове - Precision, Jazz, Musicman, някакви с EMG и т.н. Така ще си спестиш разочарования от грешни инвестиции. Редактирано Март 18, 2015 от разбойник 2 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 18, 2015 Автор Отговорено Март 18, 2015 Аз ползвам плъгини за обработката, компресор, еквалайзер... но тя като влезе зле после каквото и да правиш се си е зле. Пробвах и през преампа преди картата ефекта е следния: Много ниски, отвратителни среди, никакви високи, на мястото на високите има шум. Аз свиря с пръсти, не ми харесва бас с перо защото я няма перкусията а в случая тя не се чува. Огледъл съм всичко е вързано както трябва "волума" е за смяна, потенциометъра е заминал шуми яко при въртене. Просто фабричната електроника не става за моите нужди. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.