Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

От бедрум до бедрум има разлика ;) Едно е в панелката, друго е в модерно строена кооперация, трето пък в къща.....

 

Ако под "модерно строена кооперация" се разбират новите масови сгради тип "итонг или единична олекотена тухла четворка, сложена на късата си страна + гипскартон + стиропор и пяна", то за съжаление, те са поне с 10-12dB (на стена между съседни апартаменти) по-зле от панелките. То неслучайно (за поевтиняване и максимализиране на печалбите) в момента умишлено изисквания за шумоизолация липсват в разпоредбите. Да не говорим, че имаш ли съседи, освен ако нямаш двоен под ( а почти никоя жилищна сграда няма ), всичко се чува през плочите (а никоя кооперация/панелка/къща няма плочи по-дебели от 15-25 см със все замазката). И вкъща е така, само че си те чуват само твоите хора. Изобщо, добре е, да се прави разлика между реалността, романтичните представи и търговските фрази. Казвам го за протокола, защото не обичам гръмките и недообмислени обобщения.

 

За съжаление, последните жилищни наистина "модерно строени кооперации" с София, са построени някъде в края на втората световна война - началото на соца. То си личи по много неща - височината на таваните, размерите на помещенията, звукоизолацията, настилките, състоянието (предвид годините и поддръжката).

Панелките по много неща си приличат с талашитените мебели, а новото строителство е нещо като много скъп Behringer.

 

По темата:

 

5. Клийнът да бъде с голям хедруум, да носи на ефекти, да е хубав, искрящ клийн.

 

 

Това, само по себе си е противоречие. Ако клийнът е много искрящ, това означава, че ще има доста височки, което пък значи, че едва ли ще носи много на външни драйвове. Клийновете, които много добре се комбинират с външен драйв (особено с външен дисторшън) най-често звучат доста балансирано и не твърде искрящо и напомпано.

Остава вариантът, да се търси чист канал, който има Bright ключе, чието ползване прави голяма разлика в "искрящостта".

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Peavey ValveKing II micro head - нищо особено

Randall Diavlo 40 - не , откажи се

Имаш противоречие, излизаш с бомбастични изисквания, а посочваш някакви нисък клас лампови ампове,

явно нямаш идея какво е хубав лампов клийн.

Blackstar HT40 Club - по-добре от горните две, но пак не ме радва особенно, но е по-добър от предните два.

но ако искаш да ме слушаш - не.

H&K Tubemeister 36 - тук вече може да скочиш, звучи добре и марката е утвърдена, никакво съмнение, че трепа отвсякъде предните 3. Звучи чудесно и аз бих си го взел. Gradmeister-а е с повече екстри, за съответно повече пари.

EVH 5150 III - не се ли надскачаш много!?, но ако само се чудиш откъде - 1800 евро от Томан.

Редактирано от TONY
Отговорено

H&K Tubemeister 36 - това даже има къде да го чуеш в София :)

Един познат върна скоро такъв в Томан, но беше заради лични предпочитания към звука, а не заради проблеми. Каза, че перфектната нощна лампа. Чувал съм само добри неща за него.... освен от моя познат де :>

  • Like 2
Отговорено (Редактирано)

Аз не бих могъл да бъда полезен за избор на съвременен усилвател,защото не ми харесва нито технологията им, нито това, което изкарват като звук. 

Еталон за чист канал са старите Фендери.

Характерен чист канал имат старите Маршали (например plexi). 

Всичко това е резултат от твърде много инженерни неща, за да може лесно да се обобщи.

 

За силен кривоч наистина трябва да се търси нещо съвсем модерно, грубо. И понеже това is not my cup of tea, демек не е мой звук, не мога да бъда компетентен. Тук metalhammer ще е полезен! 

 

Опитът с атенюаторите, ми дава възможност да съм достатъчно убеден, че характерният лампов звук се получава само с подходящо крайно стъпало и съответен режим в който е поставено. Важен елемент е регулирането на преднапрежението (BIAS).  Различни настройки изваждат различни нюанси на звука.

Обратната информация от хора, ползващи мои атенюатори е твърдо ЗА достатъчно добро лампово стъпало и атенюатор след него. Естествено зависи какъв е атенюатора. Може да звучи като реклама, но наскоро ми бе споделено, че мой атенюатор е предпочетен пред Маршалов Powerbrake. Свидетел съм от преди и на други смени на оригинални атенюатори. Явно има причини.

Среднощно свирене без атенюатор не става. Нито качеството на звука, нито силата са приемливи.

Това мога да споделя на този етап.

Успех с избора!

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено (Редактирано)

Инж. Манов, благодаря!

 

^^

Тони, принципно си прав, но 1800 евро струва голямата глава, т.е. 100-те вата. 50-десятката е значително по-евтина.
Противоречие няма, има неща, които ми допадат (без да съм ги тествал наживо) и които не. Като изключим Peavey 6505+ и ValveKing 1, Engl Gigmaster 15, H&K TM 18 и Marshall JVM410 и Blackstar HT-5, други лампи май не съм пипал.

Тук никой не свири с лампа, защото най-близкият магазин, където продават лампови усилватели е в Стара Загора (170км). Провинция сме, няма пазар... а който иска - у форума пита :)

Редактирано от Akerfeldt
Отговорено (Редактирано)

Не мернах това в споменатите до сега:

 

http://peavey.com/products/index.cfm/item/799/116912/6505®%20Plus%20%20112

 

Не съм свирил точно с него, но можеш да го попроучиш. Не знам как е с чистия канал.

 

Друг вариант е, някой ако е навит, да ти изработи усилвател. Не знам metalhammer дали прави сега, можеш да питаш Галин (Gregg)...  Мисля, че това решение няма да е лошо, а и мисля, че ще имаш сделка.

 

ПС:

Сега виждам, че си пробвал такъв усилвател:

 

http://bad_link/forum/topic/?t=128099

 

Какво стана с тоя казус?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

Предложения, които открих в сайта на мюзикекспорт без конкретен ред:

 

 

Marshall 2266C Vintage Modern:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6188

 

H&K Tubemeister 36 Combo:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6136

 

ENGL Thunder 50 E320:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6141

 

ENGL Gigmaster Combo:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6078

 

VHT AV-GT2-40 Lead 40:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6261

 

Laney IRT60-212 Ironheart:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6270

 

Ibanez TSA30:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6312

 

Orange Thunder 30C:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6345

 

Fender SuperSonic 22 Combo:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6339

 

PRS SE30C-E:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6302

 

Fender Hot Rod Deville III 410:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6290

 

Palmer FAT50:

http://www.musikexport.com/e-shop/bg/2011-02-01-21-15-29/2011-02-01-21-44-11--/product/view/136/6277

 

Всеки пробвал, може да пише.

А ти, проучи вносители, цени... не знам, дали цените тук са реалистични, но на пръв поглед, изглеждат нормални май...

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

http://www.thomann.de/gb/search.html?filter=true&gk=gieacotu&manufacturer%5B%5D=Marshall&manufacturer%5B%5D=Blackstar&manufacturer%5B%5D=Laney&manufacturer%5B%5D=Mesa%20Boogie&manufacturer%5B%5D=Orange&manufacturer%5B%5D=Engl&manufacturer%5B%5D=Hughes%26Kettner&manufacturer%5B%5D=Evh&manufacturer%5B%5D=Randall&manufacturer%5B%5D=VHT&manufacturer%5B%5D=Bogner&manufacturer%5B%5D=Koch%20Amps&manufacturer%5B%5D=Hiwatt&manufacturer%5B%5D=Peavey&price-first=400&price-last=800&feature-8895-first=1&feature-8895-last=55.9&feature-8896%5B%5D=1x%2012%22&feature-8898=true&feature-10984=true&feature-10989=true&oa=pra&ls=100

 

Аз съм с Peavey Valveking 112 и си свиря вкъщи доста тихо без атенюатор.

Има хубав чист канал с bright опция,отделни корекции на двата канала,два входа,A/AB class switch,bottom switch,reverb,footswitch,Loop FX,External Speaker Output,

изобретен в Америка-направен в Китай както повечето усилватели.Пробвал си го и е най-евтиния от всички.

 Ако харесваш определен саунд вече това доста ще наклони нещата към определена марка.Примерно драйва на Marshall не можеш да го сбъркаш.

Отговорено

Понякога имам чувството, че форумът нещо не е наред.

 

Тихо свирене с 4х6L6G ??? Без атенюатор?

Единственото което ми идва наум е, че този усилвател ти е излишен.

Той е безмислен.

За да е тих, мастерът му е на 0...1. Крайните лампи не работят. Те са в режим на празен ход. Не участват във формирането на "лампов звук".

За какво тогава е този усилвател?

 

Ааа, сега препрочетох поста... "Най-евтинияТ от всички" . Сега разбрах...

Отговорено (Редактирано)

^Във формирането на звука на "набримчен усилвател", участие взимат не само лампите, но и говорителят. Освен това, на тези нива, ухото чува различно, да не говорим за ефекти като feedback и т.н. Затова, атенюирането, макар и по-добро решение от свиренето при master=0..1, пак не може да пресъздаде съвсем същото усещане.

 

Макар при тихо свирене, лампите наистина да работят близо до режимите си на покой, все пак крайното стъпало и изходният трансформатор ще имат своето влияние върху АЧХ. Разбира се, далеч не в такава степен, както при нацепен усилвател, но все пак някаква разлика ще има(в сравнение със сигнал, изкаран направо от Send).

 

Може би най-осезаема ще е разликата при хора, които търсят по-винтидж звук. При набримчен от предусилвателя хай-гейн метълджийски звук, повечето усилватели най-често звучат горе-долу приемливо на тихо (от гледна точка на моментната им функция - усилвател за домашно тихо свирене). Трябва да се има предвид също, че ухото не разпознава толкова добре детайлите в динамиката и нюансите в хармоничния спектър, когато се свири тихо. Това е и причината, поради която много бюджетни транзисторни хай-гейн усилвателчета звучат доста приемливо, когато човек репетира тихо с тях в спалнята си, а когато се усилят, в звука им проличава голямото количество несъвършенства, характерни за този клас техника.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

За да усетиш някои неща, трябва да посвирваш.

Добрите инженерни познания и опит, не винаги могат да компенсират това.

В този смисъл, някои високопарности, не винаги са на място.

Всеки, който е свирил поне малко знае, че усилвателите на тихо звучат много разлино, на първо място - защото звучат тихо. Чак след това - поради останалите причини.

 

Всеки може да си направи експеримент и сам - да се запише как свири тихо и силно с даден хай-гейн усилвател.

След това, да изравни нивата и да прослуша записите.

Макар да има разлики, те са далеч-далеч по-малки, отколкото когато свириш и си пред усилвателя.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Срещал съм и друг много популярен куриоз - distortion в чистия канал на лампов amp...  Но това май е друга тема :)

Отговорено (Редактирано)

^^ +1

Цитирам Кольо Карагеоргиев: тихо не означава лошо.

За протокола: лампите на Пивито са 2x6L6.

 

^ куриоз? Рискувам пак да цитирам Кольо....

Редактирано от jabs
  • Like 1
Отговорено (Редактирано)

Хаха, да - това за Кольо и дисторшъните в чистия канал е точно така!

Всъщност, когато става въпрос за търсене на характерно оцветен звук, има някакви норми, но не и строги правила.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.