musicman Публикувано Декември 5, 2014 Публикувано Декември 5, 2014 Колеги споделете с какви парчета и албуми сравнявате миксовете си. Така наречените reference tracks (albums). Пишете първо стила и после какво ползвате за сравнение. 1 Цитирай
newwave Отговорено Януари 26, 2015 Отговорено Януари 26, 2015 Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп. 1 Цитирай
dontwarrior Отговорено Февруари 12, 2015 Отговорено Февруари 12, 2015 (Редактирано) С водещи парчета от жанра в който е микса. Аз лично с парчета от DJ порталите, тъй като и музиката ми е предназначена за тях. Редактирано Февруари 12, 2015 от dontwarrior 1 Цитирай
me6 Отговорено Януари 10, 2017 Отговорено Януари 10, 2017 Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп. А как се постига този розов шум. Цитирай
presly Отговорено Януари 11, 2017 Отговорено Януари 11, 2017 (Редактирано) с генератор на розов шум (pink noise generator) Редактирано Януари 11, 2017 от presly Цитирай
newwave Отговорено Октомври 22, 2017 Отговорено Октомври 22, 2017 Розовия шум има удивителното свойство, че ако си го пуснете на колони или слушалки които имат равно АЧХ - каквито би трябвало да са мониторните системи подходящи за смесване и мастер и общо взето за качествено слушане на музика, - това което чуват хората е хаотичен шум, на който всички честоти имат сила на звука която се възприема от хората като еднаква в целия спектър. Демек шумът който се чува в ниския честотен диапазон, е равен като сила на звука с тоя в средния диапазон, и този във високия. Това се обяснява с факта че нашият слух няма еднаква чувствителност към всички честоти. Другия известен вид шум е белият - ако чуем такъв шум на хубави колони, ще чуваме най-силно високите честоти, по-слабо средните и най-слабо ниските. Това е пак заради спецификите на нашият човешки слух. Белия шум е много полезен например когато с измервателен микрофон замерваме честотния отговор на колони в помещение - понеже микрофоните нямат спецификата на нашите уши и за тях белият шум е това което за нас е розовия. И сега за какво може да се ползва розовия шум - например с генератор на розов шум, който го има в почти всички програми за музика, - можем да видим дали в помещението в което смесваме или слушаме музика, колоните звучат добре, или заради отражения или такива неща някой честоти не са прекомерно усилени или намалени. Обикновено това може да стане и без розов шум, ако имаме на разположение например музика която добре познаваме как звучи при хубави условия при които сме свикнали да я слушаме. Но розовия шум е много точен метод. Към днешна дата нямам много нужда от розов шум защото слухът ми е доста трениран, но дори и сега когато ушите ми се уморят, си пускам на един допълнителен канал розов шум , усилен до референсно за мен ниво, и слушам дали целия микс или отделният инструмент по който работя, се смесват с шума хубаво, без отделни честотни диапазони от тях да стърчат много над шума или да се давят в него. Знам тия магии с розовия шум от едно руско клипче в нета дето преди години слушах и което се оказа че ми беше най-полезното клипче което съм гледал някога. Даже ще се опитам да намеря линка към него... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.