Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

В настоящата тема ще споделя личния си опит по въпроса, който макар и далеч да не е всеобхватен, е едно добро начало за подобна тема.

 

Аз съм любител на китари от "по-тежкия" арсенал, които освен необходимия хардуер и материал се отличават и с по-стилна визия отговаряща на моя вкус.Затова отдавна се каних да продам своя японски Jackson DXMG за да го заменя с нещо по-доближаващо се до предпочитанията ми.

Понеже няма как да спестя пари за нещо с надпис Mayones на него, следващата марка на която отдавна съм хвърлил око остана Schecter.

 

Миналата година си купих Schecter Damien Elite 6 STBLK 2013 Indonesia.

 

6407DAMIEN%20ELITE-6-STBLK.jpg

 

Това не е Blackjack или Hellraiser, но все пак е от т.нар. Diamond серия на марката и се очаква да е по-добро попадение от например един Omen или Demon.

Докато правихме договорката през цялото време бях останал с впечатлението, че си купувам Корейска китара.

В последния момент бях уведомен ей така по между другото, че бройката която ще получа не е Корейска.

В първата секунда това беше голям шок за мен, а в следващите седмици вместо да се радвам, започнах да търся информация доколко съм се/ са ме  прецакал/и.Тази дилема не ми даваше мира.Дистрибутора беше много любезен, но по конкретния въпрос за производителя имах усещането, че ми се спестява някаква информация.

Намерих много хубава тема в sevenstring.org, която до известна степен ме успокои, но не напълно.Според въпросната тема, индонезийските Шектъри, ще видите от кой модел, са дори по-добри от Корейските, нещо на което аз лично гледам малко скептично.

Както и да е, оказа се, че след 2011 година няма как да си купя въпросния модел, но Корейско производство, освен ако не е изостанала бройка от преди две години.Следователно не мога да обвинявам дистрибутора, че ми предлага индонезийска китара.

 

Писах на Шектър.Без да коментирам дистрибутор, нито имах основание да се оплаквам от нещо.Чисто любопитство.Бяха така любезни не само да ми благодарят за покупката, но и да ми отговорят конкретно и откровено и то в рамките на ден/два.

 

Ето какво гласи техния отговор:

 

 

 

We still produce many of our guitars in Korea. However, you are correct, we did move production of the Damien Elite series to Indonesia after 2011. The quality of Korean guitars vs. Indonesian guitars are close to identical, but the Indonesian guitars use less expensive materials than the Korean plants. Quality control and craftsmanship are completely identical, and they are still rigorously inspected and tested at our facility here in the US. So to directly answer your question, your guitar is going to have the same level of quality that a Korean guitar from 2011 will have.

 

Общо взето всеки може за себе си да си го тълкува както намери за правилно.

Моето виждане е, че Корейските бройки са били изработвани от по-скъпа дървесина, както и че самия модел след преместването му в Индонезия вече се произвежда с ... други изисквания, сравнено с бройките до 2010 година.

 

Като заключение моето впечатление от инструмента: хубав финиш, хубава електроника (тука изненади няма), кленов топ - придаващ тези специфични шарки, може би по-басов махагонов звук, хубави ключове.

Понеже я купих на добра промоция намирам уравнението за балансирано, но ако трябваше да платя за нея регулярната цена определено бих се разколебал.

 

Много от вас имат доста по-богат опит с марката Schecter и определено ще ми е интересно да споделите вашето мнение по въпроса как мястото на производство влияе на качеството.

 

Благодаря за отделеното време и дано споделеното е полезно за някого.

Отговорено

Аз съм с корейски Solo ATX и съм много доволен. Единствения кусур, който намерих, беше лееееко бръждене на 12-то прагче на 3-та струна. Само и единствено там. От друга страна свиря със струни 13-65 и до някъде няма от какво да се оплаквам.

Отговорено

Има сериозен паралел между начина по който си избираш марка/модел кола и марка/модел китара.

Има два фактора единият е рационален, а другият емоционален.

При рационалният избираш, спрямо какво ти върши работа и ти е по джоба.

При емоционалният влияе марката, човек по неясни/или пък ясни причини е фен на едно или друго.

 

Аз например от два месеца се оглеждам да си сменя старото с по-ново Пежо.

Примерно получавам съвети от приятели да се огледам за друга марка.

Но мен си ме кефи лъвчето.

 

Питането ти относно мястото е удовлетворено и от фирмата, те са ти казали, че

The quality of Korean guitars vs. Indonesian guitars are close to identical, but the Indonesian guitars use less expensive materials than the Korean plants

по важно е дали ти допада конкретната бройка.

Аз например съм попадал на Шектъри дето хич не са ми харесвали, като качество на изработка.

Не че съм предубеден, просто за мoмента съм фен на други корейско поизведени китари и смятам, че

качеството им е second to none спрямо останалите в съответният ценови диапазон.

Пък и ти се чудя, за си заменил японски Jackson DXMG с корейски/индонезийски Schecter...

то вярно, че откак Fender купиха Jackson , нямат същото качество от времето на Grover Jackson...

Отговорено (Редактирано)

Мда шектър правят прилични китари. 

Притежавал съм един модел, който не се произвежда вече за съжаление

Schecter Sunset

мисля, че е предшественик на модела, който си купил, а може и греша

та китарата беше много удобна, много добре направена въпреки, че беше правена в китай

 

звука беше превъзходен - имаше интересен подбор на дървета тялото беше от топола с флейм мейпъл топ и кленов гриф

 

със стоковите адаптери звучеше много добре, но като му качих един по-така адаптер зазвуча просто ........

 

грифа беше много С-тип и беше удобен като за малките ми ръце

 

Разделих се с тази китара от зор -  без желание

 

Друг модел, който бих искал да пробвам е Schecter Devil от версията с фиксиран мост и един адаптер

Редактирано от Acei
Отговорено

Аз отскоро се сдобих със Schecter Omen 6 Extreme BCH. И тя е Индонезийска и съм много доволен и от изработка и от качество. Определено им станах голям фен на марката и другата година с малко късмет съм планирал да си взема някоя седем струнка от високите им класове. Но за сега само чакам и събирам пари :D

Отговорено

На мен ми е интересно нещо друго.

Ако сравним моделите Damien Elite и Omen Extreme и за момент се абстрахираме от използваната електроника, хардуер и някои различия в дизайна, дали ще остане нещо, по което Damien Elite ще превъзхожда Omen Extreme?

Да, използваният материал в тялото при първата би трябвало да е махагон с кленов топ, но аз искам да коментираме по-конкретно изработката на грифа, защото от това зависят допустимите корекции в екшъна, вярната скала и т.н.

 

 

Аз съм с корейски Solo ATX и съм много доволен.От друга страна свиря със струни 13-65 и до някъде няма от какво да се оплаквам.

 

Аз съм с индонезийски Damien и не се оплаквам, да не говорим ти с твоя модел дали би имало за какво да се заловиш.

Иначе си свиря, както винаги в строй D с 10ки, но на тая китара ми стоят някак си прекалено тънки.

Всъщност има едно нещо от което бих се оплакал - праговете които се водят Jumbo май са повече Medium и от там идва проблема.

 

 

Пък и ти се чудя, за си заменил японски Jackson DXMG с корейски/индонезийски Schecter...

 

Китарите са еднакво добри, не ми липсва Jackson-а.Имаше повече достъп до 24 праг от Шектъра, но пък адаптерите му бяха HZ.

Като грифове за шред и суип са идентични двете китари.

 

Притежавал съм един модел, който не се произвежда вече за съжаление Schecter Sunset мисля, че е предшественик на модела, който си купил

Друг модел, който бих искал да пробвам е Schecter Devil от версията с фиксиран мост и един адаптер

 

Аз съм убеден, че моделите правени преди 2011 са по-добри от предлаганите сега, особено в следния бюджет на марката.

Разликите между моделите са повече в хардуер решенията отколкото в изработката, но това съвсем не означава, че изработката е лоша.

 

Е, и аз бих предпочел модел с 22 прага, но за да се спази мензурата щеше да стои по не-естетично.

 

 

Аз отскоро се сдобих със Schecter Omen 6 Extreme BCH. И тя е Индонезийска и съм много доволен и от изработка и от качество. Определено им станах голям фен на марката и другата година с малко късмет съм планирал да си взема някоя седем струнка от високите им класове.

 

От 7 струнните модели много ми харесва Blackjack, но докато познавах възможностите на EMG-85, то не знаех какво да очаквам от Seymour Dunkan и затова заложих на сигурно.Но имам съмнения че Blackjack-а е още по-добре пипнат.

Отговорено

^ За щастие няма за какво друго да се заловя. То би трябвало и този проблем да го няма, но нищо не е перфектно. На мензура 25,5" свиря в Си с дебели въжета и смятам за нормално да има бръждене тук таме. Въпроса е, че независимо от струните и настройка на екшъна, точно на тази струна на това прагче има бръждене. През усилвателя обаче почти не се чува, особено с дистър хептен го няма.

Отговорено (Редактирано)

Като сме на темата Schecter... скоро и аз ще споделя информация за корейските им бройки. Някой имал ли е близки срещи със Sustainiac адаптерите които слагат на китарите си в последно време?

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено (Редактирано)

^ Не съм работил с тези адаптори, а относно звученето им съм запознат доколкото съм чул в музиката на Type O Negative.

Това което ми е известно е, че по принцип въпреки асоциацията произлизаща от името им, се поставят предимно на нек позицията.Явно има някаква причина за това.

 

Иначе нямам представа дали китарата на Kenny Hickey звучи така мазно от комбинация с въпросния адаптер или просто нарочно буха много хорус в блендите си.

Редактирано от Slacoth
Отговорено

^

"Real sustain is what you get when the strings of your guitar are blasted by the high volume sound from your speakers. The result is unmistakeable and awesome, but can be very difficult to control - kind of like handling a race car.

Fake sustain is what you get from effects boxes trying to duplicate this sound by simply processing the signal from your guitar. The truth is, none of these effects boxes come close to sounding like real sustain.

SUSTAINIAC sustainers provide the best of both worlds. They produce real sustain because they actually vibrate your guitar strings, but they're as easy to control as effects boxes. What's more, the feedback sustain that a SUSTAINIAC sustainer produces is much, much more intense than amp feedback. And, you get it at any volume level!"

 

ampfbck.gif

 

На neck позиция са, защото там струните вибрират по-свободно. На бридж няма как да се постигне същия ефект. Фактически системата е магнит, който кара струните ти да вибрират и се получава ефект като от speaker feedback (като застанеш пред говорителите, усилени на високи нива). Уж с тази система се контролирал по-лесно ефекта, но ще видим... :)

 

Източник: http://www.sustainiac.com/aboutsus.htm

Отговорено (Редактирано)

vtOC8zs.gif

 

Това е принципа на състейнъра (или състейнияка). И да, нещо като вграден e-bow е.

 

Драйвера кара струните да вибрират, вибрацията се улавя от адаптера и се предава на драйвера и така до края на света...

Драйвера може да работи и като адаптер (какъвто е всъщност до голяма степен).

Редактирано от Kalmar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.