liquid_death Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 7-th string - явно не си ме разбрал добре. исках да кажа че когато нямаш достатъчно пари или си на концерт далече от вкъщи и не си си с колата е по-лесно да си земеш процесора и можеш да извадиш достатъчно добър звук а не да мъкнеш огромните кубета с 4 по 12 инча или 16 инча и торбата с камионите. иначе естествено ако можеш да си позволиш финансово си вземаш лампите и камион, но.....парички. просто ми стана неприятно че много хора плюят процесорите като нещо некачествено а същевременно си свирят на тях обвити от гъста сива мъгла негативизъм. без дори да знаят пълните възможности на процесора си.не говоря за никого конкретно!дори смятам и аз съм един от тези който не познават пълните възможности на процесора си въпреки че го имам от доста време и че съм си сменял настройките много пъти и е нисък клас. Не искам да споря с никого, защото не искам да убеждавам никого в нещо....аз си свиря и съм доволен от обурудването си! Повече няма да коментирам! Съжалявам и се извинявам официално на автора на темата за офтопика!!!! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 (Редактирано) Значи да кажа аз какво чувам в семпъла ти - Повечко отколкото са необходими честоти около 600-800Hz, малко по-малко ниски отколкото се полага, и можеш да си поиграеш с леко намаляване на високите на вкус. Като основа да ти кажа - атаката на китарата се намира някъде приблизирелно около 400-500 Hz, ниските са и около 100-200Hz. Около 300Hz се намира "калното" звучене, което, когато е прекалено, кара китарата да звучи много мътно. Около 2-4kHz е "присъствието" на китарата, който диапазон пък като се усили прекалено, и китарата започва да звучи остро, метално и тънко. Всичко е в баланса. Един звук има много ниски тогава, когато няма много високи и обратно. И запомни - по-добър ефект често се постига когато намаляваш честоти, а не когато ги усилваш. Също така в ниските честоти може да се използва по-рязък еквиалйзер(при наличие на параметрик), но във високите трябва кривата да е плавна. Наистина сподели в детайли каква ти е техниката. Запиши директен семпъл от процесора, без да е минал през ампа, после сложи корекциите на ампа в централна позиция, и запиши пак. Иначе е трудно да се предцени. А относно отворилия се спор за процесорите и амповете - амповете звучат от почти николко, до доста(в зависимост от класа на процесора) по-добре от процесорите. Най-голяма разкика се забелязва тогава, когато ампа е пред вас, и свирите на слушаемо ниво, или пък слушате КАЧЕСТВЕН запис. При екстремни нива на слушане/свирене, и недобро озвучаване/баланс на звука, определено разликата е само теоретична, и е много по-практично да свирите с процесор. Няколко мои приятели са свирили на живо и в клубове и на открито с процесори, и при наличие на добро озвучаване дори процесора звучи жестоко, когато е добре смесен със гласа на певеца, с добре озвучените барабани и т.н. Когато обаче няма добро озвучаване/озвучител/помещение, както е в клубовете, звука винаги е ужасен, било то и с амп за $20000. В тези случаи единствената евентуална полза от използване на скъп амп, би била развиването на мускули от пренасянето му. Според мен смисъла да имаш хубав амп(когато от музика така или иначе пари не се вадят) е да се наслаждаваш на звука му. Но масовото натрапване на мнения, насърчаващи покупката на скъпи ампове пред хора, които нито имат парите, нито голяма част от тях все още наблюденията или музикалността за да оценят разликата, според мен е по-скоро проява на снобизъм, отколкото на загриженост за свирещите. Редактирано Ноември 2, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
liquid_death Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 Евала Евтиме!!! Каза го най-точно! Цитирай
jFog Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 1-во по малко гейн и 2-ро имаш прекалено м,ного среди и баси..ама прекалено... хубавия звук трябва да го търсиш в микса..сама по себе си китарата как да звучи е много относително.Ако запишеш още два рифа с барабани в микс ще може да се каже по вече. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 Да, това за гейна го пропуснах, но за басите - само моите колони ли не могат да слязат достатъчно ниско? Аз не чувам отдолу да има някакъв кой знае какъв бас. Под 200 Hz не чувам да е много препълнена картината. Цитирай
stratocaster Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 аз слушам на монитори и въобще не чувам бас Цитирай
maringtr Отговорено Ноември 2, 2006 Автор Отговорено Ноември 2, 2006 Аплауз, всички си противоречат Явно всеки е прав сам за себе си. Евтиме това за честотите ми е интересно, но така изредено не го разбирам. Относно гейна - мислех си че съм го намалил достатъчно, но ще пробвам още. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 Колкото и да си противоречим - фактите са си факти - разгледай файла със спектрален анализатор, и виж дали има ниски. Кое точно не можеш да разбереш? Цитирай
maringtr Отговорено Ноември 2, 2006 Автор Отговорено Ноември 2, 2006 Извинявайте колеги, но само вижте: пробвай да вдигнеш малко ниските. също много високи сякаш има.... Намали БАСИТЕ на китара!!! Сериозно, много са! С малко повече високи и леко резнати среди и баси мисля че ще добие повече яснота. ...малко по-малко ниски отколкото се полага, и можеш да си поиграеш с леко намаляване на високите на вкус. имаш прекалено много среди и баси..ама прекалено... @Evtim просто не разбирам така като ми ги изредиш, не съм физик. Това не го казвам с цел лична нападка, а с молба да ми обясниш малко по-подборно ако трябва на лични. Цитирай
bigjav Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 E, именно - плътността на звука е субективно понятие!!! Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 "Всичко е от значение..." За плътностя мсиля,че всичко е от значение,но според мен не е толкова до екваляйзера,колкото до самата техника и по-специално от усилвателя и говорителя му.Има и голямо значение самата китара и адаптерите. Цитирай
Hillbilly Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 Лариос 20 с овърдрайв на Бос ми звучи 10 пъти по-добре от неква зум играчка..,да не говориме че нямат никаква динамика.. А на плътноста на звука и по-дебелите жици влияат и с по-дебело перо ако свириш.. :think: единствения път когато свирих с процесор,нямаше никво значение дали почти късаш жици,или ги галиш-жужи си еднакво силно. Е,сигурно за многоуважаемата публика тва няма никво значение,след като уважаван наш "блусар" за*ба ламбите и свири с гореспоменатия "процесор" :idea: :green: Цитирай
Свилен Бас Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 ^ В момента почти никой не свири с динамика, защо въобще си правиш труда Цитирай
7thString Отговорено Ноември 2, 2006 Отговорено Ноември 2, 2006 Дам, тук съм съгласен... не знам кой "уважава" динамиката и кой- не, но аз държа без да бутам ампа да мога да изкарам брутална бичкия и clean звук само с волюм контрола. Е досега "софтуерно" не съм успял Цитирай
maringtr Отговорено Ноември 2, 2006 Автор Отговорено Ноември 2, 2006 (Редактирано) Е да това с волюм контрола да минаваш от драйв към чисто е много яко, но не забравяйте, че в крайна сметка то не е подходящо за всички стилове свирене. Абе общо взето явно всичко си е и до самия музикант. Въпроса е колко сме израснали и кога ще успее всеки един за себе си да постигне звук и звукоизвличане, от които е доволен. А иначе в тоя ред на мисли - макар че не свиря с динамика, уважавам китаристите, които свирят именно така. Редактирано Ноември 2, 2006 от dark Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.