Hillbilly Отговорено Декември 18, 2013 Отговорено Декември 18, 2013 Има разлика,как си минах ЛП-то с шкурки и после с шеллак доста по ярко звучи,ако можем да обясним звук с думи.. ^ Апелирам да се въздържаме от използване на изрази като "сериозно влияние" Сигурен съм, че сериозното влияние е по-скоро в маркетинговата им стратегия отколкото в сериозността на влиянието на лака към звука. Освен това твърдението звучи твърде наивно, т.к. 1) за какъв лак говорим, 2) в/у какво дърво се нанася този лак...
Acei Отговорено Декември 18, 2013 Отговорено Декември 18, 2013 ^ Апелирам да се въздържаме от използване на изрази като "сериозно влияние" Сигурен съм, че сериозното влияние е по-скоро в маркетинговата им стратегия отколкото в сериозността на влиянието на лака към звука. Освен това твърдението звучи твърде наивно, т.к. 1) за какъв лак говорим, 2) в/у какво дърво се нанася този лак... хайде сега моля ти се Апелираш!!! Аз не се изявявам като спец, а просто цитирам по памет какво съм прочел в изказване на спецовете правещи въпросните китари
7thString Отговорено Декември 18, 2013 Отговорено Декември 18, 2013 (Редактирано) Апелирам, за да не остават заблудени и разочаровани хора от темата когато сипят една кофа пари за китара, защото са им казали по рекламите, че разликите щели да бъдат покъртителни, а се оказали нюанси. Което не означава, че нюансите не са важни. Прочети какво съм написал нагоре в темата Не знам защо мислиш, че казаното е нападка към теб Редактирано Декември 18, 2013 от 7thString
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 7Ма струна не си го слагай на сърце. Нека всеки да чете и да мисли и да вярва в каквото сметен за добре, пък и не е зле да се знае опита на спецовете (в случая ми се стори важна подробност относно влиянието върху звука). Не можеш да оправиш и подредиш целия свят. Пък и не мисля, че ме нападаш просто забравих да сложа исмихнатата и намигаща иконка.
PlamenM Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Темата е хубава, но много се съмнявам че в тук можем да имаме някакво обективно мнение. "На мен ми звучи, аз така мисля" е по скоро за аудиофилския форум, където смяната на розетката на контакта изведнъж много отваря музиката.. И на мен един махагонов лес пол ми звучи различно от липов ибанец, но това нищо не доказва. По-скоро ако има физици тук, би било интересно да се измери как се променя вибрацията на струната отразяваща се в един или друг тип дърво. Аз лично не разбирам от това, но със сигурност е измеримо. Друго би било също интересно (май имаше такава тема) - какъв % от характерния звук идва от от дървото на грифът и от тялото. Аз имам китара без тяло ( ямаха сайлънт) и звучи съвсем прилично , макар и слабо.
metalhammer Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Хора свирете повече, слушайте с ушите си, резултатите няма да закъснеят. 7
a_panov Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Хора свирете повече, слушайте с ушите си, резултатите няма да закъснеят. Познавам тоя човек metalhammer, слушайте го какво ви говори! 1
Георги Тотев Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 @PlamenM : Теория на струната, поглъщане на вълни (от различни материали), собствена честота (на метериала), критична (резонанса) честота и т.н. и т.н. Много има да се чете и да се анализира! 3
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 мда и да не говорим, че определено дърво най-добре поема вибрациите от определена честотна лента, а пък после резонира в друга малко в страни обикновено с по-голяма дължина на вълната - ей такива ми ти фокуси
PlamenM Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Георги, напълно съм съгласен с теб - и затова ми е интересно да прочета мнение аргументирано от науча гледна точка, което аз не мога да си съставя. Повечето аргументи са от типа " аз притежавам X китари, следователно съм прав , чувам всичко и всички, са въпрос на лично мнение. Естествено ,че всичко в една китара формира звукът, от чисто любопитство ми е интересно кое колко. От музикална гледна точка с удоволствие ще си страдам от може би заблудата че ЕС 335 е китарата...
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Отговорено Декември 19, 2013 (Редактирано) Георги, напълно съм съгласен с теб - и затова ми е интересно да прочета мнение аргументирано от науча гледна точка, което аз не мога да си съставя. Повечето аргументи са от типа " аз притежавам X китари, следователно съм прав , чувам всичко и всички, са въпрос на лично мнение. Естествено ,че всичко в една китара формира звукът, от чисто любопитство ми е интересно кое колко. От музикална гледна точка с удоволствие ще си страдам от може би заблудата че ЕС 335 е китарата... От научна гледна точка човек е 2/3 H2O,aма като се погледна в огледалото не виждам нищо...а пък от музикална гледна точка вода не пия Лично спред мен разликата между слепени и пресовани трици и истинско дърво трябва да е като разликата м/у стол и електрически стол. Ясно е че всичко влияе на всичко и всичките му там резонасни,критични честоти и тям подобни трябва да правят МЕГА разлика между няква пресована мазня без никаква равномерна плътност и консистенция,и м/у хомогенно дърво.Мое мнение.... Редактирано Декември 19, 2013 от ZLE
7thString Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 (Редактирано) aма като се погледна в огледалото не виждам нищо... Това обикновено се случва рано сутрин след тежки чаши Пропуска се и един много важен момент във възприятието за звук и той е именно усещането докато свириш държейки китарата - факт е, че несъзнателно отчитаме вибрациите на тялото на китарата докато свирим с нея и това допълнително прави оценката от първо лице субективна. Затова човек има съвсем различно усещане когато слуша музика на слушалки, па ако ще да са с най-новия хипер ултра мега бас, на качествени озвучителни тела и на живо. Затова и най-горе казах, че един от факторите дали на нас(лично) ни харесва дадена китара зависи и до голяма степен от усещането докато свириш на нея. Иначе при наличие на спонсори на дървен материал - няколко дъски с еднакви размери, може да се навия да сглобя няколко установки и да ги запиша както си му е реда http://www.stormriders.com/guitar/telecaster/guitar_wood.pdf Редактирано Декември 19, 2013 от 7thString
PlamenM Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Интересна статия и заключение.. Through the course of this research it seems that there is proof to the statement made by Halliday in that the body of an electric guitar does not have resonance. Of course this is both correct and incorrect. From the stand point of the electric guitar’s purpose of being amplified the statement is correct. However, the guitar body does in fact resonate and when it is not plugged in, the body is noticed to color the sound. This observation explains why some would say they can hear a difference in the wood. When playing an electric guitar unplugged the tonal qualities of the wood are apparent as the ears perceive what the microphone “hears”. These perceptible variations however, appear to get lost when the volume of the amplified signal takes over
ZLE Отговорено Декември 19, 2013 Автор Отговорено Декември 19, 2013 These perceptible variations however, appear to get lost when the volume of the amplified signal takes over. С други думи да наблягаме на дървото единствено от естетична гледна точка ... Тук признавам,че ebony фингърборда на новата ми китара е 1000 пъти по мазен и приятен на пипане и съм съгласен с 7thstring за усещането.
Acei Отговорено Декември 19, 2013 Отговорено Декември 19, 2013 Тука сега да направим един такъв въпрос за мислене имаме захващане на адаптерите с пикгард, със разни рингове и такива, които са захванати направо в тялото. Та имам адаптер убав за бруталии (имащ сериозен отговор на басовите честоти), поставен на рингове на тополова китара дава един звук, обаче като го сложихме на китара със същата форма и от същото дърво, но закачен директно за тялото стана мазало от басови звуци - за да докараме приличен звук трябваше сериозно да орежем през еквилайзера на предусилвателя басите и те така 1
Recommended Posts