Jump to content
Българският форум за музиканти

Custom лампа


Recommended Posts

Не искам да натрапвам мнението си но:

С камиончета на бос няма да постигнеш кой знае какъв саунд.

Самото им устройство компресира сигнала и го ограничава като честотен спектър.

Само си представям готиния сингл койл саунд който ще намачаш с камиончетатата , после ще го пуснеш в някакво лампово стъпало и ще се заблуждаваш че имаш як лампов саунд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

+1 за metalhammer... Знай че колкото по натоварен става чейн-а толкова по трудно става да постигнеш ултимативния звук. А попринцип за протокола искам да отбележа, че ако ефекти от рода на ревеберации, дилей и тн са неизменна част от саунда ти е добре те да се ползват в effect loop... Тоест усилвателя/предусилвателя трябва да поддържа тази екстра замисли се и по този въпрос :wacko:

 

Относно Peavey... Имах един Рейдж 158 мъник и съм сигурен че колкото и да ти говоря колко съм очарован от съотношението размер/качество пак няма да добиеш представа, така че отиди и пробвай на място. Ще ти хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха...

 

К'во тогава да правим по въпроса с камиончетата?... Аз не прекалявам с тях. По принцип имам ги вързани 4 и ги ползвам по 1-2 (максимум) едновременно. След това влиза в усилвател...

 

Иначе тук там гледам, че и батковците ползват тук там камионче... Ама за к'во ги ползват ако им прецакват звука?

 

(тука май взехме да излизаме извън темата... може да отворим нова тема аха?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да кажа на мен много ми харесва звука на лампово кубе с бустър/овърдрайв ала ts9 отпред преди кубето. Много музиканти свирят точно по този начин и когато някой се чуди, абе как Зак Уайлд вади ебати и звука да не си мисли, че пикливият му дистър вади този звук. А той е винаги след китарата и после големите маршали отзад ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, ако дистерите се ползват само като бууст не омазват звука(въпреки тва го оцветяват, но това не е лошо), ако е правен амп мисля е по-добре да се сложи още една лампа пред цялата схема, която да се байпасва с ключе - нещо като вграден бууст - и без тва ще е правен амп - за предпочитане е да се експериментира как ще звучи най-добре за човека, който ще го ползва, а не да се копира 1:1 Маршал или Меса буги примерно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А я предложете една схема за лампов буустер с 1 или 2 триода.Че адаптерите са ми с малъкл оутпут и гейна не ме задоволява. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай и процесорите все пак. Не знам с какви пари разполагаш, но по хай-енд процесорите наистина звучат доста добре.

 

Според мен ще ти свърши добра работа комбинацията хубав процесор -> правено 10-15Ватово лампово кубенце. Така хем ще има доста възможности, хем ще е леко.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А я предложете една схема за лампов буустер с 1 или 2 триода.Че адаптерите са ми с малъкл оутпут и гейна не ме задоволява. :)

сложи още 1 нормално стъпало след входното - между входното и 2рото. да има 1-10ккатоден резистор, катоден кондензатор около 1мф, аноден резистор 100к примерно и между 1ва решетка и маса резистор около 1М.

Всички стоиности са относителни и може да експериментираш как звучи яко.

Поиграи си и с катодния резистор колко точно да е - от там се бута гейна, за да не омазва звука и същевременно да има доста гейн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
А я предложете една схема за лампов буустер с 1 или 2  триода.Че адаптерите са ми с малъкл оутпут и гейна не ме задоволява. B)

сложи още 1 нормално стъпало след входното - между входното и 2рото. да има 1-10ккатоден резистор, катоден кондензатор около 1мф, аноден резистор 100к примерно и между 1ва решетка и маса резистор около 1М.

Всички стоиности са относителни и може да експериментираш как звучи яко.

Поиграи си и с катодния резистор колко точно да е - от там се бута гейна, за да не омазва звука и същевременно да има доста гейн.

би ли го нарисувал (начертал)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го бях пробвал тоя буустер,но нещо не ми се получи. :)

Катоден резистор 5,6К,пробвах и със 11К но пак същото.Получава се някакъв високочестотен шум и звук от китарат се чува само при атака и 2-3 секунди след това.Звучи нещо като запушен полеви транзостор.Пробвах и със делител 470К-470К преди решетката,но пак съшата хава.Пробвах с 2 различни EABC80,както и с 6н2п.Нищо не помага.Ако някой има някакви други идея моля да сподели. :) Бях го направил с ключе да се превключва между буутера и при изключен буустер се отстранява напълно от оригиналната схема,което ме води до мисълта,че проблема е в буустера(при изключен буустер схемата си върви нормално). :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bratmito,

ползваш ли някаква измерителна техника? Като виждам как сменяш Rk с каквото ти попадне, оставам с впечатлението, че игреш на тото, ама не знам точно кое :godbless: . Режима на лампата която използваш се определя именно от Rk и Ra. Имайки предвид, че преднапрежението на нискосигналните триоди (ECC81,82,83, 90... и руските 6Н1,2,3...) е малко - 1-3v, и токът Ia, респективно Ik e между 1 и 3mA рядко до 10mA, най-лесно можеш да се ориентираш за режима на работа на стъпалото като мериш напрежението на анода спрямо маса (само внимавай, че хапе). Напрежението трябва да е около половината от анодното захранващо - да речем 100-150v при 200-300v. Нали си наясно, че като поставиш потенциометър (тример) в катода, и го въртиш, може да отрегулираш режима. Но не слагай повече от 5К...Анодният резистор също е важен, но като се има предвид колко схеми се въргалят по нета, лесно можеш да видиш, че 100к до 220к е нормална стойност.

Тези писания не изчерпват всички варианти, но поне няма да получиш тези изцепки, за които пишеш. Не забравяй, че различните шишета имат различни параметри - S, Ri, u(мю), D.... За входно стъпало (особено за High Gain) е добре да се избере лампа с високо мю, например ЕСС83 (6Н2П). Ако поставиш 81, 6Н1 или други с ниско мю, няма да стане добре, освен ако не търсиш специфично поведение на усилвателя... Добре е да погледнеш и графичните характеристики на избраната от теб лампа, за да се ориентираш по-добре. Линейното усилване (без изкривявания) във входното стъпало е гаранция за висока динамика(нисък шум, високо ниво в изхода) и добра подготовка на сигнала за последващо ограничение (изкривяване) в следващите стъпала на усилвателя.

Най-добре е да се види какво става с осцилоскоп, защото освен постояннотоковия режим може да се окаже че има и други проблеми - например възбуждане ... поставил ли си стоп резистори (гасящи)? Добре е да се провери честотната характеристика, ама не с БЯЛ :godbless: , а с РОЗОВ шум и терцоктавен анализ или още по-добре с MLSA и FFT.

Накрая един съвет - преди лепенето с поялника трябва да се чете, за да не се лепи туй що не трябва... То радиото хич не е проста работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам го на тото. :godbless:

Преди малко пак си играх на тото и зех,че оцелих.Утре отивам да пусна фиш :godbless: .

Оказа се,че проблема не е в самия буустер,а в делителя ан напрежение преди следващите стъпала.Педи бях правил едни модове за повече гейн, и като върнах първоначалната схема заработи.

Oсцилоскоп... :think: е па такова чудо вкъщи нямам(то се и предполага де).Имаше една програма-осцилоскоп за компютъра,ама нещо не разбрах как се работи с нея.

 

 

Колкото до четенето-напълно съм съгласен,но е трудно на 17 да съм прочел тонове литература за лампи и лампови усилватели,още повече,че съм започнал да се интересувам от тях едва преди 2-3 месеца.

Затова за сега съм на принципа "който не знае-пита".

Предполагам ще последва отговор "като не разбираш-не се занимавай",ама за сега предпочитам да направя някой нескопосан усилвател,който да ми вади някакъв звук,отколкото да седа и да гледам умно китарата,щото няма къде да я включа.При мен играе огромна роля фактора "пари",водещ до следствие "компромис".Трудно намирам 20-на лева за части и ги събирам със седмици,а ако трябва да си купя усилвател за 500-600 лева,предполагам се сещате,че още бая дълго ще се гледаме с китарата.А и не съм перфекционист що се отнася до звук.И при положение,че свиря на китара,която съм купил за по-малко от 100 лева не очаквам да имам добро звучене независимо къде я включвам.

 

Parni_Valjak,

Благодаря мнгоо за информацията! :godbless: Ще ми е от полза за вбъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.