Jump to content
Българският форум за музиканти

Кой как свири


iliev.p

Recommended Posts

Г-н Илиев, ако през 70-те имаха тази технологоя, която има сега със сигурност щяха да се възползват от нея. Не ме разбирайте грешно,моля! След 20 години ще се смеят на камьончета и процесори, щото като пръднеш и ще изкарваш Лунната соната ... Надявам се ме разбрахте. Всяко поколение с технологията си :)

 

Поздрави!

Герги

 

П.П. И аз съм натуралист и го предпочитам чисто от гледна точка на ефекти!

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също не трябва да се пренебрегва и самата музика - на въпросната група и стил, както и примерно ранните парчета на Пърпъл не би им отивал китарен звук с ефекти, ехо, реверби и т.н. - в това й е чара, че китарата звучи сурово и грубо. Както и ранните неща на Блек Сабат и още сума ти неща. Тоя суров звук обаче дали би отивал на Стив Вай, Сатриани, Гилмор? И най-важното - поради назидателния тон на темата, дали би отивал на ТЕБ лично? :) Това е личната преценка, която всеки прави за себе си - затова нормалния път на всеки китарист, който познавам е първо да залитне в събиране на една камара камиончета и процесори, докато намери това, което лично на него му оформя представата за звук.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Звукоизвличането си е звукоизвличане.

И в общи линии си личи колко добре се получава, колко се владее от инструменталиста с всякакъв клас ефекти - цифрови и аналогови.
Ако ефектите са настроени така, че да се губи всякаква динамика - примерно гейн, компресия докрай.
За размазващи ехо, ревърб, други оцветяващи ефекти, да не говорим.
п.п. 

За да не се засегнат гиър маниаците - вече перфектния саунд и отразяване на това звукоизвличане е въпрос на оборудване и много търсения.
Понякога е самоцелна маниащина, понякога наистина трудно да напаснеш най-добрия чейн.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тотев,грешно разбрахте темата ми,слушах доста концерти на групи  чак до днешните,и ми направи впечатление как истискват всичко от китарите и оборудването си ама чрез звукоизвличането на ръчичките си,затова дадох примера с този концерт на "Цепелин" даже и лък от цигулка ползва.

Направих едно сравнение с днешните концерти които успях да гледам на живо дори тук в България с много повече апаратура, а не да налагам мнение за музиката която слушам,единствено чалгата ненавиждам и никога няма да слушам.

Пък едва ли има фен който да не се изкефи когато музикантите се раздадат докрай,защото концерта е заради публиката а не за това кой каква музика слуша,  дано ме разбра,никога не се заяздам само изказвам мнение,затова и не се засягам от чуждото ок?Някой обичат шкембе с бира а аз обичам супа топчета с бира след запой. :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са "днешните концерти", които визираш? Кажи ги да направим аналог - по начина, по който се изказваш, предполагам, че си бил на някой концерт, на който не те е изкефил саунд или е имало повече парлама отколкото музика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои групи просто се нуждаят от много оборудване, за да създадат звука, към който се целят. Например март бях на концерт на Afformance - гръцка пост-рок банда, състоящa се от барабанист и трима китаристи. Двама от тях имаха по 10-15 педалчета, а третият бе с лаптоп. И аз бях учуден в началото, но както се оказа, саундът им разчиташе много на допълнителните ефекти, защото с един дисторжън трудно могат да се направят толкова всеобхватни поглъщащи и атмосферични дроунове (които бяха може би най-важният елемент от музиката им). Това беше един от най-хипнотизиращите концерти, на които съм бил, и нямаше да е така без ефектите. Тъй че за всеки влак си има пътници ;) На мен пък ми допада голямото разнообразие, което звукът на подобни банди претърпява през песните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е лесно да създадеш нещо от огромните възможности, които ефектите ти предоставят. Даже е доста трудно, да не се изгубиш в базикане с техниката, вманиачаване в самото оборудване, настройките  :D и експериментирането... Но според мен е съвсем друг филм и си изисква време и работа конкретно в тази посока.
Различно е от познаване на акорди, хармония, умения за импровизация и солиране.
Концентриране върху едното, от страна на един средностатистически занимаващ се, не оставя мн. време и ресурси за другото. 
Важното е да постигнеш някакъв хубав резултат, или поне да се стремиш :)

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.