Георги Тотев Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 Г-н Илиев, ако през 70-те имаха тази технологоя, която има сега със сигурност щяха да се възползват от нея. Не ме разбирайте грешно,моля! След 20 години ще се смеят на камьончета и процесори, щото като пръднеш и ще изкарваш Лунната соната ... Надявам се ме разбрахте. Всяко поколение с технологията си Поздрави! Герги П.П. И аз съм натуралист и го предпочитам чисто от гледна точка на ефекти! 1
7thString Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 Също не трябва да се пренебрегва и самата музика - на въпросната група и стил, както и примерно ранните парчета на Пърпъл не би им отивал китарен звук с ефекти, ехо, реверби и т.н. - в това й е чара, че китарата звучи сурово и грубо. Както и ранните неща на Блек Сабат и още сума ти неща. Тоя суров звук обаче дали би отивал на Стив Вай, Сатриани, Гилмор? И най-важното - поради назидателния тон на темата, дали би отивал на ТЕБ лично? Това е личната преценка, която всеки прави за себе си - затова нормалния път на всеки китарист, който познавам е първо да залитне в събиране на една камара камиончета и процесори, докато намери това, което лично на него му оформя представата за звук. 1
emosms Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 (Редактирано) Звукоизвличането си е звукоизвличане. И в общи линии си личи колко добре се получава, колко се владее от инструменталиста с всякакъв клас ефекти - цифрови и аналогови.Ако ефектите са настроени така, че да се губи всякаква динамика - примерно гейн, компресия докрай.За размазващи ехо, ревърб, други оцветяващи ефекти, да не говорим.п.п. За да не се засегнат гиър маниаците - вече перфектния саунд и отразяване на това звукоизвличане е въпрос на оборудване и много търсения.Понякога е самоцелна маниащина, понякога наистина трудно да напаснеш най-добрия чейн. Редактирано Май 31, 2013 от emosms
iliev.p Отговорено Май 31, 2013 Автор Отговорено Май 31, 2013 Тотев,грешно разбрахте темата ми,слушах доста концерти на групи чак до днешните,и ми направи впечатление как истискват всичко от китарите и оборудването си ама чрез звукоизвличането на ръчичките си,затова дадох примера с този концерт на "Цепелин" даже и лък от цигулка ползва. Направих едно сравнение с днешните концерти които успях да гледам на живо дори тук в България с много повече апаратура, а не да налагам мнение за музиката която слушам,единствено чалгата ненавиждам и никога няма да слушам. Пък едва ли има фен който да не се изкефи когато музикантите се раздадат докрай,защото концерта е заради публиката а не за това кой каква музика слуша, дано ме разбра,никога не се заяздам само изказвам мнение,затова и не се засягам от чуждото ок?Някой обичат шкембе с бира а аз обичам супа топчета с бира след запой.
7thString Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 Кои са "днешните концерти", които визираш? Кажи ги да направим аналог - по начина, по който се изказваш, предполагам, че си бил на някой концерт, на който не те е изкефил саунд или е имало повече парлама отколкото музика?
elasticman Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Se8kcnU-uZw 1
НиколайGK Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 Някои групи просто се нуждаят от много оборудване, за да създадат звука, към който се целят. Например март бях на концерт на Afformance - гръцка пост-рок банда, състоящa се от барабанист и трима китаристи. Двама от тях имаха по 10-15 педалчета, а третият бе с лаптоп. И аз бях учуден в началото, но както се оказа, саундът им разчиташе много на допълнителните ефекти, защото с един дисторжън трудно могат да се направят толкова всеобхватни поглъщащи и атмосферични дроунове (които бяха може би най-важният елемент от музиката им). Това беше един от най-хипнотизиращите концерти, на които съм бил, и нямаше да е така без ефектите. Тъй че за всеки влак си има пътници На мен пък ми допада голямото разнообразие, което звукът на подобни банди претърпява през песните.
emosms Отговорено Май 31, 2013 Отговорено Май 31, 2013 Ами не е лесно да създадеш нещо от огромните възможности, които ефектите ти предоставят. Даже е доста трудно, да не се изгубиш в базикане с техниката, вманиачаване в самото оборудване, настройките и експериментирането... Но според мен е съвсем друг филм и си изисква време и работа конкретно в тази посока.Различно е от познаване на акорди, хармония, умения за импровизация и солиране.Концентриране върху едното, от страна на един средностатистически занимаващ се, не оставя мн. време и ресурси за другото. Важното е да постигнеш някакъв хубав резултат, или поне да се стремиш . 2
Recommended Posts