Jump to content
Българският форум за музиканти

Шум от MXR M87


Yves

Recommended Posts

Здравейте :)

 

От скоро имам въпросния компресор на MXR и страдам от един шум, който най-лесно мога да опиша като "хххххх". Някъде във високите честоти е, защото намалява като режа 5 и 9 KHz.

 

Предполагам, че е нормално да има някакъв шум от компресор, но пък и чета за дефектни бройки на същия модел, та се чудя какъв е случая. Силата на този шум не е особено обезпокояваща пък и е чуваем само когато усиля ампа на концертни нива. Тогава силата на шума е горе-долу като при нормален разговор, което не е фрапиращо, но определено дразни :D

 

Не е от граунд лууп проблем, понеже пробвах всички педали по веригата /т.е. компресор, тунер и MXR M80/ да бачкат на батерии - разлика няма.

 

 

В общи линии въпросът ми е нормално ли е да шумят компресорите, и конкретно този, и колко :D

 

Благодаря предварително на всички включили се :)

Редактирано от Yves
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да има шум ако си усилил доста makeup gain-а, което пък би се налагало ако компресираш прекалено много, т.е използваш ниско прагово ниво и високо съотношение.. Какво показва индикатора за gain reduction?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gain Reduction-а достига до около -7db, само като задълбая яко светва оранжевия светодиод, който е за -10db.

 

Makeup gain по логика приемам, че е output потенциометъра, който обаче е доста ниско....някъде около 9ч. С него просто съм изравнил нивата на включен/изключен компресор.

Input-а е доста усилен, може би на 3ч, но това е защото баса е изцяло пасивен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да смекчиш малко настройките. Вдигни праговото ниво (намали input контрола), постави съотношението на 4:1. Остави gain reduction-а на около 3-5 dB максимално и с тези настройки изравни нивата включено/изключено. С такива настройки, би трябвало да има нужда от доста по-малко makeup gain (output, както са го кръстили) и съответно шума би трябвало да се редуцира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ххххххх" обикновено означава, че компресора работи :) Т.е. когато нямаш полезен сигнал, компресора вдига нивото максимално, а с него - и фоновия шум. Оттам нататък дали фоновия шум е в рамките на нормалното може да се прецени единствено като сравниш аналогичен или същия компресор със същите настройки.

 

Имам наблюдение, че компресора е една от най-неясните за музиканта джаджи и за да извлечеш максималното от нея, препоръчвам много внимателно да се запознаеш с това как да работиш с него. Ей това видео описва доста добре какво става вътре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в почти всички от многото статии за компресорите, които изчетох пише точно това, че е най-непознатата територия :D

 

Обстойно се запознах с основните функции, които се срещат при повечето обикновени компресори. Твърдя, че са ми ясни, но конкретно за това което казваш при липсата на полезен сигнал не бях го помислял. Този шум наистина го забелязвам само, когато не свиря. Довечера ще пробвам дали се чува и при някакво много тихо свирене, т.е.когато все пак има някакъв входящ сигнал. Ще пробвам и предложенията на blr, въпреки че аз така или иначе го използвам на 4:1. Ще пробвам и с по-нисък праг, въпреки че идеята ми е по-скоро за непрекъсната, но лека компресия, която да изравнява тоновете, отколкото функцията на лимитер.

 

По принцип би трябвало компресорът да усилва и съществуващи в чейна шумове, но след пълна екранировка на кухините на баса и сравнително простия ми чейн просто не виждам откъде може да дойде шум. Още повече, че без компресор шум няма никакъв при каквито и да е нива. Опитах и без включен в компресора кабел - разлика няма, т.е.това не е усилен шум, а се поражда в самото устройство.

 

От една страна в някои ревюта пише, че това устройство е dead silent. В други пише друго - че не е съвсем безшумен, но е по-добре от средното ниво. Ясно откъде е разликата - един има едни критерии, а друг други. И понеже това е първият стомпбокс компресор, който използвам нямам никаква база за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам и с по-нисък праг, въпреки че идеята ми е по-скоро за непрекъсната, но лека компресия, която да изравнява тоновете, отколкото функцията на лимитер.

Не с по-нисък, а по-висок, т.е. компресорът трябва да сработва при преминаване на по-високо прагово ниво. При еднакви други настройки, това ще намали gain reduction-a  и следователно ще ти трябва по-малко makeup gain за да изравниш нивата включено изключено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, да, грешка на езика...прав си :)

 

И все пак, въпросният makeup gain ми е на има-няма 1/4 от целия ход...но със сигурност ще пробвам

Редактирано от Yves
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи... ще се опитам да го обясня лесно - предполагам ти е ясно, че над прага на компресия, коефицента показва каква е амплитудната характеристика на компресора оттам нататък. Т.е. ако коеф. е 1:4, а прагът е 10(образно казано), се получава следното - прекарваш сигнал с пик 18, от който всичко над 10 се дели на 4, демек изходния сигнал в този пик ще е 12. Тук точно се намесва makeup gain, чиято цел е именно да изравни тази разлика, т.е. да повдигне 12 до 18 и нищо повече. Ей тази разлика от 6 е всъщност нивото, с което повдигаш шумовия фон в случая.

По тази линия - ако в същите условия пикът ти е 50, компресирания пик ще е 10+(50-10)/4 = 20 и за да компенсираш общото ниво, ти трябва makeup 50-20 = 30. Това вдига много повече шумовия фон.

 

На практика аз процедирам така - нагласям всички параметри, които са ми нужни на компресора с изкл. на makeup gain и после, с постоянно свирене на максимално силен звук, започвам да настройвам makeup, като в същото време включвам/изключвам компресора за да сравнявам с некомпресирания звук в пика на удара с перото. В момента в който на слух нивото ми звучи равно, значи makeup gain-а е добре.

 

С всичко тук искам да кажа, че въпросната врътка при твоя коефицент на компресия не би трябвало да се мърда толкова много. Ако пробваш компресия с по-голям коефицент, ще ти е нужен повече makeup gain.

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези числа чушки ли са, домати ли са... Като ще пишеш сметки напиши ги като истински. Например:

При зададен праг -12 dB и коефицент 3:1, ако имаш пик -9 dB резултатът ще е -11 dB и е логично да се сложи makeup gain от около 2 dB, за да се пусне на изхода сигнал отново с пик -9 dB.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като оставим настрана липсата на мерни единици, горните сметки просто не са верни. Бакалски сметки с динамични процесори няма как да се правят така. Би било близо до истината ако времевите константи бяха нулеви, т.е. ефектът сработва мигновено при преминаване над зададено прагово ниво и също така мигновено "отпуска" при падане на амплитудата под него. При всички останали случаи, чушки, буркани или каквото там ти харесва... пълни дивотии. Както се вижда и тази тема ще бъде офекалена от хора (по-точно един определн човек) с "познания" . Надявам се поне авторът на темата да си е решил проблема. Тъй като не възнамерявам повече да участвам в така офекалената дискусия, съм на разположение на питащия за лична комуникация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Мерси на всички за включването.

 

Признавам в такива сметки и подробности не съм навлизал - не ми е по силите, а и не го смятам за нужно. Оставям го на хората, които ги разбират тия неща :)

 

Не чувам задоволителна разлика в нивото на шум при описаните по-горе методи. В смисъл такъв, че не става тихо, колкото ми се иска, а и  компресията вече не е толкова, колкото ми се иска :D

 

Нещо, на което не бях обърнал внимание /понеже при мен е константа/ е, че свиря с включени режими на бууст на 2 и 5 KHz и то със стойности от порядъка на 6db. Предполагам който и да е компресор от подобен клас /изключая турбо винтидж бутикови лампови рак устройства made in the USA :D /  ще вкарва аналогичен шум, а когато изключа тези режими доста намалява вредния шум. Така че за себе си реших, че няма смисъл да търся под вола теле и приемам, че е нормално да си хъхка в паузите

 

 

В общи линии за едната седмица, в която го имам успях да го пробвам лайв при това на сравнително голяма сцена и съм много доволен. Понеже аз доста се чудих дали ми трябва такава хава, още повече сравнително скъпа такава, мога да препоръчам на всички в същата дилема - вземете си компресорче. За метъл специално е must have. За другите стилове не знам как е, но в джангъра е много полезно :)

 

Отново благодаря на всички за помощта :)

Редактирано от Yves
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.