Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Привет народе!

Вдигаме завесите за втори сезон, макар че на кьоше е по-подходящо да отворим стария китарен калъф. А в него - дребни монети и самотна двулевка.

Преди да се качи на сцената всеки музикант се разсвирва. Спортистите се разгряват. Сериозните пиячи при загрявката казват: "Светло чувство в мен напира - страшно ми се пие бира." Някои биха възкликнали: "Уф, каква досада! Пак гами."

Затова показвам по-интелигентно упражнение за разсвирване. Разходка по грифа от близо четири октави. Конструирах го предимно от квинти и кварти. Те внушават едновременно стабилност и неопределеност. Няма усещане за тоналност, защото липсват терци. Така на Китаризъма придаваме привкус на Брекеризъм. (справка Michael Brecker)

Китаризъм.jpg

(последната нота се свири с 3-ти пръст, а знака за октава е само до края на първия такт)

Не ми се смейте на винтидж таблатурата, но толкова успях. Поредността на нотите с цифри и къде се свирят.

tab.JPG

Tab1.JPG

Днес, на втори Февруари ставам на две годинки като член на форума. Гордея се, че съм сред отбраното общество на музиканти. Хора, ползващи и двете полукълба на мозъка си. По този повод ви черпя с това упражнение. Не забравяйте, че без загряване китките може да омекнат. :) 

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Да пишеш ноти и табулатури за тях си е труд който иска адмирации от публиката. Благодаря за положения труд и споделянето му!

 

Малко критика нищо че по музикални възможности в сравнение с колеги би трябвало да си замълча.

1. Хубаво са дадени ноти, това е повече от прекрасно.

2. Така наречените табулатури според мен трябва да предават:

- удара на перцето или съответния пръст на дясна ръка

- струна и позиция на грифа и сътоветен пръст на лява ръка (при "нормално" хващане на китара)

- украшения, строй на китарата

 

Нещо подобно на долната картинка, там обаче не са дали фингърингъ на дясната ръка - коя нота с кой пръст на лявата се хваща. Но нека да екпериментираме...

Behind-Blue-Eyes-Tab-1.png

Редактирано от a_panov
Отговорено (Редактирано)

Едно голямо браво.

 

Повтаряща се фигура на квинти, предлагам третата нота да се свири с 3-ти пръст.

Или пък в коренно различна пръстовка, аз по нотите тръгнах така да свиря -

20( 1) 18 (2) 15, 17 (3) 18 ( 2) 18 (1) - позиция ( струна).

На "чичо" Митко пръстовката е по-джазова, моята по-шред.

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

Както ме съветва един човек от форума, да го нареча и мой приятел има голяма разлика как ще се извирят нотите на китарата, не само да ги и "извъртиш" но и да звучат добре. Удари надолу и свирене на мелодия на една струна я прави с много силна артикулация. Друго е да свирите само с 3 пръста на лявата, друго е шред с 4. Трето е да прехвъляте отделни пасажи на отделни струни. Четвърто е да се гони бързина...  Много са факторите, нарочно си направих едната китара 13-56 да видя аджеба свиря или дрънкам. Всичко това го говоря за чиста китара в усилвател, като мине през дистер и тоновите разлики между отделните струни почват да се заличават.

Редактирано от a_panov
Отговорено

ТONY, благодаря ти. Твоята пръстовка е по-авангардна. Това е смисълът на разговора - да се търсят нови изразни средства. Архитектурата на инструмента предлага различни пръстовки.

Имам предложение. 4-ти, 5-ти и 6-ти такт да се научат наизуст. Това е конструкция от кварти и квинти, 12 ноти, но е съставена само от 5 тона! Сол мажорната пентатоника: Сол, Ла, Си, Ре , Ми. На втора позиция (1-ви пръст винаги е на 2-ро прагче). Наизустена, същата конструкция пренасяме на седма позиция. Получава се До мажорната пентатоника: До, Ре, Ми, Сол, Ла.

Същото, пренесено на 12-та позиция е Фа мажорната пентатоника. Фа, Сол, Ла, До, Ре. Изчерпахме белите клавиши. Прекъсваме за реклама, защото се уморих.

 

Отговорено

Продължение: Сол маж. пентатоника = Ми мин. п-ка

Фа маж. п-ка = Ре мин. п-ка

До маж. п-ка = Ла мин. п-ка

Има добра отделна тема за пентатониките. Да не навлизам в полето на колегите.

Компютърът изгоря. От бараката измъкнах един стар, но няма програма за нотопис. А магазините за софтуер в Неделя са затворени. Затова храбро с молива и на ръка. В последния такт струните малко се поизкривиха, но карай.

В този лик има два сблъсъка.

1. Една и съща фраза от 7 ноти се повтаря възходящо. Сблъсъкът е, че при 4/4 ти размер всичко е кратно на 2,4,8...А при 7 се получава изненада за слушателя. Нещо като мелодичен синкоп.

2. До мажорно тризвучие, следва Фа# мажорно тризвучие - на "дяволския" интервал от До - Тритонус (три цели тона) или увеличена кварта. Дисонансно.

Ако се свири бързо звучи много метъл!

Agressive.JPG

Отговорено

Умалената скала е много интересна. Симетрична. Странно звучаща. Прилага се на доста места...Първо да научим този лик, а след това ще говорим къде може да се приложи. Със слурове и пул-оф звучи "китарджийски". Взаимствал съм ги от Робен Форд (негови книги, видеа).

Всичко е описано - ноти, пръсти, струни, позиции, движение на перото. Няма оправдание. Сдъвкано, само остава да го глътнеш. Най-първото приложение е за Аm акорд. Но не само.diminiched.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.