Jump to content
Българският форум за музиканти

Опит за добър live звук без кубе...


vaxo

Recommended Posts

Вчера смених стоковия джаксънски пикъп с EMG 81 и реших да си направя нови бленди, съобразени с новия адаптер. Идеята конкретно на този звук беше да направя бленда, която да звучи добре при процесор свързан директно в пулта, за да мога да звуча сравнително добре през PA, без да мъкна кубе. Двете неща, с които се стремих да се съобразя: 1) Единствен китарист в групата съм и целя достатъчно плътен и пространствен звук; 2)блендата да става и за ритъм и за лийд партии, а за сола да я дублирам, но с повече дилей и ривърб. Ето какво се получи:


Чейна е:
Jackson JS32KE -> EMG 81(bridge) -> BOSS MT-2 -> Digitech RP150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ритъм малко прекалено много се меша в мястото на вокала - трябва или с компресор да се изравнят при ПА-то, или да е тиха китарата. Също това гъгнене би се мешало с баса :) Но това са моите 5 стотинки - както колегата каза - докато не излезеш лайв с твоите хора няма как да знаеш как ще седи звука :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато свириш на живо, сам знаеш, че проблемите започват чак след PA-системата - най-често идват от помещението.

От тази гледна точка, не виждам смисъл, човек да си прави "лайв" звук вкъщи.

Вкъщи, стаята е съвсем друга, времето й на реверберация е друго, нивата са съвсем други и липсват останалите инструменти.

Би било изключително трудно да се прецени как ще звучи домашен звук на живо.

Иначе, веднъж в 3 Уши слушах Hillbilly(Малин) да свири в блус директно в пулта - ползваше Gibson Les Paul и Vox Amplug, включен в пулта. Получи му се доста добре, но той пипа много добре китарата, а и знае как да си гласи звука, има усет.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получи му се доста добре, но той пипа много добре китарата, а и знае как да си гласи звука, има усет.

 Извинявам се, че измествам малко темата, но звукът се получава добър най-вече, когато инструменталиста има добро тоноизвличане, опит и усет. Присъствал съм на гигове, на които някой музикант звучи отвратително, въпреки качествения си инструмент и страхотна апаратура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е ясно - който си го може, си го може.... като засвири някой майстор, несъзнателно игнорираш звука и се наслаждаваш на свиренето :)
Иначе по темата - тази бленда е правена на базата, на предишни, които вече съм изпробвал в микс и мисля, че тази седи най-добре. Скоро, ако имам възможност, ще пусна семпъл, как звучи в микса. Съгласен съм, че много голямо значение има помещението и акустиката му, ама в крайна сметка - не мога на саундчек да седна да си програмирам процесора (това си е недостатък на свиренето с процесор) :) Трябва да си имам някакви готови пресети , които да ползвам и на място да ги коригирам от пулта, колкото може :) Въпроса ми беше по-скоро, дали в старанието си да постигна плътност съм се улял с chorus-а/delay-я ? А ако си пречат с баса в ниските среди - това не може ли да се коригира с EQ-то на пулта ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е, че не може да се разчита на корекции от пулта. И с най-кирливия амп, стига да му познаваш възможностите, ще изкараш по-читав звук, отколкото ако се нахакаш директно в пулта. Правилният, лесен и работещ подход е да си изкараш желаната бленда  от усилвателя,  да сложиш пред него един читав микрофон, а през пулта да те пуснат линейно. Ако избиват някакви честоти - обираш ги от усилвателя, ако е възможно. Корекциите от пулта са най-резервна  резервна гума. Част от плюсовете се състоят и  в това, че до някаква степен имаш представа какво се чува напред,  докато ако си директно в пулта, това което ще ти пуснат в монитора е с доста съмнителна автентичност, а и балансът ще се усложни доста. Моята съвет е - намери си някакъв усилвател/ако ще и тразисторен, но да е поне с говорител 12"/, назаем, под наем, какъвто можеш и посвири малко с него докато си натамъниш нещо от звук. Ясно е, че на сцената ще има изненади, но поне ще имаш идея в каква посока да въртиш копчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да ти кажа, че като си направиш блендата с  процесора включен в усилвател, трябва да нацепиш усилвателя горе - долу с тази сила, с която ще свириш на сцената, иначе може да добиеш много грешна представа и да се получи някакъв кошмар. Убеден съм, че това, което си го намислил, не е добра идея, ти прави каквото знаеш. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сме заговорили за процесори и кубета, една много честа грешка, която виждам и при добри китаристи е процесор с включен спийкър симулатор, забучен в кубе. Така НЕ СЕ ПРАВИ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Хахаха факт, няма такъв кошмар!

 

Иначе по темата за блендата - не ми звучи добре, и мисля, че като се набичи в PA-то ще звучи отвратително. Пробвай да разкараш и chorus-a, и delay-a, звучат гадно. Можеш и малко да смъкнеш гейна, много е набримчен. Явно жици свириш, но метълът не идва само от набримчването на мазнята, трябва и здрава атака. Като съвет мога да хвърля идеята да намериш семпли на усилвател, който ти харесва (из YouTube, да речем), и да се опиташ да моделираш нещо, което се доближава горе-долу, с колкото се може по-малко ефекти.

 

Друга тема е, че има "клубове", в които няма никакво значение какво носиш, и винаги звучи покъртително гадно. В една такава дупка веднъж се завлякох само със S-Amp-а, на Nikifena, и всичко беше ок. Доклкото можеше да бъде, де, като за обстановката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ За гадни клубове без достатъчно сериозно ПА - 100ватов лампов усилвател с един или 2 кабинета 4х12 и не го озвучаваш.Баса - лампов амп през 8х10 и не озвучаваш.ПА-то е само за касата, вокала и соло барабанчето(може и томове и оувъред на вкус).Те за това преди десетилетия са ги измислили тези големи китарни и бас кабинети.Работи и се получава добър звук :)

Ето и такъв пример отпреди има-няма месец :)

телефонско качество, но дава идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Това е ясно.

 

Човекът обаче пита за по-евтини и най-вече преносими алтернативи на на 4х12+8х10+50 кила лампови глави, затова и избрах пример, в който съм подходил по сходен начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не "глава" от тези новите форм фактори, които са по-малки - примерно H&K tubemeister + интерфейс + лаптоп и миди педалиера за контрол на ефектите и оттам - в PA-то? :) Това цялото излиза около 10кг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.