vaxo Публикувано Януари 17, 2013 Публикувано Януари 17, 2013 Вчера смених стоковия джаксънски пикъп с EMG 81 и реших да си направя нови бленди, съобразени с новия адаптер. Идеята конкретно на този звук беше да направя бленда, която да звучи добре при процесор свързан директно в пулта, за да мога да звуча сравнително добре през PA, без да мъкна кубе. Двете неща, с които се стремих да се съобразя: 1) Единствен китарист в групата съм и целя достатъчно плътен и пространствен звук; 2)блендата да става и за ритъм и за лийд партии, а за сола да я дублирам, но с повече дилей и ривърб. Ето какво се получи: Чейна е:Jackson JS32KE -> EMG 81(bridge) -> BOSS MT-2 -> Digitech RP150 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 17, 2013 Отговорено Януари 17, 2013 Както и да звучи сама на запис, в микса на лайв нещата са коренно различни. 1 Цитирай
vaxo Отговорено Януари 17, 2013 Автор Отговорено Януари 17, 2013 Надявам се, че ще мога да коригирам с EQто на пулта за да седи добре в микса. Цитирай
7thString Отговорено Януари 17, 2013 Отговорено Януари 17, 2013 Това за ритъм малко прекалено много се меша в мястото на вокала - трябва или с компресор да се изравнят при ПА-то, или да е тиха китарата. Също това гъгнене би се мешало с баса Но това са моите 5 стотинки - както колегата каза - докато не излезеш лайв с твоите хора няма как да знаеш как ще седи звука 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 18, 2013 Отговорено Януари 18, 2013 (Редактирано) Когато свириш на живо, сам знаеш, че проблемите започват чак след PA-системата - най-често идват от помещението. От тази гледна точка, не виждам смисъл, човек да си прави "лайв" звук вкъщи. Вкъщи, стаята е съвсем друга, времето й на реверберация е друго, нивата са съвсем други и липсват останалите инструменти. Би било изключително трудно да се прецени как ще звучи домашен звук на живо. Иначе, веднъж в 3 Уши слушах Hillbilly(Малин) да свири в блус директно в пулта - ползваше Gibson Les Paul и Vox Amplug, включен в пулта. Получи му се доста добре, но той пипа много добре китарата, а и знае как да си гласи звука, има усет. Редактирано Януари 18, 2013 от Evtim Djerekarov 3 Цитирай
yotzzo Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Получи му се доста добре, но той пипа много добре китарата, а и знае как да си гласи звука, има усет. Извинявам се, че измествам малко темата, но звукът се получава добър най-вече, когато инструменталиста има добро тоноизвличане, опит и усет. Присъствал съм на гигове, на които някой музикант звучи отвратително, въпреки качествения си инструмент и страхотна апаратура. 2 Цитирай
vaxo Отговорено Януари 19, 2013 Автор Отговорено Януари 19, 2013 Е това е ясно - който си го може, си го може.... като засвири някой майстор, несъзнателно игнорираш звука и се наслаждаваш на свиренето Иначе по темата - тази бленда е правена на базата, на предишни, които вече съм изпробвал в микс и мисля, че тази седи най-добре. Скоро, ако имам възможност, ще пусна семпъл, как звучи в микса. Съгласен съм, че много голямо значение има помещението и акустиката му, ама в крайна сметка - не мога на саундчек да седна да си програмирам процесора (това си е недостатък на свиренето с процесор) Трябва да си имам някакви готови пресети , които да ползвам и на място да ги коригирам от пулта, колкото може Въпроса ми беше по-скоро, дали в старанието си да постигна плътност съм се улял с chorus-а/delay-я ? А ако си пречат с баса в ниските среди - това не може ли да се коригира с EQ-то на пулта ? Цитирай
yotzzo Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Моето скромно мнение е, че не може да се разчита на корекции от пулта. И с най-кирливия амп, стига да му познаваш възможностите, ще изкараш по-читав звук, отколкото ако се нахакаш директно в пулта. Правилният, лесен и работещ подход е да си изкараш желаната бленда от усилвателя, да сложиш пред него един читав микрофон, а през пулта да те пуснат линейно. Ако избиват някакви честоти - обираш ги от усилвателя, ако е възможно. Корекциите от пулта са най-резервна резервна гума. Част от плюсовете се състоят и в това, че до някаква степен имаш представа какво се чува напред, докато ако си директно в пулта, това което ще ти пуснат в монитора е с доста съмнителна автентичност, а и балансът ще се усложни доста. Моята съвет е - намери си някакъв усилвател/ако ще и тразисторен, но да е поне с говорител 12"/, назаем, под наем, какъвто можеш и посвири малко с него докато си натамъниш нещо от звук. Ясно е, че на сцената ще има изненади, но поне ще имаш идея в каква посока да въртиш копчетата. 2 Цитирай
yotzzo Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Забравих да ти кажа, че като си направиш блендата с процесора включен в усилвател, трябва да нацепиш усилвателя горе - долу с тази сила, с която ще свириш на сцената, иначе може да добиеш много грешна представа и да се получи някакъв кошмар. Убеден съм, че това, което си го намислил, не е добра идея, ти прави каквото знаеш. Успех! 3 Цитирай
7thString Отговорено Януари 20, 2013 Отговорено Януари 20, 2013 Като сме заговорили за процесори и кубета, една много честа грешка, която виждам и при добри китаристи е процесор с включен спийкър симулатор, забучен в кубе. Така НЕ СЕ ПРАВИ! 1 Цитирай
Icarus Отговорено Януари 20, 2013 Отговорено Януари 20, 2013 ^Хахаха факт, няма такъв кошмар! Иначе по темата за блендата - не ми звучи добре, и мисля, че като се набичи в PA-то ще звучи отвратително. Пробвай да разкараш и chorus-a, и delay-a, звучат гадно. Можеш и малко да смъкнеш гейна, много е набримчен. Явно жици свириш, но метълът не идва само от набримчването на мазнята, трябва и здрава атака. Като съвет мога да хвърля идеята да намериш семпли на усилвател, който ти харесва (из YouTube, да речем), и да се опиташ да моделираш нещо, което се доближава горе-долу, с колкото се може по-малко ефекти. Друга тема е, че има "клубове", в които няма никакво значение какво носиш, и винаги звучи покъртително гадно. В една такава дупка веднъж се завлякох само със S-Amp-а, на Nikifena, и всичко беше ок. Доклкото можеше да бъде, де, като за обстановката Цитирай
liquid_death Отговорено Януари 22, 2013 Отговорено Януари 22, 2013 ^ За гадни клубове без достатъчно сериозно ПА - 100ватов лампов усилвател с един или 2 кабинета 4х12 и не го озвучаваш.Баса - лампов амп през 8х10 и не озвучаваш.ПА-то е само за касата, вокала и соло барабанчето(може и томове и оувъред на вкус).Те за това преди десетилетия са ги измислили тези големи китарни и бас кабинети.Работи и се получава добър звук Ето и такъв пример отпреди има-няма месец телефонско качество, но дава идея. Цитирай
Icarus Отговорено Януари 23, 2013 Отговорено Януари 23, 2013 ^Това е ясно. Човекът обаче пита за по-евтини и най-вече преносими алтернативи на на 4х12+8х10+50 кила лампови глави, затова и избрах пример, в който съм подходил по сходен начин. Цитирай
7thString Отговорено Януари 23, 2013 Отговорено Януари 23, 2013 А защо не "глава" от тези новите форм фактори, които са по-малки - примерно H&K tubemeister + интерфейс + лаптоп и миди педалиера за контрол на ефектите и оттам - в PA-то? Това цялото излиза около 10кг Цитирай
trendkiller Отговорено Януари 23, 2013 Отговорено Януари 23, 2013 Човекът е металист, къв лаптоп?! Още малко и цейлонски чай ще им кажеш да пият 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.