Parni_Valjak Отговорено Декември 2, 2012 Share Отговорено Декември 2, 2012 (Редактирано) На всяка цена отдели галванически всички възможни захранвания. Особено за ефектите и за цифрови джаджи, като закъснителя. Доволен съм за откриването на стойността на първия електролит. Ама липсват още поне един или два по веригата на захранването. Не ти трябва 81 за толкова малко консумиран ток, колкото черпи един предусилвател. EZ80 или 6х4 е напълно достатъчна за целта. Дросел е неподходящ за случая. Помисли защо. Каква е същността на индуктивността , и кога е ефективна. Ще подскажа само, че става дума за електомагнитна индукция, а тя е следствие на промяна на... ПП. Захранването е едно най-важните неща, основа, така че наистина трябва да се отдели внимание за да стане качествено. Редактирано Декември 2, 2012 от Parni_Valjak 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a_panov Отговорено Декември 3, 2012 Share Отговорено Декември 3, 2012 (Редактирано) На всяка цена отдели галванически всички възможни захранвания. Особено за ефектите и за цифрови джаджи, като закъснителя. ПП. Захранването е едно най-важните неща, основа, така че наистина трябва да се отдели внимание за да стане качествено. Обичам те! Това е истината едни усилватели/ефекти/джаджи да са топ ъф дъ топ а други да са зад тях... Едно хубаво/качествено захранване е малко по-скъпо от усилвател/ефект/джаджа. Редактирано Декември 3, 2012 от a_panov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gregg Отговорено Декември 3, 2012 Share Отговорено Декември 3, 2012 (Редактирано) Един бърз преглед върху известни марки лампови апаратури показва, че в едно захранване няма космически технологии. Качествени елементи да, обаче в останалото няма никаква мистика, затова казах че няма смисъл да се усложняват нещата излишно. Редактирано Декември 3, 2012 от Gregg 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 4, 2012 Автор Share Отговорено Декември 4, 2012 Не се бях сетил че това е правилния начин на работа - отварям един сериен Маршал, прекопирам от там един грец с три кондензатора, викам три пъти "ура" и не си усложнявам живота... Едно стабилно работещо и добре филтрирано захранване е това, което ще ми спести бъдещите усложнения, а докато пробвам различни схеми, трябва и да е регулируемо. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gregg Отговорено Декември 4, 2012 Share Отговорено Декември 4, 2012 В една сцена от филм обсъждат колко подкуп да дадат на един и този, който дава парите казва "Колкото се може повече, но не повече отколкото е необходимо". 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bratmito Отговорено Декември 11, 2012 Share Отговорено Декември 11, 2012 Какъв е смисълът от кинетронен изправител, като има стабилизатор след него? Обикновено когато в китарен усилвател се ползва лампов изправител е точно заради спада на напрежението при атака при големи мощности и допълнителната компресия, която се създава от това. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Декември 11, 2012 Share Отговорено Декември 11, 2012 (Редактирано) Обърнете внимание, че авторът прави предусилвател, а не мощен усилвател. Друг е въпросът, че аз бих направил лампов стабилизатор, за да е в унисон с кенотрона.Също регулируем, както иска авторът. ПП. Галин е прав, ако става въпрос за комерсиален продукт със определено качество. В случая обаче устройството е по-скоро Custom, че даже върви към лабораторно за правене на експерименти. Затова можем да отпуснем края и да погледнем по-нависоко. Редактирано Декември 11, 2012 от Parni_Valjak Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 15, 2012 Автор Share Отговорено Декември 15, 2012 Предусилвателят е готов, в смисъл налепен на обемен монтаж и сега ще се позанимавам с Splan 7.0 за да мога да чертая прегледно схеми. Незнам дали на тази програма могат да се чертаят платки, та ако някой препоръча програма за платки ще съм благодарен.Мога да кача семпли, но те ще са с доста шум /заради обемния монтаж и липса на какъвто и да е екран/ и от там един въпрос- кой вариант е по добър, запис директно през line входа на компа или с микрофон пред говорителя и в микрофонния вход. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g_vayov Отговорено Декември 15, 2012 Share Отговорено Декември 15, 2012 Лично аз работя със Sprint Layout 5.0 Бързо се разучава, създаването на нови елементи е доволно лесно. Експорт на gerber, drill, jpg, emf и т.н. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Декември 18, 2012 Share Отговорено Декември 18, 2012 Мисля, че записите трябва да са накрая. Нека видим документацията, нека преценим измерванията и чак след това да се пускат записи. Защото при неизгладени проблеми се обезмисля всякакво половинчато прЕслушване. Няма смисъл да се слушат шумове, брумове и тем подобни, заради които същественото ще се изгуби "в превода". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bratmito Отговорено Декември 20, 2012 Share Отговорено Декември 20, 2012 Предусилвателят е готов, в смисъл налепен на обемен монтаж и сега ще се позанимавам с Splan 7.0 за да мога да чертая прегледно схеми. Незнам дали на тази програма могат да се чертаят платки, та ако някой препоръча програма за платки ще съм благодарен.Мога да кача семпли, но те ще са с доста шум /заради обемния монтаж и липса на какъвто и да е екран/ и от там един въпрос- кой вариант е по добър, запис директно през line входа на компа или с микрофон пред говорителя и в микрофонния вход. В случай, че имаш нелош микрофон и хубав говорител - с микрофона, в противен случай ще е по-добре през лайн ин със спийкър симулация с импулси. (има всевъзможни VST плъгини). В случай, че записваш с микрофон се опитай на всички записи в бъдеще положението на микрофона да е еднакво, за по-добро сравнение, а ако е с компютър - с еднакъв пресет. Не съм съгласен с Парни Валяк за записите. При положение, че в този проект се очакват доста промени по време на дизайна ще е интересно да се следят как те се оказват и на звука. На края така или иначе ще чуем и крайния резултат, но семпли на готови продукти има в Интернет всякакви и всевъзможни, на мен ще ми е по-интересно да следя развитието, а не крайния резултат. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Декември 20, 2012 Share Отговорено Декември 20, 2012 (Редактирано) Съгласен съм с аргументацията, понеже идва от човек, който търси! Като онзи студент, който теглил билет след билет, и накрая професорът му писал тройка. Като го питали, защо, след като не е развил нито на един въпрос, професорът отговорил - Момчето ТЪРСИ, значи нещо знае. Поне 3 заслужава. Редактирано Декември 20, 2012 от Parni_Valjak Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 20, 2012 Автор Share Отговорено Декември 20, 2012 Утре задължително ще кача схемата на направеното до тук, просто искам още малко да доизкусуря диста, досега гласих дилея... А относно записването - имам някакъв сандък от някакво озвучително тяло, в който съм монтирал един 12 инчов Celestion G12M-70. Кутията е басрефлекс и не е смятана за този говорител, което значи, че най вероятно съм съм впрегнал тежкотоварен кон в магарешка каруца, но до нова година няма да имам време да се занимавам с това. Все пак семплите ще са през него.Имам няколко микрофона, които бяха модерни по време на абитюрентския ми бал /преди 27 години/, та ще е някой от тях. Лайн-ина отпада заради спийкър симулатора - получавам обриви от симулатори - лека форма на алергия... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 22, 2012 Автор Share Отговорено Декември 22, 2012 (Редактирано) Ето това успях да сътворя до момента Схемата е достатъчно елементарна и не се нуждае от някакви особени пояснения, Р13 и Р14 са тримери. Редактирано Декември 22, 2012 от никони Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikifena Отговорено Декември 22, 2012 Share Отговорено Декември 22, 2012 Ама влюбил си се в този кенотрон Спор няма. Не съм сигурен, че това захранване е добре направено. Трябва все пак да се види какви са напреженията и какво се случва. Защо си сложил ниските захранваниея с 3 отделни трафове. Ако ще е всичко в една кутия, достатъчно е да изкараш напрежение от 1 намотка и да си го намаляш. Защо трябва да е галванично разделено то? По схемата с лампите открих няколко нередности. Хубаво е на входа да има резистор към решетката. Тоя резистор R52 за какво е там? с R53 изобщо тоя тон контрол работи ли? При такова високо входно съпротивление към коректора си скапваш само корекциите. C23 за какво служи? Не съм наясно с тоя чип за дилей, ама не е ли по-добре входът му да не е толкова високоомен? Все пак имаш един неизползваем триод. Изходът от предусилвателят е високоомен. Много по-добре е да го вземеш от катода. Изобщо идеята да интегрираш цифров дилей в лампа е малко неуместна според мен. По-добър вариант е всичко да е лампово и след това да дойде дилея. И накрая. Ако искаш да получиш дистър, трябва да комбинираш звена с топъл и студен биас. Всичките ти стъпала са с еднаква работна точка. Това не е добро решение за готин дист. Макар, че не знам какво точно си търсил като идея разбира се. Сигурно ще се повторя за пореден път, но разгледай този сайт: http://www.valvewizard.co.uk/ Пича има и 2 издадени книги. Казвам го защото ги имам и двете книги. Намирам ги за много полезни. Със сигурност ще са ти полезни и на теб. След като ги прочетеш ще откиеш колко глупости си наредил по схемата 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.