travelcaster2 Отговорено Ноември 18, 2012 Отговорено Ноември 18, 2012 Любен Панайотов е акордеонист. А Кольо е прав да не се прекалява с баретата. Те се използват само в "градинските" и "масовите - т.е на маса" песнички. Цитирай
trendkiller Отговорено Ноември 18, 2012 Отговорено Ноември 18, 2012 Не стискай с палеца просто, използвай тежестта на цялата лява ръка да придърпаш струните леко надолу. Възползвай се от гравитацията на земята и "изтегли" барето надолу към пода, няма нужда от стискане. Този метод се използва от повечето професионални фламенко и класически китаристи - там доста често се налага да се държи баре с първи пръст, докато останалите пръсти свирят разни мелодични пасажи едновременно и със стискане от палеца просто не се получава. Също така експериментирай и с по-меки струни както е казал колегата. Цитирай
Лими Отговорено Ноември 18, 2012 Отговорено Ноември 18, 2012 (Редактирано) Внимавайте с тези барета, много са опасни за пръстите (особено тези от първи праг), натискаш няколко пъти по силно и после хайде по доктори!! Да, точно така се случи и с мен! Пръста започна да ми се "схваща" за част от секундата, което ме влуди, но...! Аз Много Харесвам звука на пълният 6ест-струнен акорд при акустичната китара, защото когато един китарист си свири сам, има нужда от "пълноценен" звук, т.е. Ако свиря с малки барета до 4-та струна - този звук не ми е "пълноценен" и затова упорито, но внимателно продължавам да свиря с "пълни" барета, при което лека-полека започнах да усещам кога би ми се схванал пръста и предварително прилагам техника на "отпускане". Не знам дали съм се изразил разбираемо, но напоследък(от няколко месеца) не ми се е схващал пръст. Аз съм "уличен" китарист и то често без усилвател за китара и глас, та за да звучи китарата ми по-силно трябва да "удрям" с перцето по-силно и то без да "бъждът" струните, което...Ме накара да вдигна "екшъна" по-високо, което ме принуди да натискам със зверска сила струните, което ми причини гореописаният проблем - "схващане" - първо на палеца и после на първи пръст. Това се случи през последните 4-5 години, след 15 годишна пауза като "свирач". "Лекувах" си пръстите "умерено" и "внимателно" с мехлеми, които ми докараха "обезчувствяване", но когато усетих това "обезчувствяване" спрях да ги прилагам. Сега съм относително добре и продължавам да свиря с любимото ми голямо баре, за по-богат звук и кеф, като прилагам техниката на "пред"релаксация. Редактирано Ноември 18, 2012 от Лими Цитирай
ultramega Отговорено Ноември 18, 2012 Отговорено Ноември 18, 2012 Така и така е станало на въпрос .... Участвам в един проект и в едно от парчетата има акорд с ей такава пръстовка: Е- B-10 G-12 D-10 A-10 E-13 Fadd9 или Fsus2 (но пък си има и 3 в състава) не знам кое е коректното наименование... В седнало положение нямам никакъв проблем, но в изправено(с дължина на колана , с която по принцип ми е удобно. не е ниско долу китарата като рокстарс ) ми е много изморително . Не искам да ползвам други обръщения или да променям позицията защото точно там темброво най ми допада. Някакви предложения за улесняване ? Цитирай
trendkiller Отговорено Ноември 18, 2012 Отговорено Ноември 18, 2012 @ultramega: Sorry за качеството, правих го в комбинация с могъщия MS Paint. Цитирай
7thString Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 ultramega, мога да ти споделя моето решение на подобен казус - нагласи си колана да ти е точно толкова висок, колкото китарата в седнало положение. 1 Цитирай
trendkiller Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 Или го изсвири в 5та позиция (фа на пета струна), същите ноти... Цитирай
Лими Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 (Редактирано) ^ Да, така става, но...с каподастер(предполагам, че не употребяваш никога) на 5-та или 10-та позиция и преаранжираш цялото парче така, че да го изсвириш до края без да махаш каподастера или ако имаш удобно дълга пауза в твойта линия го махни(зависи от модела) по време на парчето, както правя аз. Но това мое предложение зависи от какви са и другите акорди. Та като заговорих за КАПОДАСТЕР, горещо го препоръчвам за акомпаниращи китаристи, защото много облекчава ръката, а и някои акорди стават по-звучни, заради повечето свободни струни на по-високите позиции. За пример и други парчета, които съм направил с капо. Редактирано Ноември 19, 2012 от Лими 1 Цитирай
ultramega Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 Trendkiller, благодаря ти за картинката с обръщенията, но където и да се премести по грифа, звученето се променя Иначе за каподастера си прав, Лими- никога не съм използвал, но в случая пак е неприложим. И наистина да се вдигне китарата ще реши проблема , но пък твърде високо ще е и излишно за останалата част от свирнята ... Цитирай
trendkiller Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 (Редактирано) ? Втората картинка е абсолютно същото обръщение като оригинала F-G-C-F-A, просто се свири по-лесно, защото не се налага да си чупиш китката чак толкова. ---5--- A ---8--- F ---5--- C ---5--- G ---8--- F -------- Редактирано Ноември 19, 2012 от trendkiller Цитирай
ultramega Отговорено Ноември 19, 2012 Отговорено Ноември 19, 2012 Акорда е разложен, звученето се променя и не ми харесва така, иначе съм го пробвал . Цитирай
MusicRoom Отговорено Декември 6, 2012 Отговорено Декември 6, 2012 Защо? Вече ме е страх да свиря .. Е, стига де. Те само се шегуват, не е толкова страшно! Цитирай
thinty Отговорено Декември 9, 2012 Отговорено Декември 9, 2012 оффтопик: едно такова чудно упражнение е свирене на гами ( скали) без палеца да допира грифа.. как така ?? нали палеца е опората за да държиш китарата ... Цитирай
ircommedia Отговорено Декември 19, 2012 Отговорено Декември 19, 2012 Акордите с баре не са по-трудни от другите, просто искат практика. Не е вярно че изискват сила или са опасни за пръстите заради натиска. Ако се усвоят не е нужно усилие. Един трик в началото е първо да се постави показалеца в баре позиция и после останалите пръсти от формата на отворения акорд, а ако така не се получи се прави обратното. Всички струни трябва да звучат чисто. Цитирай
Fats Отговорено Декември 20, 2012 Отговорено Декември 20, 2012 Как може да се прави проблем от толкова елементарно нещо като голямото баре. Та чак да се говори за лекарска намеса. Ако има някакви трудности, те са в резултат на малка (във времето) практика и маниакално едностранна подготовка. Не може непрекъснато до пилиш рифове с пусната до колената китара и после да се чудиш що те боли ръката като хванеш акорд с баре. Далеч съм от мисълта да коментирам музикални вкусове, всеки да свири това, което му доставя удоволствие. Но и тук, както във всяка дейност, в която рутината и навиците са от голямо значение си има строги правила за постигането им. Сядаш и свириш, най-добре акордите на някакви песни като използваш обръщения с голямо баре. В началото не всичко се получава, някои струни не звучат. Но като мине известно време всичко си идва на мястото. Всичко останало са празни приказки, от които реална файда няма. Щях да забравя, в аптеките и санитарните магазини продават малки гумени рингове, за стотинки. Слагаш по един в двата джоба и при всеки удобен случай ги стискаш, досатоти писне, гарантирано пръстите заякват. Същото става и с гумена топка, но тя заема повече място. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.