Svanio Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 Че ще има разлика, ще има Аз обаче си мисля, че е най-добре да я занесеш на майстор да й направи един сетъп на тремолото. Най-често проблемът е там. Ако и след сетъп разстройва, може да се помисли за заключващи ключове или заключващ нът. М/у другото ако ще слагаш roller nut, можеш да вземеш и едни такива Цитирай
Slide Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 (Редактирано) Не че нещо, но заклюващите ключове ще спестят нуждата от много намотки и ще помогнат, ако в действително е там проблема. Както казах - има много триене на струните - водачите, нъта, седлата и ъглите, през които са изкривени струните. Всичко това води до разстройване. За това и на китари с Флойд тремоло струните от заключването на бриджа до нъта представляват една права линия. Няма триене, няма ъгли. И разбира се - не най-качествения хардуер също е проблем. Бях постнал професионално ревю и сравнение между Скуаер, мексикански страт, американски и къстъм шоп. Демонстрирано бе, че на американските тремолото влиза в нормална употреба, докато на другите два не толкова, особено на Скуера. Локинг нът на китара, която няма заключващо тремоло е безсмислица. Редактирано Октомври 29, 2012 от Slide Цитирай
Icarus Отговорено Октомври 29, 2012 Отговорено Октомври 29, 2012 Разстройването никога не е породено от една единствена причина. Особено при китари със стандартно обикновено тремоло. За да е всичко ОК, трябва да: 1. е настроено добре тремолото, пружините да са адекватно натегнати според нуждите на свирещия, както и с подходящ ъгъл, който да компенсира разликата в опъна между тънки и дебели струни; 2. да не задират струните по седлата на струнника, тоест да няма ръжда, пот и лайна, и да е загладена повърхността; 3. нъта да е в добро състояние, тоест да лягат струните в каналчетата без да опират в неравности, причинени от износване, кофти сетъп, фабрични дефекти, и т.н. 4. ъгълът на държачите на главата (string trees, тоест) да не е прекалено малък - за по-лесно аз го сравнявам с останалите струни на око да са на една равнина горе-долу 5. намотките на ключовете да са малко, и намотани както трябва, а не една връз друга След тези неща чак идват пинизите с графита, вазелина, и другите там предложения. На моята китара настъргвам яко графит от молив и всичко е ок. Но след като вече се проверят предните неща. Всичките тези операции са малко терсене, когато се правят за първи път (поне на мен ми беше), но като свикнеш всичко си идва на мястото. 1 Цитирай
Kalmar Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 (Редактирано) Основния проблем с разстройването на китари без заключване, с тремоло, почти винаги е в нъта! В случая тремолото не е фактор понеже е "флат", демек лежи на тялото и не "плава". Това означава, че въпросното винаги се връща в едно и също положение след употреба. Смазването на седлата там където ляга струната, при фендерския тип тремоло (както и при флойд роуз) не е задължително, понеже там няма голямо триене струна-седло, а прегъване на струната. Важно е обаче там да няма неравности и остри ръбове. Китарата е страт тип, което значи, че струните (обикновено) са прави от бриджа до ключа. От тук извода е че проблема е или в ключовете иили в нъта. Най-вероятно и в двете. Нъта на Скуайърите едва ли е много качествен и най-вероятно триенето е значително. Елиминирането на триенето (до колкото е възможно) се постига със смазка, за предпочитане графитна или тефлонова. Препоръчвам смяна на нъта с такъв на Графтек (Graphtech). Имат готови тефлонови нътове за директна подмяна. Около $9. Друго важно нещо е струната да има място между "стените" на всеки жлеб (цепнатината в която всяка струна ляга на нъта). Тоест ако повдигнем струната от нъта с пръсти, тя не трябва да се защипва в нъта, а да се вдига свободно, без никакво запъване. Ако такова се наблюдава, то цепнатината трябва да се разшири леко с цел струната да се движи лесно напред и назад (но не и на страни!)! Другия проблем - ключовете. Много вероятно ключовете да изпускат, като добавим към това и повече намотка, означава отпускане на струната (а при отпускане с тремолото и опъване на струната обратно, благодарение на триенето при нъта.) Подмяната на въпросните с по-качествени е препоръчителна, както и навиването на по-малко струна на всеки ключ. Заключващите ключове са за предпочитане, но поради по-високата им цена и предвид това, че китарата не е скъпа, само ги споменавам като вариант. Редактирано Октомври 30, 2012 от Kalmar 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Абе... Това, че пружините на тремолото трябва да са различно натегнати... Не че няма логика (предвид различния теншън на струните), ама на плаващото от 10+ години си ги държа еднакво натегнати и е съвсем ОК. И ако трябва да се различават - как се изчислява? Цитирай
Icarus Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 ^Е не е някакъв колосален ъгъл, ся Разликата идва точно от различната сила на опън на струните, и съответно на по-дебелите им трябва по-голяма сила, за да се върнат в дадено положение, в сравнение с по-тънките. Ето пример картинка от нета, където се вижда как от страната на дебелите пружините са по-натегнати: При мен го правих на око горе-долу така да изглежда , и след това с тестване и донастройване, докато съм доволен (или докато ми писне). Цитирай
Kalmar Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 (Редактирано) Няма такова нещо! При плаващо тремоло различно от Флойд Роуз пружините се настройват според личните предпочитания. За справка вижте тремолото на Джеф Бек или Скот Хендерсън. Ъгъла на тремолото спрямо равнината на тялото зависи от височината на "ръчката" от тялото и от това, колко искате да опъва. При флойд роуз системите е препоръчително тремолото да е в една равнина с тялото (или струните по-точно). Горния пример е грешен, по простата причина, че в този случай върху постовете на тремолото не се упражнява равномерен натиск, тоест не е балансирано. От там и различно триене в ляво и в дясно, което може да доведе до неправилно функциониране на тремолото. Освен това разликата в опъването на струните не е чак толкова голямо, за да се налага компенсиране от пружините. Както казват американците been there, done that! Редактирано Октомври 30, 2012 от Kalmar Цитирай
Icarus Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Имах предвид ъгъла на планката, за която се захващат пружините, спрямо тялото, а не на тремолото спрямо равнината на тялото. Ясно е, че всеки ще си го настрои както му е кеф. Ето един по-правилен пример, съответно. Пак казвам, че не става дума за ъгъла между струнника и тялото: Цитирай
Kalmar Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 (Редактирано) Много добре те разбрах, колега! Упражнението е безмислено, защото физически не оказва влияние. Тремолото не се усуква за да има значение въпросната манипулация. Редактирано Октомври 30, 2012 от Kalmar Цитирай
Icarus Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 А, добре Не знам, при мен с такава настройка ми беше по-комфортно, може и да си внушавам. Цитирай
viktor.velikov Отговорено Октомври 30, 2012 Автор Отговорено Октомври 30, 2012 Притеснявам се дали ако дам 100 кинта за оригинален фендерски roller nut и roller string three, това ще ми реши проблема... Цитирай
n1k0 Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 мен, ако не (можеш да) си настроиш тремолото както трябва, ако ще и нът от масло да сложиш, пак ще се разстройва. И обратното - при добре настроено тремоло, със стандартен нът пак ще е добре, а смазката само ще доизглади допълнително нещата. Аз, ако ползвах тремолото на моя CV50s, по-скоро бих инвестирал в по-добър тремоло блок Цитирай
Kalmar Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 (Редактирано) мен, ако не (можеш да) си настроиш тремолото както трябва, ако ще и нът от масло да сложиш, пак ще се разстройва. И обратното - при добре настроено тремоло, със стандартен нът пак ще е добре, а смазката само ще доизглади допълнително нещата. Аз, ако ползвах тремолото на моя CV50s, по-скоро бих инвестирал в по-добър тремоло блок Не обърквайте човека! Неговото тремоло не е плаващо и няма нужда от настройване! Четете какво е написано по-рано в темата. Ако слагаш ролер нът, няма нужда от какъвто и да е ритейнър (стринг трий) стига ключовете на първите 2 или три струни да са по ниски. Какъвто и нът да сложиш смени задължително ключовете. и то за предпочитане с такива които са стъпаловидни. Тоест този на първа струна е най-нисък, а всеки следващ е по висок в посока към 6та струна. Това увеличава ъгъла на струните (1, 2 , 3та), така се елиминира нуждата от стринг трий. Редактирано Октомври 30, 2012 от Kalmar Цитирай
n1k0 Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 (Редактирано) Аз пък мисля, че, щом на сайта на Фендер има инструкции за настройка на не-плаващо тремоло, е добра идея да им се обърне внимание - стегнатостта на 6-те винта, например, това, че средните 4 трябва да са по-разхлабени, опускане/натягане на пружините... ей такива настройки имам предвид... Редактирано Октомври 30, 2012 от n1k0 Цитирай
Kalmar Отговорено Октомври 30, 2012 Отговорено Октомври 30, 2012 Пак повтарям, ако тремолото не е плаващо, а ляга плътно към тялото, то тогава въпросното се връща в една и съща позиция всеки път! Тоест промяна в опъването на струните от такова тремоло няма как да има! От там и разстойване. Ако тремолото е настроено да плава, тогава нещата се променят драстично и има нужда от въпросните настройки. Това, на което може да се обърне внимание е дали тремолото ляга плътно всеки път, щом се върне към тялото. Има вероятност тремолото да не ляга съвсем плътно, което да се дължи на не достатъчно стегнати пружини. Тогава може леко да се навият двата винта, държащи "лапата" на пружините. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.