Jump to content
Българският форум за музиканти

Идея за изработка на атенюатор и Re-amp box


Recommended Posts

Та наумил съм си да правя скоро и двете изделия и за да не пускам 2 теми, реших да ги събера в една.

 

 

Първо за атенюатора. Нямам предвид китарен такъв, който се използва за тихо свирене в къщи с усилен усилвател.

Проблема ми е, че интрументалните входове на новия ми аудио интерфейс са прекалено чувствителни и дори при максимално намалени потове за входното ниво, като свиря по-тежки акорди на бридж адаптер и входа удря пийк от време на време, което чуваемо се отразява доста зле. Най-простата ми идея беше да свиря с намален volume на китарата, но така се променя честотния баланс. Та се замислих дали не може да си сглобя някаква проста и ефективна схема, която да намаля сигнала от китарата. Идеята ми е за портативно устройство с входна букса, в която да вклювам китарния кабел и изходен жак, закачен директно за устройството, с който устройството да се закача към инструменталния вход на интерфейса. А за самата схема, първата ми идея беше прост делител на напрежение, с евентуални малки подобрения. Другата ми идея е използването на същия делител, но добавянето на входен и изходен буфер, изпълнени с операционни услватели, с цел висок входен импеданс и нисък изходен. Въртеше ми се нещо из главата и за усилвател с коефициент на усилване <1, изпълнен с един операционен усилвател. Но общо взето не съм се занимавал много, конретно с тези неща и малко по инерция разсъждавам.

 

За Re-amp бокса, разгледах няколко решения в интернет, това са някои от тях:

http://www.recordingmag.com/resources/resourceDetail/314.html

http://i96.photobucket.com/albums/l195/wolfeman28/Page3.jpg

Нямам замисъла да направя нещо супер добро, искам просто да върши читава работа, да е една идея по-добре от свързването на изходите на интерфейса директно към китарния усилвател.

 

Всякакви мнения и съвети са добре дошли. Знам че пиша супер неподготвен, но съм в такова положение в момента, че нямам никакво време за research по темата, a е хувабо да се ориентирам поне приблизително какво ще правя, до петък. След това ще имам време да се позаинтересувам подробно по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

малко офтопик, но някакви по-човешки адаптери ако си сложиш.. ..по low output и балансиран тон.

Предполагам с клийн саунд имаш такъв проблем а с гейн изкривяването и състейна ти е на ниво?

Иначе самия преамп на аудио интерфейса няма ли инпут гейн?

Помня как махнах гитар риг 3 който идеално ме уреждаше, но нямаше входно ниво (или поне не го открих) и ми даваше такъв проблем, особено с моите зловещо нарязани адаптери.

---

Имам някаква идея да ползваш импендасен трансформатор, който да е така изчислен, че сигнала да затихва малко. Макар че в случая нивото ти е на 'ниво', трафа да промени входната чувствителност.

Пак пасивно решение. По опитните да кажат.

В крайна сметка, сигурен ли си че не може да се настрои от интерфейса? Няма ли някакво бутонче за промяна low/high или нещо?

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с адаптерите ме хвърли в тъч... Харесвам си ги адаптерите, не искам да ги сменям, а и да няма само моята китара да записвам. Лошо решение е от всякъде. То ако става въпрос, за по-сериозни записи мога да си ползвам DI-box-а, но за ежедневно свирене бих предпочел да имам нещо малко, компактно, което да стои постоянно включено в единия инструментален вход и да включвам китарата директно в него. Апък и нали уш професия ще ми става електрониката, хубаво е да се правят от време на време някакви проектчета.

За input gain съм написал и по-горе - има потенциометър, но проблема е наличен и при намален до край потенциометър. Софтуерно не може да се регулира нивото, както и няма никакви падове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Проблемът на модерния маркетинг е, че предлагат адаптери с все по-висок аутпут. Съответно направени само за метъл и за нищо друго. Казвам за нищо друго защото всеки един лампов усилвател би клипнал при нива над няколко волта П-П. Транзисторните в повечето случаи биха понесли ако захранването на входната част е сравнително високо.

 

Изглежда звуковата ти карта, както и повечето евтинджос карти, се захранва със сравнително ниско напрежение и това е причината да не можеш да получиш чист сигнал (поне не с тия адаптери)

 

Най-лесното нещо е да намалиш потенциометъра. Естествено звука става друг, но има схемни решения които компенсират загубата на високи при намаляне на пота.

 

Ползването на някакъв траф за съгласуване е скъпо решение и според мен ненужно в твоя случай. Операционен като буфер и захранване например 18 волта или повече би било добро решение, но нивото след него трябва да се намали, за да не клипне входа на звуковата карта.

 

 

Относно реамп бокса - В схемата на Dave е написано какъв траф ти трябва. Потърси такъв, но цените обикновено се доближават до 100тина долара с пътните само за трафа и то при нискобюджетните решения.

Фирми които правят аудио трафове: Cinemag, Lundall, OEP, Amplimo, Sowter, Jensen, Edcor и други... В повечето случаи фирмите пращат по 1 траф.

Редактирано от Nikifena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако някой е решил да върви по този път , мога да му предложа , да му продам -входен линеен трансформатор

от лампов усилвател -Респром -УС-50 -имам 3 броя ... Имам и 3 броя входни микрофонни .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, човека в случая не говори ли за нуждата от ДИ кутия?! Нали баш това й е целта? Също не мисля, че съм съгласен с Ники, т.к. моята китара е със забучени едни от най-изпържените адаптери на пазара и да - като ги ръгна директно в звуковата карта, направо си имам дисторжън(тип Лель), но с добри настройки на ламповото комбо, колкото и силно да дрънча, звука не се изкривява, но пък с големия аутпут имам съответно голяма динамика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECC83_iava.gif

 

Колкото и да бъзикаш ЕЦЦ83, винаги ще кривне при 5 волта пик-пик и нагоре. А и повечето входни триоди ползват една и съща схема с преднапрежение -1.5 волта. Тоест теоретично ще имаш 3 волта хеадруум. После ще криви. Колко ще криви, дали се чува и колко се чува вече е относително и зависи от много неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, аз определено не го чувам, но и може би такъв огромен пик се получава при пасивни адаптери само в момента на минаване на перото през струната, т.е. 1 кратък импулс :) Това, което дават Dimarzio е от порядъка на 0.5V, но сигурно е някаква средна стойност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро имах сериозна дилема на тема reamp box и според мен много трудно ще успееш да направиш сам нещо, което да те удовлетворява като звук и визия и сумарно да похарчиш по-малко пари от 79 евра, което е крайната цена на това: http://www.palmer-germany.com/mi/en/Re-Amplification-Box-PDACCAPO.htm

 

Според мен има смисъл да го правиш сам единствено ако си супер маниак и искаш да подбереш лично абсолютно всеки компонент и най-вече използваният трансформатор, но така като чета случая не е такъв, а и тогава отиваш на цена по-висока от заводски произведените изделия на пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пика от удар с перо... ми да свирим само с пръсти за да го избегнем

или не знам, да внимаваме да галим струните, когато свириш цели два тона едновременнно за да не ти криви :crying:

Достатъчно гадно си е да ти "изхряска" във средите и въобще в целия спектър саунда при удара с перо :(

---

Кво правим тогава? Ползваме някоя китара със сингли за чист саунд. Обаче мoята и разделена на сингли пак има пик..

Или с човешки хъмбъкери, но досега не съм попадал на такава, примерно от нека да не ти вади мега омазания бас, да се чудиш какво тонкорекция да му прилагаш. (Не съм пробвал класни хъмбъкери от леспол или джаз китара, да видя аджеба дали има някаква полза от тях, освен че махат брума разбира се)

Иначе, ако се абстрахираме от пика (някак си), наистина динамиката пада с друга настройка на входния импенданс. На моя измислен интерфейс има две положения, едното е по слабо и с по умряла динамика, и.... пика пак го има, но се чува малко по слабо :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

 

@Nikifena

Картата не ми е от най-евтинджос картите, 600 пара прави, но е възможно и това да и е проблема. Въпреки че старата ми карта (Lexicon Omega), която беше двойно по-евтина, нямаше абсолютно никакви проблеми с горещите адаптери, дори за да е прилично нивото, трябваше да усиля потенциометъра на около 11 часа. Може и от самото схемно решение да идва проблема, не знам, но важното е, че проблема си е факт.

За проблема с намалянето на волюм-а на китарата, между другото, много мислих тези дни. При всичките симулации с LTSpice които направих, резултатите казваха, че високите трябва да се Увеличават, а не да намаляват. Такъв беше и резултата от теста, който на практика направих с китарата. Записах 2 семпъла, един с потенциометър на максимум и един с потенциометър на около 20%, след което софтуерно изравних нивата им, за да го няма ефекта, че чуваме по-малко високи, при по-тихи сигнали. И семпъла с по-намален волюм имаше повече високи. Не знам аз ли бъркам нещо в цялата ситуация, но това доста ме Учуди, при все, че навсякъде в интернет чета за ефекта с намаляването на високите. Но както и да е, това друга тема... Все пак, ако някой разбира защо става така, ще съм му благодарен да ми удари едно ЛС.

Казваш, че решението с буферен оп-амп би било добро. Ще се радвам на всякакви съвети относно него.

Относно re-amp box-a и трансформатора за него, мислиш ли че ще е голям компромис ако не се използва аудио трансформатор? Евентуално предполагам, че честотната характеристика би пострадала до някаква степен. Сега се сещам, че имам изходен траф от лампово радио Акорд 101. Не се сещам за параметрите му сега, не е и край мен в момента да проверя, но дали би свършил някаква работа като компромисен вариант?

 

@bir4o

Под входен имаш предвид захранващия ли? Такъв защото и аз имам. А микрофонните си нямам представа какви са, и не знам дали биха ми свършили работа.

 

@7thString

DI-box си имам, той се ползва когато искаш да включиш китарата към микрофонния вход, с цел съгласуване на импедансите. Трябва ми устройство, което просто да намали сигнала от китарата малко, инструменталният вход си има нужният висок импеданс.

С ламповото кубе не се забелязва толкова лесно изкривяването от пийковете може би, защото там кривенето става по-плавно, а не се реже вълната изцяло над определено ниво. В случая с картата, клипването на вълната е рязко и се чува доста гадно.

 

@anadem

Имам за цел, да направя нещо, което дава по-добър резултат от това да забучиш директно линейния изход на картата във входа на китарния усилвател. А вече колко по-добър резултат, колкото стане. А и съм си зарибен по идеята, не е само да го правя, защото ми трябва. Да си купя готов такъв, ми излиза силно нерентабилно в момента.

 

@emosms

Почти изцяло си в off-topic. Без лоши чувства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@bir4o

Под входен имаш предвид захранващия ли? Такъв защото и аз имам. А микрофонните си нямам представа какви са, и не знам дали биха ми свършили работа.

Майро, напоследък ме разочароваш ! Къде е захранващ, къде е входен линеен и микрофонен трансформатор ???

Линейните са обикновено 1:1, 10к; микрофонните са 1:4 ...1:10, рядко до повече. Импедансно 200..600 ома към 5к...10к, рядко до 50к.

Когато не се знае нещо, първата реакция на интелигентен човек е да се разрови, да попрочете и като научи, вече ще има представа, нали?

В края на краищата темата и интересът са твои. Опитай се сам да разбереш какво ти пишат доброжелателните форумници.

 

@7thString

DI-box си имам, той се ползва когато искаш да включиш китарата към микрофонния вход, с цел съгласуване на импедансите. Трябва ми устройство, което просто да налали сигнала от китарата малко, инструменталният вход си има нужният висок импеданс.

С ламповото кубе не се забелязва толкова лесно изкривяването от пийковете може би, защото там кривенето става по-плавно, а не се реже вълната изцяло над определено ниво. В случая с картата, клипването на вълната е рязко и се чува доста гадно.

Щом картата е качествена, това, което се получава е само от неправилната и употреба. Дали е от софтуерен контрол на конфигурацията, дали е от объркване на входове, дали е от неправилно свързване - трябва да се открие. Линейните входове на свестните карти поемат до 20dBu без проблем. Ако инструменталният вход е конфигуриран към микрофонния такъв, естествено ще има нисък праг на ограничение. Прегледай основно как е направена хардуерно картата във входната си част.

 

@anadem

Имам за цел, да направя нещо, което дава по-добър резултат от това да забучиш директно линейния изход на картата във входа на китарния усилвател. А вече колко по-добър резултат, колкото стане. А и съм си зарибен по идеята, не е само да го правя, защото ми трябва. Да си купя готов такъв, ми излиза силно нерентабилно в момента.

Много мераци, а възможности... Не случайно съм сложил синия подпис! Не става дума само за пари !

 

@emosms

Почти изцяло си в off-topic. Без лоши чувства.

Характерно е. Идва момент, в който започваш да не му обръщаш внимание :whistle:

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Остави, че и аз яко се чувствам като поредното дете, пуснало тема "Дайте ми схема на усилвател". Не обичам така да действам никога, винаги гледам колкото може по-дълбоко да проучвам нещата които ме интересуват. Проблема този път е, че тези идни имах яко учене покрай изпити, утре си идвам към България, а същевременно ми се искаше, ако може докато си дойда, да сглобя нещо. Това с идеята, че може да ползвам безплатни компоненти от университета (от каквито има доста разнообразие) и след това да имам на разположение доста измервателна техника, че да видя все пак какво е станало. Но както се и съмнявах, логично, не стават бързо тези неща.

Аудио трансформаторите са ми слаба тема по принцип, имам само някакви общи познания от преди година, когато се занимавах с едно старо лампово радио. Но винаги може да се поправи това.

За картата, че е качествена, уш качествена трябва да е, но това не пречи да има и някой друг недостатък. Чета мнения в интернет, и други хора се оплакват от това. Прочел съм опътването 2 пъти, знам софтуерните и хардуерните контроли на изуст вече, няма оправия това. Инструменталния вход наистина е комбиниран с линеен и микрофонен такъв в едно. Сама си разпознава картата като включиш XLR, а между линеен вход и инструментален се избира софтуерно, от драйвърите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ще е "ай сиктир", ходи в тази тема:

http://forum.muzikant.org/topic/121785-a-oudhnaaiaa-ia-iia-aoaeei-eioaadhoaaen-aaaeia-iaeei-ii-naadheicia-oaaia/

 

и ми препоръчай нещо, което да е по-добро, за същата цена и без грам недостатъци :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.