Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги !

Проблемът се състои в следното : групата в която свиря се състои от барабани , бас , вокал и две китари . Свирим - Guns , Aerosmith , clasic rock , blues , както и по леки поп - рок неща . Изпитваме огомни трудости да озвучим китарите ( от кубетата през микрофон към апаратурата) , като вокала , барабаните и баса успяваме да ги настроим перфектно . Озвучаването ни се състои от 16 канален миксер Ямаха , а усилвателя и колоните са берлинджър 15 инча , кубетата са фендър и бугера, през които китарките си звучат страшно . Микрофоните които изпозваме за тази цел са Sure , AKG , описвам това за да подчертая , че грешката е при нас , не в техниката ! Когато стигнем до миксиране на китарите през пулта става страшно - звучат все едно заваряваш с електрожен , никаква плътност , с една дума дразнещо ! Какви ли не настройки сме пробвали на пулта . Проблема е сериозен тъй като не разполагаме с клавишен инструмент , който да ни даде онази плътност и основа особено на тези части от песните , в който се свири с чиста китара . Моля ако има колеги които са наясно с основни принципи на миксирането да дадат съвети , благодаря предварително :)

 

Успех на всички и да живее рокенрола ....

Отговорено (Редактирано)

Какви модели микрофони по-точно използвате, за озвучаването на кубетата? С позицията на микрофона пред кубето играли ли сте си? Че от това доста си зависи звукът. И другото вече е играчка с EQ от кубетата и пулта.

Редактирано от Mairomaster
Отговорено

Колеги, които са наясно , че и повече от наясно има. Ама няма такива с гадателски възможности.

По този случай, един разговор по телефона:

Докторе, боли ме под лъжичката, какво лекарство да пия? ... Това е вица; следва смях.

Отговорено

Озвучаването на китарен кабинет си има специфики. Най важната може би е, че човек трябва да си даде сметка, че това, което чува докато свири, не е това, което микрофона чува. А именно, никой не си слуша саунда с ухо на грила на кабинета (където саунда обикновено е много различен от това, което чуваме на няколко метра от ампа, особено ако не стоим фронтално срещу него). За да се получи добър, трябва чрез настройки на ъгъла на микрофона, както и от EQто на ампа, да изкара задоволителен звук с корекции на миксера в неутрално положение и след това евентуално фино да донастрои от пулта.

 

Освен това, хората често бъркат силния звук с добър такъв, тоест един усилен амп във взаимодействие с акустиката в помещението, често ни звучи по добре, отколкото всъщност звучи. Но един микрофон като СМ57, поставен в непосредствена близост до говорителя,в голяма степен елиминира акустиката на помещението и чува съвсем различни неща от нас.

 

Това, което пиша засяга постигането на приличен саунд за свирене на живо, за на запис си има доста други трикове, които нямат много общо (компресори, дилеи, ривърби, наслагване на няколко еднакви партии с леко различен саунд и тн)

Отговорено

Сега като чета ръководствата , които 7-th strings ми линкна , и това което е написал Mairomaster и Kolio_k започвам да мисля че сме грешали с позицията на микрофона (Sure-ра е SM58) . Ние го поставяме дирекТно в центъра , непосредствено опрян в решетката , насочен дирекТно в центъра на говорителя и от там трябва да идва този звук като от телефонна слушалка xD.

 

''

If you're wanting a louder, more treble-filled sound, you want to place your microphone towards the center cone. If you want more of a warm tone, start moving out towards the center. ''

 

 

Дори някои предлагат поставянето на два микрофона - единия близо до центъра на говорителя , а другия в периферната част като по този начин се цели да се обхване максимално спектъра на кубето и след това микс от пулта за желания звук .

 

Благодаря за съветите , на следващата репетиция ще опитаме различни позициИ на микрофона и ще пиша за резултатите , но съм сигурен че ще има ефект :)

Отговорено

Абсолютно сигурен бях, че точно така сте поставили микрофона :) Колкото до двата микрофона, първо отдели време да научиш как се озвучава с един, после с два, защото има още много неща, с които не си наясно при използване на комбинация от микрофони като например фазово заглушаване(както и да е термина на БГ). Опитай с различни позиции и насочване какво ще стане. Най-хубаво сам в репетиционната за да не ти висят на главата докато пилиш звук.

Отговорено

Направете следното - единия фен свири и слуша през РА-то, другия мести микрофона. Започнете с позиция точно срещу ръба на шпулата и точно по оста на движение на мембраната и местете към периферията. Да бъде на примерно 1 пръст от грила разстояние. При хоризонталното местене на всеки 2см ще имате доста различен звук. Принципно към центъра звука е по-директен и с повече високи, а към периферията е обратното. Харесайте си нещо и пробвайте в микса.

Ако ви звучи прекалено остро завъртете майка да е под ъгъл 45* спрямо оста.

Отдалечаването от мембраната също помага за махане на остротата и пуска повечко обем, но може да има блийдинг от други инструменти.

 

Генерално казано добра позиция е: насочен към ръба на шпулата, на пръст разстояние от грила, под 45* спрямо оста на мембраната.

 

Общо взето имате 4-5 хиляди часа проби... :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.