Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, пускам тази тема като инфо на колегите, които са се сбъсквали с това да им се отчупи главата на китарата.

За жалост нямам снимки на 2-те парчета по отделно. Но се отчупи сравнително косо. Понеже аз не съм майстор и нямам къде да си направя допълнително парче дърво, което да влезе на сглобка, а пък само с лепило ми изглеждаше слаба работа реших да го залепя и хвана с коларски болт понеже съм луд металист :greenball: . Та китарата се беше строшила още преди няколко години (котарака реши да и скочи като за последно) и още тогава аз я залепих с лепило за дърво, хванах я с коларски болт и напляках в буквалния смисъл на думата авто кит (не се притеснявайте за кита 2, 3 години си седеше без да се напука, а и няма да се напука.

И до преди няколко дни китарата изглеждаше по този нелеп начин:

1a727ab99a40d355.jpg

 

818ebc42aa5839da.jpg

Грозна работа!

 

Така след като се свърши с грубата работа започва финната и ето какво се получи:

Нужните неща са тези, като най-важното е в ляво:

cc1075b1138141cc.jpg

От ляво на дясно; черна авто база, която е тонирана по цвета, който искаме, лак, втвърдител за него и разредител, авто кит и на последно място филер (използва се като грунд)

При бояджийската работа в никакъв случай не препоръчвам бои и лакове на спрей, флакон. Супер некачествени са седят меко и лесно се драскат.

 

Китарата се беше отцепила по този начин а болта влиза така:

6b2b58338cf5fa89.JPG

 

Докитосах неравностите съобразявайки формата на инструмента и започнах да се правя на склуптор с една бая едра шкурка докато не догарам правилните форми:

858901b820e4d2ba.jpg

 

Идва момента на бояджийските истории, които според мен са най важната част. Трябва преди това обаче всичко да е изшлайфано до съваршенство и да няма никакви неравенства дупки и др.. Когато е ползван авто кит трябва да сте наясно, че задължително се ползва филер. Филера е препоръчително да е близък до цвета (базата) за да няма възникващи проблеми в по-късния етап (светла боя - светъл филер, тъмна боя - тъмен филер). Пръскате филера и минавате със шкурка 2000 на вода докато изчезнат всички дефекти. Може да се наложи да го пръснете няколко ръце. Аз ползвах филер на спрей. В интерес на истината не е лош, въпреки че съм малко скептичен по този въпрос.

 

След филера идва базата (основния цвят) тя седи матово. Аз си я пръснах с аерографа с дюза 0,5 защото площа не е кой знае каква. Като направих преливка върху старата си боя на грифа за да не си личи че е боядисван. Тук е момента когато може да си сложите някакво лого или емблема, която в последствие да бъде покрита от лака. Аз лично съм бесен на тоя обезглавен Бърн и реших след като му зашия главата да му изстрия лицето. :greenball:

 

Лак също се продава в насипно състояние, като представлява; лак, втвърдител, разредител. Аз личн си го обичъм гъстичък и го разреждам не по оказанията, които са дадени и винаги сипвам повечк втвърдител. Като се пръска покрих с него част от стария лак за да се застъпи.

И е го на какво се получи:

 

2704b0f5d980d3ee.jpg

 

6ecec940c4ef8e18.jpg

В интерес на истината не си личи че е ремонтирана там и че има коларски болт.

Остана да я полирам утре с 2-ри номер полир паста, след като засъхне хубаво лака и да и сложа нови струни, ключовете и нъта.

Ще пусна снимки като я събера!

Редактирано от lyu_records
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих извадил болта след засъхване на лепилото, но и там да си седи не пречи. Единствено не разбрах защо замаза и надписа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих извадил болта след засъхване на лепилото, но и там да си седи не пречи. Единствено не разбрах защо замаза и надписа :)

Аз можеше да си сложа нов под лака, можеше и стария да го остава. Но от както се строши неискам да го виждам никога :butcher: . Заших и главата и изтрих лицето от нея :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър финал, язък само за логото, така му било писано :)

Без бирата обаче работата щеше да куца ! Обезбиряването е драматичен проблем с непредсказуем краен резултат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След полиране и вече е в действие:

b0cd213b4e4a9616.jpg

 

0a795dd8736a7ee2.jpg

 

Малко инфо относно полирането:

Аз ползвам полир паста на 3М, като има различни номера както следва 1-ви, 2-ри, 3-ти. Като номера означава колко е груба полир пастата. Да го наречем, силно и слабо абразивна (1-ви номер силно абразивна, 3-ти слабо абразивна) От практическа гледна точка от доста време не съм ползвал 3-ти номер защото е прекалено фина. На снимките горе е полирано с 2-ри номер. Полирането се състои в това: взимате каса с бира и един вълнен парцал, нанасяте върху парцала малко паста и започвате да търкате докато пастата не се изпари от само себе си. Може да го минете няколко пъти и винаги ефекта е поразителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"нанасяте върху парцала малко паста и започвате да търкате докато пастата не се изпари от самосебе си. Може да го минете няколко пъти и винаги ефекта е поразителен."

Това хубаво,разбрахме как се изпарява полир пастата,ама сега ако кажеш как се изпарява каса бира само с търкане и вълнен парче плат........... :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,другари,не е ли ясно,че без бирите ("нотите" както се майтапиме) работата не е спорна,иначе ставаме като харманлийския мангал Стоичков,дето всяка втора дума му е псувня..,то и това помага :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.