Jump to content
Българският форум за музиканти

Пръстовка за G - Em - G, как бихте ги хванали?


a_panov

Recommended Posts

Каква пръстовка на прехода от акорди бихте предложили или свирите:

G - Em - G

Редактирано от a_panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 449 posts

Posted Today, 20:19

Пръстовка да G - Em - G, как бихте ги хванали?

 

 

Нещо не схващам...

Редактирано от FFFDF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 300 posts

  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Инструмент:Vocal

 

Воколистите да не се бъркат на китаристите у жиците. Майтапя се :cheers2:

Търся какви пръстовки могат да се измислят за тоя преход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм китарист, но от обща култура на трети праг като се хване G и само се добавя едно пръстче за Em. Звучи е същия диапазон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично така:

G

3-2-0-0-0-3

^--^---------^

2-1---------3 или 4

 

Em

0-2-2-0-0-0

---^--^

---1-2

Ако говорим за отворени акорди... За такива ли говорим?

 

 

 

(П.П.: 1- показалец 2- среден 3-безименен 4-кутре)

П.П.2: Защо питаш за тръстовката им? Интересно ми е.

Edit: Баси едитването дето падна, че да излезе поста както трябва -.-'

Редактирано от Lathron
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свириш нещо в бързо темпо по удобно е да хванеш на 7мо прагче G и само поставяш и дигаш кутрето на 3та струна 9то прагче...

Редактирано от rockfire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и със свободни струни, от 1-ва до 4-та. За G - 1-ва и 2-ра на трето прагче, може и с един пръст. Пускаш двете струни и става Em. Може да се прибави и бас на 6-та - за G на трето прагче, за Em свободна шеста.

Редактирано от Fats
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както дойде... то зависи и след туй какво иде - най-често обичам тия МИ форми да ги хващам с 2 и 3 пръст да са ми свободни другите и напред по грифа, и назад за барета... Но ако примерно след туй има някое мажорно Ла, бих хванал само с първи пръст и на 2те струни, да мога после да издърпам на Ла-то... така си мисля, мързи ме да хвана китарата да видя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като китарист с улегнала (дългогодишна) постановка мога да свиря тази комбинация по всички предложени начини без затруднение. Ако трябва да избирам конкретна пръстовка бих се съобразил с други фактори - какво се свири преди и след комбинацията, участват ли други пръсти в някакви украсителни фигури или мелодични линии, правят ли се някакви бендове, глисанди или вибрати не на последно място на моята китара ли свиря или на някоя непозната и трудна за мен.

 

За съвет към начинаещ изпълнител бих препоръчал да свири комбинацията по всички начини, като отдели по 2 месеца на всеки. Тъй като няма как да не свири и други работи това едва ли ще му дотегне. Не мисля, че има единствена и правилна рецепта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За съвет към начинаещ изпълнител бих препоръчал да свири комбинацията по всички начини, като отдели по 2 месеца на всеки.

 

И след 6 месеца започва комбинациите за A - F#m- A..... С подобна "методика", може да откажеш и най търпеливите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.