iliev.p Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Ще ви кажа като човек живял в двете епохи(преди 10ноември,и след) този период ни вади от истинският пазар 45години. После 20години лутане из пазарното стопанство търсейки място в него с измислени управляващи-демократи,скапване на производствените мощности поради непознаване на пазарното стопанство,докъде води само до задънена улица. Да не се оправдаваме с политиката ще кажете,но тя ни е пречила па май още ни пречи да пробием монопола на западния пазар. Всички традиционални марки имат производствена тайна която ги крепи на "върха". Казвате "Маршал"- този човек е открил нещо което е станало типично за тези "Маршали" които седят зад гърбовете на всички големи музиканти,реклама а,да могат и си го позволяват,ама те не са имали преход от социализъм към комунизъм,а са се мъчили как да се задържат на световния пазар,примери много. Четох в нета за китарите на Слаш,били около 200 на брой,но само една си бил купил със свой пари........... 1 Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Е,са,барабаниста Маршъл е прекопирал Бейсмен на Фендър и защото е използвал евтини чаркалаци като ламаринените селешъни и др. се е получил дисторшън ефекта който доста добре се е приел от английските китаристи по това време,пък и от един негов адаш от америчко - Хендрикс. Нашата картинка е друга,цялата икономика е съзнателно съсипана за бонусчета. 2 Цитирай
TONY Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Темата твърде много взе да прилича на общо объждане. Бърз коментар относно Джим Маршал. Първо човекът е видял пазарна ниша и я е запълнил. Отличен 6. Второ да не претакаме зелето - след като е надушил пазарната ниша, започнал е и той с копирането на Фендер бейсмен, като е имал до себе си един много добър специалист, който реално е създал усилвателите Маршал ( т.е двамата в тандем). На практика първият Маршал не е буквална реплика. Имаме въведена обратна връзка, имаме смяна на лампите от 6л6 на ел34( променило съществено звученето), имаме и корено нов тип кабинет 8х12, който е разполовен за по-лесно пренасяне. И в крайна сметка, се стига до нов продукт и както знаем в последствие цяла линия усилватели спомогнали да се сътвори Историята на рока. Повече не излизайте с лафа, че става дума за директен копи -пейст, грешно твърдение е. Marshall JTM 45 не е Фендер Бейсмен! Да започнал е от него, но е еволюирал. Всеки китарист започва, като "свива" от триковете на своите кумири. Когато обаче стане безмозъчен подражател, никой не му се кефи особено или му викат българският Блекмор, например.(но офенс към никой бг Ричи) Ако успее обаче, след като е усвоил някой чужди трикове, да направи и свои(своя музика), е може и да се попрослави името му. Много от изказалите мнение имат противоречия в мисленето си, което е видно от постовете им. Ще помогна с една схема на мислене. Правило, познато като "две от три". Пишем 3 основни качества за някой продукт, по който да го оценим. Независимо дали е Бугера, Маршал или някой произведен в България. Разглеждаме и оценяваме по всички възможни двойки комбинации. И съпоставяме с какво съотношение Качество-Цена-Надежност имаме спрямо друг продукт и съответно вземаме решение, заслужава ли си или не. Взимам например Малката жица от Пацо. И мисля за сравнения с подобни машинки на тема Тюбскриймър. Цена-качество - за мен е ок. Даже едва ли бих могъл да намеря по изгодно толкова добър скриймър. Качество- надежност - пак ок, откакто го имам - никакви проблеми. Цена - надежност - перфектна. Примерно имам и Фултон и ТопХет, но не бих махнал въпросното скриймърче. 7-мата струна обяви, че съм маркопоклоник - и да и не. По-скоро си правя добре сметката. ( схемата на мислене току що Ви я споделих) Ето защо например съм избрал Вуду лаб, Маршал, Меса и тн, а не съответните им копия. Надявам се да съм бил в полза. ( поне да изясня моето виждане) За домашно и за върнем темата към Бугера, направете сравнение по схемата с друг амп (желателно близки като функции/тип звук) и стигнете до заключение. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 30, 2012 Автор Отговорено Март 30, 2012 Остана да се спомене и Томас Едисон, който е изобретил първото звукозаписно устройство (ако може така да се нарече) него пък са го смятали за луд! Та темата беше - Мнения за лампа - Bugera? Което принципно няма нищо общо с исторически факти, месно производство усилватели, китарни ефекти, пазарни ниши и т. н. Идеята беше хора които имат впечатления от въпросната марка, да споделят: качество, звук, проблемите и тяхното отстраняване свързано с усилватели BUGERA. Цитирай
metalhammer Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Само да се знае: 1962 Година техника на Джим Маршал създава точно копие на Фендер басман . Обратната връзка съществува още при него. Името на усилвателя е JTM 45 Скоро след това крайните лампи от модел 5881 са сменени с КТ66. 1966 година KT66 постепенно са подменени с ЕL 34, изправителната лампа GZ34 е подменена с диоди. Модела вече е JTM 50и е междинен. 1967 името е променено на JMP 50 (Jim Marshall Products ) Спецификациите на трансформаторите на JTM45 и JMP 50 са доста различни който го интересува да потърси в нета. 3 Цитирай
kirilp Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Имам впечатления от Bugera 6262, което се води аналог на Peavey 6505. Като цена беше доста по евтино от Peavey-то. Направено хубаво - лъскаво, светкащо, мигащо. Абе грабва окото. Бяхме тръгнали с мой приятел да избираме лампово комбо до към 1200 лв, като първо се бяхме насочили към пийви. Ръчкахме го няколко часа в магазина и решихме все пак да видим и чуем бугера-та. Имат ги в yamaha megastore. Ами пълно разочарование. Не съм голям разбирач на тема лампов звук, но звука на бугерата нямаше нищо общо с тоя на пийвито. Звучеше ми като евтина симулация. Нищо, че отзад се виждаха светещите му лампи. Пробвахме и няколко други бугери по-скъпи. Същата история. И така бегом марш обратно към пийвито. 1 Цитирай
Yves Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 (Редактирано) Звучи ти като "евтина симулация", защото виждаш, че е Бугера и че е евтино. Ако наистина усещаше разликата /то че има - 100% има, но да знаеш в какво се изразява е съвсем друго/ щеше да можеш да я дефинираш и да кажеш какво й липсва на Бугерата. Точно преди 2 часа слушах семпли на Shure Sm57 vs. EV CO4..../между другото правени от колегата projecthamsterdam и постнати в Ultimate metal форума/....да, разлика определено има и я чувам, но нито мога да кажа кое ми харесва повече, нито мога да кажа в какво точно се изразява разликата. За мен това като безпристрастен слушател автоматично означава, че нито единия не е по-добър, просто са различни. Иначе и аз като kirilp можеше да кажа "оооо, ми то тоя електровойс звучи като супер шибано копие на Шура...". Такъв коментар мога да приема от човек, който наистина знае какво иска от микрофона /в случая главата/ и може точно да определи каква е разликата и какво не й достига спрямо оригинала. Аз лично преди време когато си търсех някакво лампово оборудване се спрях все пак на по-скъп не Бугера вариант...не защото съм предубеден, а защото всичките метъл ампове на марката са 100вата и на горе /което е страшно много за моите цели/ с 8-10 лампи вътре /което отново е много скъпо за поддръжка спрямо целите, които гоня/. Ако някой ден ми потрябва такъв усилвател обаче не бих изключил Бугера и щяха да са в ТОП 3 на първите неща, които преглеждам. Тони хубаво го е обяснил с оная пирамида...към нея бих добавил и "приоритети" на собственика. Като добавка - и аз преди 2 месеца пробвах 6262 комбо в Динакорд, вярно, че беше много за кратко, но не успях да изкарам звук, който да ми хареса. Далеч обаче не казвам, че е невъзможно, и че съответно ампа е боклук, защото в ютюб, а и на живо съм чувал звуци от такива усилватели, които са 1:1 с моя идеял за метъл тон. Редактирано Март 30, 2012 от Yves 1 Цитирай
7thString Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 ^ Това се нарича чисто и просто сляп тест и 90% от форумните разбирачи ще се издънят на него. Включително и при слушане на лампа и транзистор, че и на Guitar Rig. 3 Цитирай
Yves Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Да, отдавна съм поддръжник на тая теза Цитирай
liquid_death Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 (Редактирано) За мен винаги основни са били качеството на компонентите(респективно означава надеждност) и звука който изкарва устройството. Имаше момент, когато се бях отказал да творя неща и трябваше да си взема лампов амп се чудих между бугера и бг производство.Не дълго мислих и се отказах тотално от бугера. Зная, че повечето от нас няма да свирим на Вакен(или от сорта), но на тези които им се случи, как ли биха се чувствали, ако ще трябва да свирят и са си занесли ампа, с който са свикнали, но изведнъж "не запали" или "се запали"? Мен ми се е случвало на фест в БГ и добре, че носих резервен амп. Има и още един момент - стандартизираност на звучене и световни стандарти.Т.е. см57 не е с нищо блестящ микрофон, но блендата му е такава, че ужасно лесно се озвучава, с минимални по брой и размер корекции.Същото важи и за амповете 5150, ректо.ЕВ Ко4 не е лош микрофон, но поради разлика в тембъра, всеки който озвучава с него би въртял повечко корекциите.Нито единия е по-добър, ни другия.Аз лично имам и от двата Редактирано Март 30, 2012 от liquid_death Цитирай
kirilp Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Не знам дали съм правил "сляп" или "глух" тест, знам само, че звука нямаше много общо с тоя на първообраза. И казвам "евтина симулация" защото имам в къщи такава. А не щото там пише Бугера и аз разбираш ли съм тотално предубеден. И тестовете ги правих не като гледам клипчета в youtube(там звука на бугера и на пийви е абсолютно идентичен) а от първа ръка - занесохме си наша китара и жулихме цели часове. И на бугерата и на пийвито. Вярвам на собствените си уши. Писанията ми също се базират на ушите ми. 1 Цитирай
7thString Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Ти може да вярваш на ушите си ама психиката е голяма работа, бате Някои вярват, че чуват и метала, от който са направени жаковете. Други вярват и, че получават мессиджис от космоса 2 Цитирай
kirilp Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Имам някакви преки впечатления - споделих ги. В крайна сметка темата е за мнения, а не за чесане на пръстите и за заяждане... Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Аз само ще вметна, че на живо в микс и особено на голяма сцена разликите между два АМР-а (ако приемем, че единия е евтино копие) ще бъдат още по-осезаеми отколкото на репетиция или особено пък на домашно дрънкане сам! 1 Цитирай
Yves Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 (Редактирано) Не съм кой знае какъв слухар, но аз разлика тук не чувам. Със сигурност някой друг чува нещо, но явно разликите са минимални...е как точно ще си проличат пък на живо, където често не се чува коя китара какво свири дори... Обсъждаме разни субективни работи и всеки си има някакво мнение ама никой не излиза да каже "да, тия са по-добри, защото е тествано от този и този и злиза, че този амп има повече от еди какво си спрямо другия". Все разни хипотетични твърдения, че просто копието си оставало копие и на живо много щяло да си личи. Звучи си ми като снобизъм. Ако единствения довод за това е, че транзисторите запоени в Китай звучат по-лошо от тия запоени другаде... Тоя спор малко почва да ми прилича на активни срещу пасивни адаптери и как активните звучали стерилно и компресирано и не знам си как...как по дяволите на Дейвид Гилмор, Стив Лукатър или пък Влатко Стефановски не им звучи така е голяма мистерия Не е като и тримата да са някакви дет метъли, та да кажеш, че не е много важно как звучи адаптера...а и не е като да не разбират от музика Редактирано Март 30, 2012 от Yves 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.