Panzergrenadier Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 То е ясно, че ги е анализирал, та нали обяснява капричите на Паганини в сп. Guitar World. http://www.yngwiemalmsteen.com/media/lessons/GW5.GIF Разбира се, че е задължително да знаеш връзката между мелодия, хармония, развитието на прогресията. Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 Еми за какво говорим? За едно и също. Цитирай
Panzergrenadier Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 Хем си фен на Ингви, хем учебниците са му "скучни етюди за хармоничен минор"... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 Страхотен е. Намерил е ниша, в която пръв (с много труд, последователност, упоритост) постига голям успех. Всички етюди са скучни. Дори неговите. Такъв е животът. Не знам за какво спорим, но забележи: когато G3 (Сатриани, Вай, Ерик Джонсън) правят продукта G3 винаги изпълняват нещо на Джими Хендрикс. G3 с Малмстийн - също. Тук като че ли си противореча. Аз понасям критика. Когато става въпрос за явление като Хендрикс никой не говори за "даскали". Говори се за явление. Нашата тема е импровизация. Най-добрите импровизатори казват, че добрата импровизация е подготвената импровизация. Съфорумците ни са от меломани, които слушат музика, до професионалисти, които правят музика. За публиката. "Средната класа" са младежи, на които пиленцето е кацнало на рамото и им подсказва, че биха могли да правят музика. Имат даденост. Единият (или повече) процент талант. За да разбера аз за какво спорим предлагам моята теза. А тя е: Талантът трябва да се развива с работа. Ежедневна, без пропуснат ден. Според условията на всеки. С учител, без учител,с методика, без методика. Знае се, че учител по класическа музика не може да подготви рок музикант. Значи рок музикантът трябва сам да се вземе в ръце и сам да се подготвя. Няколко часа дневно целенасочена работа. Загряване, като при спортистите, както и разпяване при вокалистите. Скали, секвенции, тризвучия, четиризвучия. Работа върху артикулация на по-трудни пасажи. Анализ на парчето, на което ще свиря соло довечера. Анализът дава изводи, които... ...Колкото и да съм красноречив, в един пост не мога да обясня принципите на импровизация, които се представят на 500 страници текст (+ нотен). За сега приятна вечер. Весели празници и успешна Нова година! Цитирай
Panzergrenadier Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 Съгласен съм с горното..... но казваш: "Скали, секвенции, тризвучия, четиризвучия" - технически упражнения за развиване на импровизацията?!? . Скалите и секвенциите ще ти помогнат да развиеш добра техника, но не и за импровизацията сама по себеси.... поне според мен. Въпросът е какво да свириш по тези скали, как да импровизираш по тях. По една и съща скала всеки от китарните майстори свири различно.... движи си пръстите разлчно.... Ще си развиеш импровизацията, като "вадиш" техните псажи, примери от реална музикална ситуация и ги прилагаш в твоята импровизация, а не като се разхождаш нагоре-надолу по скали и секвенции... и весело посрещане на Новата година! :-D 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 30, 2012 Отговорено Декември 30, 2012 Прав си. Въпросът е как. Винаги се започва със скали и секвенции. За опознаване на грифа на инструмента. После секвенциите се усложняват многократно. Всяка мелодия (фраза) може да се свири като секвенция. Не е скучната 1 2 3 5, 2 3 4 6, и т.н. (степени на скалата) До Ре Ми Сол, Ре Ми Фа Ла, а мелодичен пример, по-разнообразен като : (в минор) 1 3 5 8 7# 5 7 5 6 4 4# 5...До Миb Сол До Си Сол Сиb Сол Ла Фа Фа# Сол.....Има тризвучие, хроматизъм, подсказка към Дорийски лад (Ла бекар) пак хроматизъм и финал на стабилната 5-та степен - Сол. Ре Фа Ла Ре До# Ла До Ла Си Сол Сол# Ла.... и т.н Примера, който давам е от един голям майстор Joe Diorio, от неговата книжка Jazz на Red Hotline Series (Hotline 3). Голям е, защото негов ученик е Scott Henderson. И отново си прав за "ваденето" на фрази и цели сола на любими майстори. Аз допълвам, че това е изключително полезно, особено ако се нотира. Едва тогава се вижда какво свирят по тези скали и как импровизират по тях. Отново стигаме до необходимостта от музикална грамотност... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Ноември 7, 2013 Отговорено Ноември 7, 2013 Малко outside playing, но добре и нагледно обяснено. Разбираемо. На 1/2 тон нагоре или надолу от тоналния център. Най-популярният начин да се свири outside. Обикновена пентатоника, част от нея преместена на полутон нагоре или надолу по грифа. Често пъти казвам, че "най-близките са най-далечни". Това значи, че До мажор (0 знаци) и До# мажор (7 диеза ) са хем близки по съседство, хем най-далечни по звучност. Задължително е да се върнем по някое време в основната тоналност УБЕДИТЕЛНО. http://www.youtube.com/watch?v=0wUacW8Ul6o&feature=em-uploademail Цитирай
travelcaster2 Отговорено Май 2, 2014 Отговорено Май 2, 2014 Тази тема не трябва да спира да се разисква. Това е половината от 3-те инструкционални DVD (над 3 часа продължителност) на Джон Маклафлин " Начинът по който го правя". Снимано е от телевизор и звукът и картината са лоши, но се разбира за какво става въпрос. Тук е до глава 5 (Умалена скала). Липсват: CH 6 Хроматизъм СН 7 Хармоничен минор СН 8 Мелодичен минор СН 9 II - V - I СН 10 Особени ритми и размери 7/4, 11/4 с примери от негови композиции СН 11 5/4 СН 12 Целотонна скала Когато купих DVD-тата бяха $ 150, сега май са по-евтини. Следвайте неговия съвет: "Намери един мотив и го повтаряй и разработвай" https://www.youtube.com/watch?v=HmIrCwYBCPs 1 Цитирай
Dirk Отговорено Май 2, 2014 Отговорено Май 2, 2014 Най-доброто ,което съм виждал!Имам изключителната чест да го познавам и съотвено съм говорил с него точно за този материал.Джон е освен това и невероятен културен феномен-"ходеща билиотека".Силно препоръчвам "This is the way I do it"! 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.