Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

То е ясно, че ги е анализирал, та нали обяснява капричите на Паганини в сп. Guitar World.:)  http://www.yngwiemalmsteen.com/media/lessons/GW5.GIF     Разбира се, че е задължително да знаеш връзката между мелодия, хармония, развитието на прогресията.

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Страхотен е. Намерил е ниша, в която пръв (с много труд, последователност, упоритост) постига голям успех.

Всички етюди са скучни. Дори неговите. Такъв е животът.

Не знам за какво спорим, но забележи: когато G3 (Сатриани, Вай, Ерик Джонсън) правят продукта G3 винаги изпълняват нещо на Джими Хендрикс.

G3 с Малмстийн - също.

Тук като че ли си противореча. Аз понасям критика. Когато става въпрос за явление като Хендрикс никой не говори за "даскали". Говори се за явление.

Нашата тема е импровизация. Най-добрите импровизатори казват, че добрата импровизация е подготвената импровизация.

Съфорумците ни са от меломани, които слушат музика, до професионалисти, които правят музика. За публиката. 

"Средната класа" са младежи, на които пиленцето е кацнало на рамото и им подсказва, че биха могли да правят музика. Имат даденост. Единият (или повече) процент талант.

За да разбера аз за какво спорим предлагам моята теза. А тя е: Талантът трябва да се развива с работа. Ежедневна, без пропуснат ден. Според условията на всеки. С учител, без учител,с методика, без методика. Знае се, че учител по класическа музика не може да подготви рок музикант. Значи рок музикантът трябва сам да се вземе в ръце и сам да се подготвя. Няколко часа дневно целенасочена работа. Загряване, като при спортистите, както и разпяване при вокалистите. Скали, секвенции, тризвучия, четиризвучия. Работа върху артикулация на по-трудни пасажи. Анализ на парчето, на което ще свиря соло довечера. Анализът дава изводи, които...

...Колкото и да съм красноречив, в един пост не мога да обясня принципите на импровизация, които се представят на 500 страници текст (+ нотен).

За сега приятна вечер. Весели празници и успешна Нова година!

Отговорено

Съгласен съм с горното..... но казваш:  "Скали, секвенции, тризвучия, четиризвучия" - технически упражнения за развиване на импровизацията?!? . Скалите и секвенциите ще ти помогнат да развиеш добра техника, но не и за импровизацията сама по себеси.... поне според мен. Въпросът е какво да свириш по тези скали, как да импровизираш по тях. По една и съща скала всеки от китарните майстори свири различно.... движи си пръстите разлчно.... Ще си развиеш импровизацията, като "вадиш" техните псажи, примери от реална музикална ситуация и ги прилагаш в твоята импровизация, а не като се разхождаш нагоре-надолу по скали и секвенции...

 

и весело посрещане на Новата година! :-D

Отговорено

Прав си. Въпросът е как.

Винаги се започва със скали и секвенции. За опознаване на грифа на инструмента. После секвенциите се усложняват многократно. Всяка мелодия (фраза) може да се свири като секвенция. Не е скучната 1 2 3 5, 2 3 4 6, и т.н. (степени на скалата) До Ре Ми Сол, Ре Ми Фа Ла, а мелодичен пример, по-разнообразен като :  (в минор) 1 3 5 8 7# 5 7 5 6 4 4# 5...До Миb Сол До Си Сол Сиb Сол Ла Фа Фа# Сол.....Има тризвучие, хроматизъм, подсказка към Дорийски лад (Ла бекар) пак хроматизъм и финал на стабилната 5-та степен - Сол.    Ре Фа Ла Ре До# Ла До Ла Си Сол Сол# Ла.... и т.н

 Примера, който давам е от един голям майстор Joe Diorio, от неговата книжка Jazz на Red Hotline Series (Hotline 3). Голям е, защото негов ученик е Scott Henderson.

И отново си прав за "ваденето" на фрази и цели сола на любими майстори. Аз допълвам, че това е изключително полезно, особено ако се нотира. Едва тогава се вижда какво свирят по тези скали и как импровизират по тях.

Отново стигаме до необходимостта от музикална грамотност... :)

  • 10 months later...
Отговорено

Малко outside playing, но добре и нагледно обяснено. Разбираемо. На 1/2 тон нагоре или надолу от тоналния център. Най-популярният начин да се свири outside. Обикновена пентатоника, част от нея преместена на полутон нагоре или надолу по грифа.

Често пъти казвам, че "най-близките са най-далечни". Това значи, че До мажор (0 знаци) и До# мажор (7 диеза ) са хем близки по съседство, хем най-далечни по звучност.

Задължително е да се върнем по някое време в основната тоналност УБЕДИТЕЛНО.

http://www.youtube.com/watch?v=0wUacW8Ul6o&feature=em-uploademail

  • 5 months later...
Отговорено

Тази тема не трябва да спира да се разисква. Това е половината от 3-те инструкционални DVD (над 3 часа продължителност) на Джон Маклафлин " Начинът по който го правя". Снимано е от телевизор и звукът и картината са лоши, но се разбира за какво става въпрос. Тук е до глава 5 (Умалена скала).

Липсват:

CH 6 Хроматизъм

СН 7 Хармоничен минор

СН 8 Мелодичен минор

СН 9 II - V - I

СН 10 Особени ритми и размери 7/4, 11/4 с примери от негови композиции

СН 11 5/4

СН 12 Целотонна скала

Когато купих DVD-тата бяха $ 150, сега май са по-евтини.

Следвайте неговия съвет: "Намери един мотив и го повтаряй и разработвай"

https://www.youtube.com/watch?v=HmIrCwYBCPs

Отговорено

Най-доброто ,което съм виждал!Имам изключителната чест да го познавам и съотвено съм говорил с него точно за този материал.Джон е освен това и невероятен културен феномен-"ходеща билиотека".Силно препоръчвам "This is the way I do it"!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.