Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Привет на всички!

Знам, че3 всички сме заети хора и не искаме да си губим времето, затова прегледах доста теми в този форум а и в интернет и след като не намерих (или не видях, не разбрах) отговора на въпроса ми пиша тук.

 

Пускам си някой бекинг трак you tube, примерно

В заглавието пише, че е блус в Ми. Какви гами би трябвало да използвам за този трак. Трябва ли задължително да е блус бокс, или мажорната Ми или пентатоника или пък нещо друго?

 

Така много по-ми допада учене на китара отколкото да заучавам разни песни. Дори ако е само упражняване на гами на бекинг трак ми е много по-приятно.

 

Извинявам се ако съм изгубил времето на някой (напразно) и благодаря на хората които са го направили заради мен :)

 

извинявам се за правописните грешки, много е студено при мен и малко треперя :(

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Темата за импровизация http://forum.muzikan...%86%D0%B8%D1%8F

 

Друга полезна тема http://forum.muzikan...__1#entry723533

 

В първата тема има всичко необходимо, не виждам как не го намираш...

 

В заглавието пише, че е блус в Ми. Какви гами би трябвало да използвам за този трак. Трябва ли задължително да е блус бокс, или мажорната Ми или пентатоника или пък нещо друго?

Отговорът ми е - използваш каквото искаш. Всяка скала ще стане.

По-"напредналите" музиканти ще импровизират в/у всеки акорд от прогресията с подходяща за него гама/лад (които ги пише в първата тема).

За сега можеш да си импровизираш само с гами/скали от една тоналност, за да ти е по-лесно.

Друга идея е да сменяш "Relative Major and Relative Minor" (пфууу, забравих го как беше на български..), например в прогресия в До мажор да свириш и гама До мажор, и гама Ла минор (и обратното също важи).

 

 

Едит: Сега намерих и това видео

дано ти помогне. Редактирано от Lathron
Отговорено

Понеже си купих от колега от форума boss-rc2 loop. Не е проблем да го ползвам вместо бекинг трак предполагам. Тоест сам да си правя бекинг-а с loop-а

 

Ок, благодаря на всички за отделеното време! Запълних една от многото "дупки" от без знания, които ми остават в тази материя :greenball:

Благодаря още веднъж! :)

  • 7 months later...
Отговорено

Ако мога и аз да споделя нещо от моя скромен опит в импровизацията.

 

По принцип при първите си опити по импровизация аз изпитвах следната трудност: При импровизиране не можех правилно "да уловя" дължината на фразата, примерно на една четиритактова фраза. В рока обикновено имаме за импровизация четири четиритактови фрази - или общо 16 такта. При малко музикантски опит, китаристът обикновено "превишава" тактовете дадени за соло импровизация, още повече ако барабанистът "не подава" редовно с брейкове и чинели. Но барабанистът не е длъжен "да подава". :) Как го реших този проблем? Ами, започнах да броя наум докато импровизирам. Отначало беше трудно. В главата ми звучеше: 1, 2 ,3, 4..1, 2 ,3, 4.. Обърквах се от броенето. После то стана механично... нещо като механична пулсация в мозъка... 1, 2 ,3, 4..1, 2 ,3, 4.. Така вече винаги знаех точно на коя фраза и такт се намирам, без това да ми пречи да си движа пръстите по грифа!

Отговорено

Е зависи как се развива парчето - понякога може да влезеш в допълнителен 5ти такт, или в 9ти, или каквото и да е друго :) Зависи вече как сте се разбрали с останалата част от групата (ако времето за импровизация/соло е плаващо) - ще си кимате ли, ще има "ключова фраза" ли, каквото там се измисли :) Принципно, въпреки "случайния" характер на импровизацията, е добре все пак да има някаква идея и аранжимент, по който да се върви, а не само цялата група да ти подлага някакъв скучен килим и ти да пилиш 5 минути на главите на хората :) Когато нещата се съчетаят със съответните "емоционални" преходи, в които участват всички музиканти в групата - с брейкове, хармонии на клавир, бас, други китари, тогава се получава много по-завършено.

Отговорено

А, не аз не съм фен на импровизацията тип "Ричи Блекмор". Човекът свири, свири, вече не знае и той къде е - всички музиканти него гледат. После той се обръща към Йън Пейс и вдига високо ръка с насочен към небето показелец. Знак за край на импровизацията!

Аз обичам да правя нещо друго. Примерно импровизирам първите три фрази от 12 такта. А последната ми четворка е нещо замислено. Или пък първите ми две фрази са импровизирани, третата е замислена и четвъртата е отново импровизирана. Или всеки път вкарвам замислената фраза от четири такта като първа или втора или трета или пък четвърта фраза - по избор където си искам, а останалите ги импровизирам.

Отговорено

^+1. Има една приказка, "не можеш да изсвириш нещо, което не си чул преди това" ;)

Примерно импровизирам първите три фрази от 12 такта. А последната ми четворка е нещо замислено.

Правилно ли разбирам идеята, че "импровизирам" символизира нещо спонтанно и необмислено, за разлика от "замислената част" на "солото" ти?
Отговорено

Колкото и да е спонтанна импровизацията, аз взимам в предвид понякога и особеностите на хармонията. Например ако знам, че в първия такт от двутактовата "подложка" звучи акорда Сол, мога при импровизация да акцентирам на силните времена тоновете на акорда или да задържа някои от тоновете на акорда (сол-си-ре). Тоест да си играя с ладовете. То пак ще бъде импровизация.

Отговорено

^^ Разбира се, че е спонтанна импровизацията :) то самата дефиниция на думата означава това. Ако си го мислил и композирал преди това, би трябвало да се казва композиция :)

Отговорено

А заучаването на така наречени ликове е чиста загуба на време, може да разчитаме на случайно сработили гениални попадения :)

Отговорено

Пробвайте с Motivic Development. Има 25-27 прийоми за разнообразяване на импровизацията.

Но. Трябва да се осъзнаят. Да се упражняват. Да се репетират по 8 часа на ден. Да се транспонират във всичките 12 тоналности и се прилагат към контекста на дадена пиеса.

И още нещо. Транскрибция и след нея анализ - какво даден артист използва в контекста на хармонията, която понякога може и да е модална...

Отговорено

Всичко зависи от музикалния речник на музиканта. "Клишетата", които сме заучили. Колкото повече клишета и къси фрази(ликове) има в речника си един музикант, толкова по интересна е неговата импровизация. Всичко зависи от музикалната ситуация. И има планиране на импровизация, поне аз я планирам. Какво имам в предвид? Ето ви план на 16 тактова импровизация: Решавам, че в първата 4-тактова фраза ще свиря половини и цели ноти на 12-та позиция. Втората фраза ще премина на 7-ма позиця и ще използвам тремоло арм. В третата фраза ще свиря фрагменти на една струна. В четвъртта фраза ще мина на свободни струни и ще прескачам 2-ра струна. Това е планът ми на импровизация. При всяко свирене ползвам плана, но всеки път импровизацията ми е различна. Най-добрата импровизация е добре подготвената импровизация.

Отговорено
^^ Разбира се, че е спонтанна импровизацията :) то самата дефиниция на думата означава това. Ако си го мислил и композирал преди това, би трябвало да се казва композиция :)

Благодаря, не съм попадала на твоята дефиниция за импровизация досега. ;) Кое според теб прави импровизирането некомпозиране? :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.