7thString Публикувано Март 7, 2012 Публикувано Март 7, 2012 Наскоро в репетициите ни изплува идеята да доукрасим някои песни с клик - за ефекти, перкусии, които нямаме и подобни неща. Аз лично нямам много технически опит в тази сфера - представям си един лаптоп, с Y разцепен стереокабел - единия отива в слушалки на барабаниста - с клика, а другия канал - в пулта. Чудя се обаче дали няма някакъв начин да стане работата стерео - хем той да си има клик, хем чистия трак да стига в стерео вариант в пулта - аз единствено се сещам за аудио интерфейс с два изхода... Другото ми притеснение е къде точно е според вас границата - между леко доукрасяване на лайва с разни допълнения, и кръчмарското усещане, че свириш на плейбек. Може би една ambient хармония за фон е ОК, но отчетливо пиано докато на клавира няма никой е прекалено? Какво мислите по въпроса? Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Март 8, 2012 Отговорено Март 8, 2012 Първото , което ми идва наум когато стане дума за свирене с тракове , са Nightwish / Epica / Etc. Наскоро не съм засичал да се притесняват от това , че нямат симфоничен оркестър и смесен хор на сцената , при положение , че се чува ясно и е 50% от музиката. Стига да не се прекалява в беквокали много трудно публиката може да добие усещане за плейбек според мен. Колкото до стереото - не виждам особено голям профит от стерео тракове в крайния бъркоч . Без това по наш'та земя колкото и стерео да вкараш две озвучителни тела от един канал ще са по-близко отколкото от различни .. Но пак си е ваша преценка Цитирай
vihro Отговорено Март 10, 2012 Отговорено Март 10, 2012 Ужасно много от големите свирят с предварително записани тракове плюс клик (да не кажа всички, но поне тези които аз знам от световната поп сцена) перкусии, вокали, хармонии, звуци. На лайфовете кашовете и дори паузите са преброени до последната секунда. Как обаче се случва техническата част с клика, това не ми е много ясно. Дали е по начина по който предполагаш ти или клика е съвсем отделна история, както съм чувал от Крис Джонсън (барабаниста на Риана) при когото клика е само в едното ухо отделно от трака и явно върви от отделно устройство, програмирано предварително за всяка секунда от случващото се на сцената. Но това пък е много неприятно като усещане в ушите и аз лично не мога да свиря така, клика трябва да ми е в двете слушалки. Всяко нещо, което би вдигнало нивото на една група при сценичните и изпълнения, така че да са колкото се може по-близки до студийните записи, е добре да се използва. Не мисля, че остава каквото и да е усещане за свирене/пеене на плейбек, но може би защото съм музикант и мога да чуя/видя какво се случва. В крайна сметка по-пълният саунд на живо, мисля по-добре завладява хората и обратното, а не всичко може да се изсвири на живо, освен ако продуцента не плати за допълнителни музиканти. И все пак в някои ситуации е смехотворно, а в други се получава добре. Представям си дуото Стунджи и Елица със записан трак щрайх и някак си не ми се връзва, просто не изглежда гот на сцената. Ако обаче гледаш концерт на Риана-на нея и се получава. Разбира се може само на мен така да ми се струва Цитирай
master_gamgee Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 гледал съм как го правят в реални лайв ситуации (при които темпото и ритъма се променят, така че не става да ползваш някакъв метроном, който не се променя) - при барабаниста или при звукоинженера има многоканален рекордер (или лаптоп с многоканална звукова карта). Аудиоматериала е пдготвен предварително, така че клика излиза на отделен канал и се праща в мониторния кръг на барабаниста, а останалите канали към предното озвучаване (и към мониторите на музикантите ако искат). Иначе преди време видях едно интересно решение на концерти на Manowar (на други банди не съм виждал такова, макар че сигурно има) - отпред на сцената, около мониторите има едни малки кутии (не знам точно как са направени и какво има в тях), които дават светлинен сигнал - мигат синхронно с ритъма на музиката, така че на никого не му се налага да слуша досаден клик в ушите си, а същевременно като следват този "светлинен метроном" музикантите са синхронни с допълнителните тракове (в случая хорове и оркестър, каквито няма на сцената). Предполагам че в случая командването може да става по MIDI. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 Това видео може би ще помогне. В проекта, в който бачкам, използваме точно тази система. Aviom A16II In Ear Personal Monitor са много удобни за свирене на живо, с тях можеш да контролираш нивото и баланса на 16 трака, както и да си правиш и запаметяваш присети. Свирим с два отделни клик трака. Цитирай
7thString Отговорено Март 12, 2012 Автор Отговорено Март 12, 2012 Благодаря много за инфото Най-важното успях да добия известно спокойствие, че хората няма да си кажат "ебахти чалгарите" за тази идея Цитирай
vihro Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 Иначе преди време видях едно интересно решение на концерти на Manowar (на други банди не съм виждал такова, макар че сигурно има) - отпред на сцената, около мониторите има едни малки кутии (не знам точно как са направени и какво има в тях), които дават светлинен сигнал - мигат синхронно с ритъма на музиката, така че на никого не му се налага да слуша досаден клик в ушите си, а същевременно като следват този "светлинен метроном" музикантите са синхронни с допълнителните тракове (в случая хорове и оркестър, каквито няма на сцената). Предполагам че в случая командването може да става по MIDI. Емо Тасев свири по този начин, само че със светлинната сигнализация на обикновен метроном Тама. Помни темпата на парчетата и използва "тап" функцията или избиране на съответната програма и темпо. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.