misterj Публикувано Март 5, 2012 Публикувано Март 5, 2012 Колко бихте отделили за професионален студиен микрофон. Говоря за висок клас. Колко бихте дали за Neumann M49? Цитирай
Mairomaster Отговорено Март 5, 2012 Отговорено Март 5, 2012 Нещо не схванах смисъла на темата, ама да речем, че ще си говорим, лаф да става. В сегашното ми положение, дори и маса пари да имам, повече от 400 евро за микрофон не бих дал. Следователно, в моя случай, дори и до средния клас трудно се добутвам. Като видях този М49 за какво иде реч, лошо ми стана. Според мен, от такива микрофони, за по над 5 бона, просто няма смисъл, освен ако не се работи със изпълнители от световна величина, прави се супер качествена продукция, съответно от някой който си разбира от работата доволно и се търси ефекта на дадения скъп микрофон. За останалите случаи си има сумати микрофони от среден - средновисок клас, които вършат перфектна работа. А за най-скъпите микрофони, който си прецени, че ще му влезе в употреба и ще му е рентабилно, да купува. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 5, 2012 Отговорено Март 5, 2012 Мога ли само да допълня, че една лампа за него върви над 500 паунда... VF14 не се произвеждат от сигурно над 50 години, и когато се свършат наличните дребни запаси от резервни лампи, вече просто няма да има работещи U47. Тук не става въпрос за желание или задоволяване на прищявка, а за съвсем рационално запазване на определен продукт. За мен честно казано смисълът на въпроса не е ясен. Цитирай
blr Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Както многократно сме писали, една верига е толкова силна, колкото най-слабото и звено. В тази връзка и аз не виждам смисъл да дискутираме въпроса ако не е ясно на какво ниво са останалите звена от веригата. Също така, преди да се харчат големи суми за техника, човек трябва да има ясна представа каква е крайната цел, т.е. дали става въпрос за изграждане на професионално (разбирай комерсиално) студио или за домашно такова. Ако трябва да отговоря все пак, бих платил толкова, че микрофонът да е от класа на останалата ми апаратура. Цитирай
misterj Отговорено Март 6, 2012 Автор Отговорено Март 6, 2012 Ще го перефразирам. Ако мислите да се занимавате сериозно със студийна дейност, каква сума бихте отделили за професионален микрофон? Това за Ноймана беше пример и малка анкета, за да си определя какъв е пазара за такъв в България. Цитирай
blr Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Сумата ще е съобразена с това, което ще се харчи за останалите неща по веригата, предусилватели, компресори, аудио интерфейс... Какво значи "сериозно"? Комерсиално звукозаписно студио ли ще се прави или домашно такова от по-висок клас? Идеята ми е, че трябва да има баланс между отделните компоненти, а не да се наливат пари в нещо, което няма да повиши качеството на крайния резултат. Например, не виждам много смисъл да се хвърлят 2000 лв за микрофон, който ще се усилва през предусилвател за 200 лв. В този случай, парите за микрофона ще са хвърлени, малко или повече на вятъра. При даден бюджет, аз бих го разделил горе-долу по равно между микрофон и предусилвател. Всичко това го пишем с уговорката, че не винаги цена и качество са строго пропорционални. Тук вече нещата опират до подбор на конкретна марка/модел. Цитирай
anomandrus Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Съгласих се с горното мнение. Аз го карам на среден клас преамп и микрофон и мисля, че като за домашното студио ми върши добра работа. Сетъпа ми е Focusrite Penta с дигитални конвертори (който уви, е на ремонт в момента) и AKG Solidtube кондензаторен микрофон. И двете неща са купувани втора ръка от форума за общо 1200 лв. Иска ми се разбира се един Нойман с Нийв преамп, ама не мога да си го позволя. Много зависи и къде записваш. В случая вокалите ги записвам в стаичката за барабани на репетиционната ни, която е 3 на 3 изцяло изолирана от всички страни с вата и с минимална акустика. Получава се много сух и топъл звук, от който лично аз съм ... абе доволен е силно казано но ОК.. Иначе за Нойман бих дал до 2000 лв ако мога да си позволя хубав преамп за него. Бих търсил по-стари Ноймани, защото ако не се лъжа новите са Зенхайзери и средния им клас е много подобен на Зенхайзерския среден, който от своя страна е по-евтин. НЕ ГО КАЗВАМ ОТ ЛИЧЕН ОПИТ! Просто така съм чувал и не гарантирам за това мнение. Цитирай
docc Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 При професионална работа устройствата се подбират според нуждите, а не според цената! ... а един уред може евентуално да се наеме вместо да се купува (каквато е и широката практика). 2 Цитирай
misterj Отговорено Март 6, 2012 Автор Отговорено Март 6, 2012 Малко несериозно звучи да се купи скъп микрофон и да се прекарва през евтин предусилвател. Сега, нека не започваме спор с мнението, че не винаги цената определя качеството. За мен беше важно да разбера какъв е пазара в България за такъв тип микрофони. Естествено, че който е решил да се занимава професионално, няма да даде тези пари за микрофон и после да инвестира в един 12 канала Фоник, някакъв Саунд Бластър и две колонки Нео. На времето, моят сетъп беше в ниския професионален клас, като купувах възможно най-доброто, което можех да си позволя. Но отделих достатъчно за микрофон (комплет с предусилвател), както и много добри конвертори. С тази тема просто реших да чуя мнението на различни хора и да си направя извода за приоритетите, основно свързани с инвестиция в професионален микрофон. Цитирай
sw1tched Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Въпроса все още е много общ и никой не би могъл да даде точен отговор без да се има предвид за какъв стил музика става дума предимно, каква е акустиката, в която се записва и смесва, бюджета за микрофона за сметка на други важни покупки ли е и така нататък. Ако говорим за студио, свързано главно с дублаж, поп, рап или друга музика, за която вокалите са безспорно ключови, то микрофонът наистина може да се възприма като една от най-важните инвестиции, с които не трябва да се правят компромиси. От друга страна, като човек занимаващ се предимно с тежка музика (хардкор/метъл/etc.) ви гарантирам, че има много по-важни разходи, за да се гарантира максимално добър краен продукт за даден бюджет. Отделно, че за типа вокали не винаги най-скъпото е най-удачен избор - масово се използва Sm7 и от топ инженерите в този стил. Важно е също дали говорим за човек занимаващ се със звукозапис и обработка или само със звукозапис, отново заради разходите, за които става дума. Нещата са доста сложни и при всички случаи трябва да се пазите от елитаризма, както и да не се влияете прекалено много от "hype"-а в интернет. Не мисля, че може да има спор, че цената не винаги определя качеството, това е факт - има твърде много фактори, които влияят на цената и качеството е само един от тях. 1 Цитирай
misterj Отговорено Март 6, 2012 Автор Отговорено Март 6, 2012 (Редактирано) Ех, така де - всеки знае за какво са SM57 и SM7 . Говоря предимно за вокали и акустични инструменти. Все пак трябва да си доста луд (или богат) да сложиш лампов микрофон от висок клас пред китарно кубе Редактирано Март 6, 2012 от misterj 1 Цитирай
sw1tched Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Не това ми беше мисълта. Идеята е, че първо в един натоварен китарно-ориентиран микс разликата между скъп Neumann и среден-клас AT няма да я чуе почти никой освен може би този който е дал десетки пъти повече пари и отчаяно се надява да си е струвало, второ за различните видове по-тежки вокали sm7 често звучи по-добре. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 6, 2012 Отговорено Март 6, 2012 Така е, и ако екстраполирам ще е правилно скъпият микрофон освен да се постави в началото на сериозна звукотехническа апаратура, да се постави и пред изпълнители заслужаващи микрофона... У нас има микрофони на високо ниво, но заслужено или не те са там където се очаква да има съответствие. Смятам че по различен начин docc намекна за същото. 1 Цитирай
blr Отговорено Март 7, 2012 Отговорено Март 7, 2012 И не на последно място, в какво помещение ще се постави. Не би имало смисъл, скъпа микрофонна техника да се ползва на място, което не е специално пригодено за целта. Залепянето на 2-3 панела от релефен дунапрен, с произволна форма и размери, по стените не превръща една стая в студио. В тази връзка, най-голямата инвестиция е именно в подходящо помещение, неговото конфигуриране, изграждането на качествена ел. инсталация и акустичното му третиране по професионални стандарти. 1 Цитирай
misterj Отговорено Март 7, 2012 Автор Отговорено Март 7, 2012 Откланяме се от темата. За мен нещата се изясниха, четейки отговорите на включилите се. Благодаря, Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.