Jump to content
Българският форум за музиканти

Този път равноделно


kirilsat

Recommended Posts

Здравейте приятели!

Знаете, че разполагам само с един лаптоп на моите години почти и едно китайско дръвце с втора струна, на мястото на първа! С качество не мога, да ви изненадам, но пък се постарах, да дрънна няколко сватбарски акорда /защо ми подчертава думата сватбарски за грешна :secret: /!

Този път е равноделно, но въпреки това, не очаквам много мераклии.... :virtuoz: Има един заподозрян! :greenball:

Не липсват грешки, но то е за това, че отдавна не съм се упражнявал в този жанр, пък е много трудно без солист, да редиш хармония! :blush: При тази музика водещ е солиста, а ритъма и хармонията го догонват - истински джем сешън! :girl_cray2:

 

Успехи на смелчаците в джема! :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук точно не ми е дет се вика мястото, ама ще караме на олимпийски принцип

http://soundcloud.com/synchu/ravnodelno-jimjam

към края някъде почнах да се сещам какво да свиря, ама късно е чадо... ;) Туй остана на "лентата".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bravo: Класическа китара си учил... Нали?

Наистина, в бързата част скъса синджира! :cheers2: А аз я бях сложил само за пълнеж, след хармоничната линия на бавната част! Иначе и в бавната имаше изненадващи, но точни попадения!

Половината акорди, които свиря не ги знам и за това не ги написах. Но ако помислим за Ла хиджаз и предполагам някакъв Си минор с Ми мажор, ще сме около хармонията!

Поздравления! :virtuoz:

 

да добавя: след темата са само мажори Сол, Ми, Ре, Ми и накрая се връщам Ла хиджаз. Така аз съм го усетил, но други хора могат по друг начин да го чуят...

Редактирано от kirilsat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@synchu варианта ти е достоен за темата за модерния джаз :godbless::hooray:

 

Честно казано ми беше трудно да догонвам забързването. На някои места не смогвам чисто технически и мисловно - новобранец съм още в този жанр - ще ме прощавате за неточностите тук - таме.

 

Кире красива хармония си изсвирил:

 

// D#dim7 - A7 //

 

//: D - Bm - F#m - D

Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 ://

 

//: A - Bb - A - A

A - Bb - A - A ://

 

//: D - Bm - F#m - D

Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 ://

 

//: A - Bb - A - A

A - Bb - A - A ://

 

следват G, E, D и E

и накрая //: A - Bb - Gm6 - A ://

 

 

http://soundcloud.com/tozi-3/veclimijyhmw

 

Айде като напреднем и по-добре ще го направим :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова "модерен", че не става за слушане втори път направо ;)

 

Много си зъл както се казва. Днеска вечерта ще те слушам в детайли и като послушам един/два месеца и това което Кирил ми прати ще го докарам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Кире красива хармония си изсвирил:

 

// D#dim7 - A7 //

 

//: D - Bm - F#m - D

Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 ://

 

//: A - Bb - A - A

A - Bb - A - A ://

 

//: D - Bm - F#m - D

Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 ://

 

//: A - Bb - A - A

A - Bb - A - A ://

 

следват G, E, D и E

и накрая //: A - Bb - Gm6 - A ://

 

Благодаря! :cheers2:

И Tozi път, се скъса от свирня! :godbless: Много са ти сладки трилерчетата! А после, с двугласа и коленцата, ми се прииска, ти първи да си го изсвирил и аз да се кефя на момента. Съвсем друга ритмика бих приложил! :happy:

Наистина темпото, много го вдигам, но ако не за друго, поне за тренировка става! :music336:

 

А като гледам какви акорди съм изсвирил, се стреснах.... Някак си, ми звучаха мелодично и се надявам, че не съм нарушил много правила?! Ще ги прегледам по опис, за да им науча имената! :ok:

 

Вчера слушах Стив Вай, как свири българска народна музика .... synchu , по-добре се справяш от него! :ok:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е работата - да се скъсвам от свирня. Трилерчетата са ми сладки щото не мога още да ги правя душмански като майсторите тамбурджии. :wallbash: Нещата които си изсвирил на места ми се струваха доста неритмични. Отделно мазния фейзер много ми пречише. :thumbdown: Проблема с темпото беше че много неравномерно и непредвидимо се изменя. Акордите :thumbs_up: са ти нормални за тази музика с изключение може би на ла и си бемола - традиционно се използва ла - сол минор шест за хиджас каденци. Ниската втора степен нашите етномузиколози я избягват заради приликата с турската музика , влиянието на която върху народната ни музика до скоро бе отричано (партийна линия какво да се прави...). Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла. Доколкото съм запознат такъв хармоничен ход е типичен предимно за северняшката музика където влиянието на западна Европа е по-ярко изразено в музикалния фолклор. D - Bm - F#m - D са респективно I -VIm - IIIm - I степени за ре мажор, а Gm6/E - Gm6 - Ddim функционират като доминанта и вторична доминанта за A7 (хиджас).

Сигурен съм , че всички сватбарски музиканти при свирене на ръченица за пред кръстника така аналитично ги мислят. :girl_cray2::girl_witch:

 

Като цяло: Кире благодаря за предизвикателството. :thx:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за разбора!До сега, никой във форума, ни ми е давал такива ценни съвети! :godbless:

Настина има ритмични отклонения, но без друг инструмент и когато се чудиш, какво да изсвириш, така се получава. То и вече съм загубил тренинга, предвид, че 20 години въобще не съм свирил, дори не вярвах, че някога ще започна отново.... :virtuoz:

Метроном не ползвам, защото в тази музика, според мисълта, солиста променя темпото.

Блендата е стандартна за Гитар Рига и ми се стори подходяща! Когато свирих по сватби имах само един ефект - фейзер. Може би е ретро, но горе долу звучи както навремето. :secret:

Относно умаления акорд, ще си призная, че съм го взаимствал като звучене от влашката музика, която е задължителна за сватбарите от северняшкия край. На хармония съм се учил донякъде сам - със слушане, от друга страна имах възможността, да свиря с големи музиканти, от които се учех. :hooray:

 

Сега няма с кого, да свиря такава музика, а ми се свири понякога и за това пускам по някоя подложка в джема. Ако има желаещи, да се упражняват, мога да запиша и други, като ще имам предвид забележките ти. А ако някой пусне чисто соло в джема, ще съм му безкрайно благодарен! :cheers2:

 

В събота, неделя, когато имам време може, да се пробвам и аз да изсвиря нещо, върху същата подложка, въпреки че опита ми, като солист е много малък! :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За човек който не е свирил от 20 години свириш много добре и ритъм-баса ти е екстра. Звука с фейзера си е типичен за онова време - 80те. И до ден днешен сватбарските музиканти (зло)употребяват с ефекти в стремежа си да имитират източни инструменти пригодени за свирене на четвърт тонове, а също така при китарата се стремят да придадат специфичното звучене на инструменти като кларинета или гайдата.

Аз лично предпочитам възможно най-акустичния и натурален звук и избягвам използването на каквито и да било ефекти в повечето случаи. Това донякъде идва от влиянието на блуса и джаза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла."

 

Вероятно имаш предвид B7b9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Имам предвид точно E7b9 който е доминанта на A7.

 

Ddim7 = D F Ab(G#) B

E7b9 = E G#(Ab) B D F

 

В E7b9 се съдържа Ddim7.

Редактирано от Tozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре пак.

 

"Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееееее...кой батиса хубавото заглавие, то беше закачка с Tozi, а не липса на грамотност, карай да е весело! Нали сме на сватба, а къде са младоженците? :D

 

@synchu - вадиш звука на Марти Фридман от периода му в "Какофони", ама малко си е пийнал няколко гълтока саке.. :D

 

@Tozi - дори Азис плаче и мълчи, когато ти свириш! :godbless:

@ kirilsat - хиджаза е поне 60 0 много ще боли главата утре... ;)

 

Браво на всички, добре се забавлявате! Честито и гор-чи-во! :bravo:

Редактирано от valitchy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре пак.

 

"Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла."

 

Ааа разбрах. В бързината съм написал ре ДИЕЗ а съм имал предвид РЕ. Моя грешка. Имах предвид ре умален както съм написал в пост №11. Благодаря за поправката! :cheers2:

 

@valitchy знаеш ли че Азис е отслабнал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.