kirilsat Публикувано Февруари 12, 2012 Публикувано Февруари 12, 2012 Здравейте приятели! Знаете, че разполагам само с един лаптоп на моите години почти и едно китайско дръвце с втора струна, на мястото на първа! С качество не мога, да ви изненадам, но пък се постарах, да дрънна няколко сватбарски акорда /защо ми подчертава думата сватбарски за грешна /! Този път е равноделно, но въпреки това, не очаквам много мераклии.... Има един заподозрян! Не липсват грешки, но то е за това, че отдавна не съм се упражнявал в този жанр, пък е много трудно без солист, да редиш хармония! При тази музика водещ е солиста, а ритъма и хармонията го догонват - истински джем сешън! Успехи на смелчаците в джема! Цитирай
synchu Отговорено Февруари 12, 2012 Отговорено Февруари 12, 2012 Тук точно не ми е дет се вика мястото, ама ще караме на олимпийски принцип http://soundcloud.com/synchu/ravnodelno-jimjam към края някъде почнах да се сещам какво да свиря, ама късно е чадо... Туй остана на "лентата". 1 Цитирай
kirilsat Отговорено Февруари 12, 2012 Автор Отговорено Февруари 12, 2012 (Редактирано) Класическа китара си учил... Нали? Наистина, в бързата част скъса синджира! А аз я бях сложил само за пълнеж, след хармоничната линия на бавната част! Иначе и в бавната имаше изненадващи, но точни попадения! Половината акорди, които свиря не ги знам и за това не ги написах. Но ако помислим за Ла хиджаз и предполагам някакъв Си минор с Ми мажор, ще сме около хармонията! Поздравления! да добавя: след темата са само мажори Сол, Ми, Ре, Ми и накрая се връщам Ла хиджаз. Така аз съм го усетил, но други хора могат по друг начин да го чуят... Редактирано Февруари 12, 2012 от kirilsat Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 13, 2012 Отговорено Февруари 13, 2012 @synchu варианта ти е достоен за темата за модерния джаз Честно казано ми беше трудно да догонвам забързването. На някои места не смогвам чисто технически и мисловно - новобранец съм още в този жанр - ще ме прощавате за неточностите тук - таме. Кире красива хармония си изсвирил: // D#dim7 - A7 // //: D - Bm - F#m - D Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 :// //: A - Bb - A - A A - Bb - A - A :// //: D - Bm - F#m - D Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 :// //: A - Bb - A - A A - Bb - A - A :// следват G, E, D и E и накрая //: A - Bb - Gm6 - A :// http://soundcloud.com/tozi-3/veclimijyhmw Айде като напреднем и по-добре ще го направим 6 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 Толкова "модерен", че не става за слушане втори път направо Много си зъл както се казва. Днеска вечерта ще те слушам в детайли и като послушам един/два месеца и това което Кирил ми прати ще го докарам Цитирай
kirilsat Отговорено Февруари 14, 2012 Автор Отговорено Февруари 14, 2012 Кире красива хармония си изсвирил: // D#dim7 - A7 // //: D - Bm - F#m - D Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 :// //: A - Bb - A - A A - Bb - A - A :// //: D - Bm - F#m - D Gm6/E - Gm6 - Ddim - A7 :// //: A - Bb - A - A A - Bb - A - A :// следват G, E, D и E и накрая //: A - Bb - Gm6 - A :// Благодаря! И Tozi път, се скъса от свирня! Много са ти сладки трилерчетата! А после, с двугласа и коленцата, ми се прииска, ти първи да си го изсвирил и аз да се кефя на момента. Съвсем друга ритмика бих приложил! Наистина темпото, много го вдигам, но ако не за друго, поне за тренировка става! А като гледам какви акорди съм изсвирил, се стреснах.... Някак си, ми звучаха мелодично и се надявам, че не съм нарушил много правила?! Ще ги прегледам по опис, за да им науча имената! Вчера слушах Стив Вай, как свири българска народна музика .... synchu , по-добре се справяш от него! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 Това ми е работата - да се скъсвам от свирня. Трилерчетата са ми сладки щото не мога още да ги правя душмански като майсторите тамбурджии. Нещата които си изсвирил на места ми се струваха доста неритмични. Отделно мазния фейзер много ми пречише. Проблема с темпото беше че много неравномерно и непредвидимо се изменя. Акордите са ти нормални за тази музика с изключение може би на ла и си бемола - традиционно се използва ла - сол минор шест за хиджас каденци. Ниската втора степен нашите етномузиколози я избягват заради приликата с турската музика , влиянието на която върху народната ни музика до скоро бе отричано (партийна линия какво да се прави...). Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла. Доколкото съм запознат такъв хармоничен ход е типичен предимно за северняшката музика където влиянието на западна Европа е по-ярко изразено в музикалния фолклор. D - Bm - F#m - D са респективно I -VIm - IIIm - I степени за ре мажор, а Gm6/E - Gm6 - Ddim функционират като доминанта и вторична доминанта за A7 (хиджас). Сигурен съм , че всички сватбарски музиканти при свирене на ръченица за пред кръстника така аналитично ги мислят. Като цяло: Кире благодаря за предизвикателството. 1 Цитирай
kirilsat Отговорено Февруари 14, 2012 Автор Отговорено Февруари 14, 2012 Благодаря, за разбора!До сега, никой във форума, ни ми е давал такива ценни съвети! Настина има ритмични отклонения, но без друг инструмент и когато се чудиш, какво да изсвириш, така се получава. То и вече съм загубил тренинга, предвид, че 20 години въобще не съм свирил, дори не вярвах, че някога ще започна отново.... Метроном не ползвам, защото в тази музика, според мисълта, солиста променя темпото. Блендата е стандартна за Гитар Рига и ми се стори подходяща! Когато свирих по сватби имах само един ефект - фейзер. Може би е ретро, но горе долу звучи както навремето. Относно умаления акорд, ще си призная, че съм го взаимствал като звучене от влашката музика, която е задължителна за сватбарите от северняшкия край. На хармония съм се учил донякъде сам - със слушане, от друга страна имах възможността, да свиря с големи музиканти, от които се учех. Сега няма с кого, да свиря такава музика, а ми се свири понякога и за това пускам по някоя подложка в джема. Ако има желаещи, да се упражняват, мога да запиша и други, като ще имам предвид забележките ти. А ако някой пусне чисто соло в джема, ще съм му безкрайно благодарен! В събота, неделя, когато имам време може, да се пробвам и аз да изсвиря нещо, върху същата подложка, въпреки че опита ми, като солист е много малък! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 За човек който не е свирил от 20 години свириш много добре и ритъм-баса ти е екстра. Звука с фейзера си е типичен за онова време - 80те. И до ден днешен сватбарските музиканти (зло)употребяват с ефекти в стремежа си да имитират източни инструменти пригодени за свирене на четвърт тонове, а също така при китарата се стремят да придадат специфичното звучене на инструменти като кларинета или гайдата. Аз лично предпочитам възможно най-акустичния и натурален звук и избягвам използването на каквито и да било ефекти в повечето случаи. Това донякъде идва от влиянието на блуса и джаза. Цитирай
elasticman Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 " Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла." Вероятно имаш предвид B7b9 Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 (Редактирано) Не. Имам предвид точно E7b9 който е доминанта на A7. Ddim7 = D F Ab(G#) B E7b9 = E G#(Ab) B D F В E7b9 се съдържа Ddim7. Редактирано Февруари 14, 2012 от Tozi Цитирай
elasticman Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 Аре пак. "Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла." Цитирай
valitchy Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 (Редактирано) Ееееее...кой батиса хубавото заглавие, то беше закачка с Tozi, а не липса на грамотност, карай да е весело! Нали сме на сватба, а къде са младоженците? @synchu - вадиш звука на Марти Фридман от периода му в "Какофони", ама малко си е пийнал няколко гълтока саке.. @Tozi - дори Азис плаче и мълчи, когато ти свириш! @ kirilsat - хиджаза е поне 60 0 много ще боли главата утре... Браво на всички, добре се забавлявате! Честито и гор-чи-во! Редактирано Февруари 14, 2012 от valitchy 1 Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 14, 2012 Отговорено Февруари 14, 2012 Аре пак. "Интересен е умаления акорд който ползваш - D#dim7 който е един вид вторична доминанта за ла. D#dim7 = E7b9, E7b9 = вторична доминанта за ла." Ааа разбрах. В бързината съм написал ре ДИЕЗ а съм имал предвид РЕ. Моя грешка. Имах предвид ре умален както съм написал в пост №11. Благодаря за поправката! @valitchy знаеш ли че Азис е отслабнал? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.