temerut Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 Това е проблем на клубовете по принцип очакват групите да си водят хора от София във Варна или където и да е а те да си прибират само парите Цитирай
EAmechaniX Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Това въобще не е вярно! Клубовете НЕ очакват от музикантите да си водят феновете от техните градове. Но, клубовете очакват поне да не се превръщат в репетиционни, плащайки и на музикантите. Клубовете нямат публика - музикантите имат. И когато музикантите нямат публика искат твърдо заплащане което ми се струва нечестно. И всичкото това го казвам от позицията на човек, който няма клуб. Редактирано Март 11, 2012 от EAmechaniX Цитирай
aitapeapea Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Клубовете трябва да имат публика и това е труден и продължителен процес - тя да се създаде. Съответно клуба трябва да внимава, кого пуска и кого не да свири в клуба, за да си запази публиката. Като отидеш на кино не отиваш защото артистите са ти приятели , а защото някак си разбрал за филма и нещо те е заинтригувало - с две думи реклама. Вече друг въпрос е един филм в кое кино ще отидеш да го гледаш. А за заплащането работата си е нормално зле и няма виновни за това според мен. Редактирано Март 11, 2012 от aitapeapea Цитирай
ultramega Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 МеханиКС, Има музиканти , които са склонни да свирят и без твърд хонорар , има и клубове. които са склонни да платят твърд хонорар . Клуба предлагайки възможност да се изявяват групи , просто трябва ясно да изрази какви са условията: "Ще свирите на вход", "Ще свирите безплатно" и т.н. и всеки ще си прецени , къде му е мястото. Относно това, кой трябва да привлече хора , клубът или групата , май не може да се отговори еднозначно. Клубовете нямали публика... Да ама пък и групите нямат клиентела. Щото ако на концерт идват 15 човека , когато няма такъв , клубът пустее съвсем. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Естествено, че има такива и онакива клубове - спор няма. Аз говоря за ситуациите, когато се предявяват претенции за твърд хонорар без покритие. Да не излезе сега, че клиентите на клуба трябва да посещават групи които не познават или не харесват, щото групите нямат фенове и на това основание трябва да им се заплати твърд хонорар? Ами нека си представим, че една такава група няма да свири в клуб, ами в наето за целта читалище. Тогава кво ще кажем?! Ами то читалището няма фенове, а? И не стига това, ами и клиентела няма! И още нещо искам да кажа. Група свиреща (да кажем в София, че е голям град) иска да свири в друг град, по -малък и иска твърдо 500лв щото в София свирела на толкова. Да ама трябва да се платят не само 500-те лева, ами и 200 лв път, 200 лв спане и заведението да направи рекламата + плакатите (50-100лв още) Е то хубаво, ама сметката показва следното: В София се свири за 500, а в по малкия град, където има далеч по малко публика като цяло, се свири за 1000. Е? Питам аз. Естествено цифрите в примера могат да бъдат и други, но пътя, спането и плакатите са константа. Най-справедливо е да се свири на вход според мен. Така всеки взема онова, което заслужава... Редактирано Март 11, 2012 от EAmechaniX Цитирай
temerut Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 Никой не е длъжен да ходи на клуб това е по желание като ходиш на концерт на някоя западна група си купуваш билет и никой не те пита дали ти изнася Групите не са длъжни да свирят за по 5 лв щото някой си така е решил щото тука е провинция и разбираш ли едва ли не сме длъжни да свириме за мерси Цитирай
EAmechaniX Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) В тази дискусия май най-обективното мнение е онова от собствената камбанария Добре, имам въпрос. След като клуба трябва(е длъжен): да плати на групата хонорар да плати на озвучител да плати на охрана да плати на човека на входа да плати за озв. техника да осигури сцена и осветление да плати на обслужващ персонал и готвач да плати за авторките права, наема на заведението, ток, вода, данъци и, и, и... да се погрижи за поддържането на ниски цени в заведението, за да са доволни клиентите!!! да осигури и фенове/публика/клиенти да се погрижи и за рекламата на гостуващата група, КАК ПО ДЯВОЛИТЕ УСПЯВАТ ДА ПРАВЯТ ПАЧКИ на гърба на музикантите с по 30-40 души, които средно харчат по 10 - ина лева на човек в заведението? Редактирано Март 11, 2012 от EAmechaniX Цитирай
Лими Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Аз като изляза да свиря по улиците "на шапка" никога не считам, че минувачите(или кмета) са ми длъжни въобще нещо да ми плащат, та камо ли твърд хонорар на песен. Даже съм длъжен да си платя разрешително. Просто се стремя да се представям все по-добре и все по-добре за да изкарам някой лев повече, а и да се "преборя" с конкуренцията от просяци или други добри музиканти. А за това е нужна доста домашна подготовка - нови и нови модерни парчета, все по-добре направени и изпълнени, разгрявка и релакс преди излизане, добре настроена китара с добри струни, добра визия и излъчване, благодарна усмивка към всеки, който ме е погледнал с интерес и куп други тънкости на професията. Повечето от тези неща според мен би трябвало да важат и за клубният бизнес. Ако групата е много добра, то клубът сигурно ще я покани и на твърд, дори тлъст хонорар! Та аз или групата ми дори не съм длъжен да бъда музикант по професия, риска да съм музикант си е за моя сметка. Който търси сигурност да си намери скучна професия, да се ожени изгодно, да си купи кола, вила и домати. Редактирано Март 11, 2012 от Лими 1 Цитирай
rockfire Отговорено Март 11, 2012 Отговорено Март 11, 2012 (Редактирано) Момчета ,карайте я по-спокойно -само 100г. ще е така,след това всичко ще е ок! -------------------------- Сега ,относно клубове,музиканти ,публика и още каквото се сетите е нужна концепция -това е началото и е задължение на клуба ,този който работи!Който чака ей тъй да стане нещо отнякъде, някой да се обади , друг да свири ,трети да джеми е аматьорска работа! Никой не се е родил научен , но пък практиката показва, че клубове с традиция ,програма ,концепция работят и се чака с месеци за да се свири в тях!И не пищят за клиенти , напротив търсят начини как да ги забавляват по-добре , дали с артисти , изгодни промоции и други едни весели мероприятия ,които сами си организират!Клубове ,който нямат собствени идеи как да привлекат хора ,трябва да си наемат мениджър ,който е в час!Иначе рискуват доста ,особено ако са под наем / и то солен/! ----------------------------------------------- Давам пример за концепция -клуб Джокерс Варна-свирят постоянни музиканти ,понякога гости !Свири се от евъргрийн ,през блус,рокенрол,балада,поп-рок,кънтри-рок,танцувална музика,буги рок,хард рок, хеви метъл!Всичко това го изпълнява една група!Всички пеят и свирят!Петък и събота фул до вратата ,вход се събира с касов бон,групата е на твърд хонорар +%!Бара работи всеки ден ,макар и с по-слаб капацитет през делнични дни!Това е работещ клуб, с весела и платежоспособна публика ,оценяваща труда на музикантите! ------------------------ Друг тип концепция -клуб Винтидж 33-менажиран с помощ от София ,работи с гостуващи групи от София и страната залага на разнообразие от стилове изпълнявана музика от стари градски до трибюти на Металика, Alice in Chains, караоке вечери и др. ------------------------------------- Примерна концепция за прохождащ клуб-4 работни дни : Четвъртък -ден за блус,или джем/с предварително записване//без вход/! Петък-фънк,алтернатив,поп-рок,мелоди рок. Събота-хард рок,хеви метъл,готик,други стилове. Неделя-нови групи/проучване/ без вход! По подобна схема работих аз през последните 10-15г и смятам ,че е успешна! Опитвах се да съм максимално наясно с нивото на групата и дали имат необходимия минимум за да се качват на сцената! Сега се наблюдава огромен наплив от групи за съжаление без необходимото ниво , но с огромно желание да са на сцената!С тях трябва да се работи за да се повиши качеството и да им се даде шанс за развитие малко на по-късен етап!В тази връзка не одобрявам клубове ,в които не работят музиканти... ----------------- Механик ,клуба не е длъжен да плаща за всички тези неща , а трябва да ги притежава! И трябва сам да се оправя с всичко това , има и още ! Това си е бизнес като всеки друг и за него или си готов или не! Резултатите го показват! Редактирано Март 11, 2012 от rockfire Цитирай
Slinky Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 Никой не е длъжен да ходи на клуб това е по желание като ходиш на концерт на някоя западна група си купуваш билет и никой не те пита дали ти изнася Абсолютно си прав за това. Именно по тази причина от сума време повдигам въпроса, че понеже всичко става по желание на клиента, трябва първо групите да са качествени, второ да се мине само на свирене на вход (тогава много ясно ще се види кой кум, кой сват - кой е добър и публиката го харесва и кой не става) и накрая в резултат на това - сцената ще оцелее(защото клубовете ще могат да си плащат разходите. Именно по тази причина, като се попрочух започнаха да валят всякакви оферти от известни банди и изпълнители. Някой свириха при мен, други не. И продължават да валят оферти, въпреки че от година и половина не работя активно, а от дъжд на вятър (например през месец-два отварях по за една вечер). Тук по-горе колегите го споменаха с подробности какви са голяма част от разходите. Аз съм се опитал да ги оптимизирам максимално. Например - озвучител съм си аз. Охраната седи при входа и продава билетите. Имам само двама бармани, няма сервитьори. Относно моя клуб нещата бяха направени така, че се връзваха. Погодиха ми номер - обвиниха ме, че вдигам шум при това след почти 3 години работа. Значи за 3 години никой не се сети че вдигам шум, изведнъж за около месец няколко жалби в общината и така се преебаха нещата. Отправиха ми едно предупреждение, че при следващо нарушение ще ми ударят акт от 1000 до 5000 лева и аз затворих. Сега имам и друга оферта, още едно помещение, което е под земята и дай Боже да се уговорят нещата - ще се преместя там. Но това малко по-натам, защото просто няма как да стартирам сега - трябва да хвана есента - силния сезон. Иначе няколко месеца ще плащам наем, а няма да има достатъчно приходи. Групите не са длъжни да свирят за по 5 лв щото някой си така е решил щото тука е провинция и разбираш ли едва ли не сме длъжни да свириме за мерсия При мен никой не е свирил за по 5 лева с изключение на 2-3 случая, когато определен мениджър ми изпрати групи в петък вечер. Аз тотално спрях свиренето в петък вечер, защото се оказа, че хората просто не излизат в петък с нагласата за група. Даже много често клиентите, които идват в петък са различни от тези в събота. И просто тези вечери, с изключение на хората, които предварително бяха разбрали че ще свири определената група, дойдоха и си платиха вход и гледаха, останалите просто не влязоха. Хората бяха дошли например с 10 лева с идеята да пият няколко бири, да се видят с приятели и да послушат готина музика. Но като видяха, че има група, има 5 лева вход се объранаха и смениха заведението. За протокола в тези случаи, май доколкото си спомням свириха The Axe Project и Ювиги. И двете групи събраха по 15-20 човека. И съответно взеха 80-100 лева. Съгласен съм, че това е малко, но поне бензина можеха да си платят, и да пият по някоя бира. При мен обикновено се е получавал хонорар поне 200-250-300 лева, което за повечето групи, които не са с хипер претенции е приемливо. Сега - Черно фередже са ми събирали 130 човека, при 6 лева вход, но това е друга бира. Хайде със здраве и ако съм бил полезен с информацията - дерзайте и от двете страни и музиканти и собственици. Най-важното е да има сцена и тя да оцелява и да се разраства. Славчо Цитирай
Slacoth Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 (Редактирано) Черно фередже са ми събирали 130 човека, при 6 лева вход, но това е друга бира Уви, според мен в този самодостатъчен факт се крият отговорите на всички въпроси ... ОК, народа ни е изтерзан, не му е до "културно обременяване", и иска да разпуска с простотия.Проблемът е, че няма да го направи малко по-интелигентно, например с група Джендема, а ще заложи отново на чалгата, в случая тази махленска шайка, с афинитет към средата - фереджетата с техния "талант". Редактирано Март 12, 2012 от Slacoth 1 Цитирай
Slinky Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 (Редактирано) Черно фередже са ми събирали 130 човека, при 6 лева вход, но това е друга бира Уви, според мен в този самодостатъчен факт се крият отговорите на всички въпроси ... Грешиш, въобще не си разбрал защо съм цитирал този факт. Това говори, че просто те са група, която е популярна, но и се оценява правилно. При 600 лева хонорар, някак си доста добре ми се връзва сметката - 130 входа * 6 лв = 780лв приходи. Като ги извадим от хонорара остават даже 180 лева за мен. А да ти кажа такова нещо не ми се е случвало с друга група. Значи за протокола - няколко пъти ми се обажда Милена Славова. Изключително много я уважавам като творец и певица. Предложи ми да дойде с бандата си за 1500 лева. Аз съответно направих проучване и народа се накефи максимално от идеята. Обаче при мен влизат(както вече цитирах с Черно Фередже) максимум 130 човека, при това бяха да главите си. Е кажи ми колко да сложа входа, така че да и събера хонорара? Тя предложи 10 лева, защото на други места така го били определяли входа. Но и така не и събирам хонорара. Още повече дълбоко се съмнявам, че ако дойде Милена в Ботевград, при 10 лева вход, ще дойдат 130 човека. При 5-6-7 лева може би. Освен това за протокола - при Черно Фередже се изпи всичкото пиене, ама абсолютно всичкото!!! Редактирано Март 12, 2012 от Slinky Цитирай
rockfire Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 Колега Славчо ,попаднал си в плен на заговор ,но и ти можеш да направиш нещо по въпроса! На мен ми направиха оплакване още първата година /97ма беше май/.Аз обаче извиках ХЕИ/сега не знам коя инстанция отговаря,нещо ги покръстиха и там/. Те правят замерване вътре в заведението, отвън на улицата и в жилището на този ,който се оплаква! Вътре трябва също да си в нормите -/мисля 80-90дцб/.но може и да греша.Това може да се провери!Замерването показа ,че оплакването е неоснователно и отпадна!Не могат да ти пишат акт ,преди да са направили замерване на шума!Можеш да обжалваш в съда моментално! Не вярвам да са променили драстично нормите за шум, на улицата нормалния фон беше 40-50дцл,доколкото помня!Да не е и повече. Може инженер Тони Манов да внесе яснота евентуално! Добре е да имаш 2ра врата към улицата и да бъдат изолирани вратите добре!Също работеща вентилация и затворени прозорци! Цитирай
EAmechaniX Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 (Редактирано) Законът предвижда 75 дб на 10 м от звуковото тяло, което си е супер малко. Барабаните акустично изкарват повече. Абе всичко е направено така, че да ти е опрян в точката, и колкото повече мърдаш, повече да влиза... Редактирано Март 12, 2012 от EAmechaniX Цитирай
viridis Отговорено Март 12, 2012 Отговорено Март 12, 2012 Какъв е проблема аз не мога да разбера? @EAmechniX- ти ако си напр. варненски клуб и софийска група ти поиска 500 или 1000 лв. хонорар, които ти преценяваш,че не можеш да си позволиш,има ли сила на земята,която да те накара да им ги дадеш??? Това,че те искат тази цена си е лично техен проблем,въпрос на концепция ако щеш.... Така са си преценили....и съответно ще имат по-малко изяви ('щото не всеки може да им ги даде), а обективно погледната ситуацията,ако става въпрос примерно за нетолкова известна група,която се е "надценила" с въпросния хонорар,и на тях самите и е ясно,че няма как да го получат от клубно участие......... ........"номера",ще стане единствено на по-голям концерт,с някоя чужда група или БГ /н.з./- ей го идва лято и т.н. И тва всичко разбира се ,ако някой прецени,че пичовете си заслужават парите. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.