Joel Публикувано Януари 10, 2012 Публикувано Януари 10, 2012 Здравейте! Потърсих из форума информация , но не успях да открия това, което ми трябваше. Надявам се, темата не е "дъвкана" и преди! Та... от няколко месеца се занимавам малко по-сериозно със записи и разбрах, че един от начините да накарам китарите да звучат по-плътно и по-силно е да ги "double track-на". За да звучат по-естествено не ги копирам, а ги свиря и така вместо 2 имам 4 ритъм китари по двойки в ляво и дясно. So far so good...обаче дойде ред и за лиид/соло китарата и нещата станаха малко сложни. Опитах и тях да "double track-на" ама резултатът не беше много(хич) задоволителен. Та въпросът ми е дали мога да получа желаният резултат с разни ефекти(дилей, ривърб и т.н.) или просто трябва да залягам над китарата. Извинявам се предварително, ако въпросът ми малко(адски) тъп! Поздрави! Георги Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 11, 2012 Отговорено Януари 11, 2012 Соло китарата в повечето случаи се записва един път и се слага някъде около центъра. И след това вече, в зависимост какви са изискванията на микса, за да звучи по-добре и да се впише по-добре в самия микс, може да се обработва с ефекти, както ти си споменал. Цитирай
VSTi Отговорено Януари 11, 2012 Отговорено Януари 11, 2012 Друг възможен вариан е да направиш "паралелен " трак, с по различни инсърти и панорама. ТОзи трик се ползва и като паралелна компресия. ДАваш аукс на първия канал към бъс, и на друг празен трак настройваш инпута от същия бъс,после си балансираш нивата и панорамите на двата канала както искаш. ТОва не е същото, както да копираш/дублираш един и същи трак. Успех! Цитирай
Telerig Отговорено Януари 12, 2012 Отговорено Януари 12, 2012 (Редактирано) Дай повече инфо,относно това с какво записваш китарите, какъв стил е парчето и за какво соло става въпрос. Отсвири ли, стандартно соло по средата на парчето или инструментална музика в която имаш ритъм китари и през цялото време отгоре върви водещо соло. Понякога мазалото което говориш се получава и от недообмислен аранжимент, макар че не обичам тази дума... Редактирано Януари 12, 2012 от Telerig 1 Цитирай
misterj Отговорено Януари 12, 2012 Отговорено Януари 12, 2012 (Редактирано) Ако искаш просто панориране, при което да ти звучи китарата "стерео" вкарай един прост стерео дилей с настройки ляво 0 милисекунди и дясно примерно 20. Или обратно - никакво значение. Ако нямаш такъв, копирай трака и му дай такова закъснение. Има и друг начин, но пробвай първо така. Редактирано Януари 12, 2012 от misterj Цитирай
Joel Отговорено Януари 12, 2012 Автор Отговорено Януари 12, 2012 Мерси много за отговорите! Сега се мъча да с разни ефектчета, ама не се разбираме много с тях. Моят въпрос по-скоро беше, дали е удачно да се "double track-ват" лиидове, като например , а не сола. За композицията(лична) над, която се мъча съм съгласен, че може и да не е много "силна", обаче съм пробвал с дублиране на лиид китарите на парчето от линка по-горе и не ми се получи много добре и в този ред на мисли се чудех, дали просто проблемът е в мен или имам нужда от друг подход. Относно стила - мисля че се подразбира(от примера), но като цяло "Metalcore" е удачното определение. Благодаря отново! Цитирай
Telerig Отговорено Януари 13, 2012 Отговорено Януари 13, 2012 (Редактирано) Ха-ха а така брадъре! Защо ли си мислих че въпроса ти клони, към точно такъв пример, който си дал не знам Доста труден стил си избрал за работа...ама лошо няма Не случайно те питах за стила музика и за аранжимента ( ех тази гадна дума), защото ако забелязваш "лийдовете" в примера който си дал не вървят навсякъде ами точно на определни фрази зад вокала и подплътени със "спирки" и всякакви "чалъми"на ритъм секцията и рифовете на ритъм китарите. Всичко е така измислено, че няма мазало ами има една добре балансирана "наковалня" така да го кажем . Така, че преди да се стигне до звукозапис парчето е измислено отвсякъде, а при микса лийдовете са дублирани, ама не навсякъде, ами там където вървят на интервали, вокала е в центъра, а те са по панорамата. Там където остава една китара която свири соло, тя остава в центъра, а там просто вокал няма. Така се обогатява непрекъснато самия трак и винаги нещо се случва в трите измерения на стереото, ( панорама, нива и дълбочина) - ама това никак не е просто да се постигне, искат се доста знания. Като за начало за да не се отвличам и кратко да отговорим на въпроса - да има смисъл и е удачно да се дублират лийдове, които свирят в унисон интервали и да се разполагат в ляво и дясно по панорамата. Да кажем от Айрън Мейдън като почнем та до Килсуич ингейдж, всички го правят и става яко . П.п. Ако се мъчиш в тоя стил да твориш с "ефектчета" тип хармонайзери и пич шифтри - по добре ги остави ами си дублирай солата. Предполагам че за тях говориш по-горе. Редактирано Януари 13, 2012 от Telerig Цитирай
мегатон Отговорено Януари 16, 2012 Отговорено Януари 16, 2012 Дублираш трака, панорами почти в края ляво-дясно, различи екуилайзери , Издърпване напред като време единия трак с около напр,- 20,другия трак назад напр +20, Резултата: някакво задоволитено положение Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 17, 2012 Отговорено Януари 17, 2012 Копиране на трака + закъсение на втория трак от 10-тина милисекунди се ползва и от разни величия, например Стив Вай го обясняваше в едно видео. Ако си записал чиста китара и ползваш софтуерни АМР симулатори можеш да ползваш различни пресети за двата канала. При записан преамп и ползване само на импулси - различни такива за двата канала. Един от най-яките трикове е сцепване на сигнала и записване на два различни преампа на два трака. После пак с различни импулси. Разновидност на горното е запис на два трака с два майка и/или два кабинета. Това е малко по-шумен метод при липсата на подходящ АМР, но пък сцепва! Цитирай
jkolarov Отговорено Януари 17, 2012 Отговорено Януари 17, 2012 Изобщо не съм капацитет, записвам си китарки в нас. Просто скоро попаднах на това видео и ми се стори полезно: Цитирай
musicman Отговорено Януари 17, 2012 Отговорено Януари 17, 2012 ^ Видеото е супер, но колегата пита за друго. Цитирай
jkolarov Отговорено Януари 17, 2012 Отговорено Януари 17, 2012 Извинявам се, но от 2:20 минута се говори точно за дабъл тракинг + демоснтрация на крайния ефект. Цитирай
мегатон Отговорено Февруари 2, 2012 Отговорено Февруари 2, 2012 От полза ще ти бъде и плъгина на NuGen Audio Stereoizer http://www.nugenaudio.com/stereoizer.php Лично аз предпочитам версията 2.6 Цитирай
musicman Отговорено Февруари 3, 2012 Отговорено Февруари 3, 2012 ^^ Освен заглавието на темата е хубаво да прочетеш за какъв точно дабъл тракинг пита колегата Цитирай
MR_STENCH Отговорено Февруари 3, 2012 Отговорено Февруари 3, 2012 Ако изпълнението е достатъчно прецизно... е възможно да се дублира, но мисля, че не се практикува за сола. В случай, че се цели стерео звучене вероятно е най-добре да се използва един от посочените методи... дилей, хорус... но пък нищо не ти пречи да опиташ Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.