katmai Публикувано Май 30, 2006 Публикувано Май 30, 2006 С един приятел спорим. Той казва че Ковърдейл пеел на Полуфалцет. Вярно ли е това. За песни с полуфалцет той има в предвид Still of the night, Fool For your lovin. Ако някой може да определи какъв е гласът му да каже щото аз не съм много вещ в тая работа. Мерси предварително. Цитирай
Fil Отговорено Юни 1, 2006 Отговорено Юни 1, 2006 Да добавия, че мъжкия глас не притежава чист фалцет Цитирай
CorvusCorax Отговорено Юни 1, 2006 Отговорено Юни 1, 2006 А кой глас притежава чист фалцет тогава, като се има предвид, че само мъжете имат фалцет? Това, което ползва Ковърдейл се нарича миксет и ако си направите труда да поразлгледате наоколо, ще видите колко много е писано за миксета, фалцета и ... тия три неща. Цитирай
Fil Отговорено Юни 1, 2006 Отговорено Юни 1, 2006 Чистия фалцет се нарича фистол и се срещта при женските гласове. При мажете е микс воис. И е смесен с гръдния и главовиа регистар. Цитирай
Fil Отговорено Юни 1, 2006 Отговорено Юни 1, 2006 Нужно ли е да обясниавам какво всъшност е фалцета и как звучи. И дали не го използват сопраните. Цитирай
Грация Отговорено Юни 6, 2006 Отговорено Юни 6, 2006 Нужно ли е да обясниавам какво всъшност е фалцета и как звучи.И дали не го използват сопраните. Аз съм сопран и ми е трудно да пея с No Breath (според моя преподавател това е техниката при жените, която всъщност е фалцет при мъжете). Според мен също Coverdale пее на микс, специално в тези парчета, а в повечето други на гласов регистър. Пак казвам - мое мнение, не го налагам на никого. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 7, 2006 Отговорено Юни 7, 2006 Чистия фалцет се нарича фистол и се срещта при женските гласове.При мажете е микс воис. И е смесен с гръдния и главовиа регистар. Ако искаш можем да се видим да ти демонстрирам чист фалцет(бас-баритон съм). Звучи точно като сопран, а когато съм добре с гласа, мога да взема и колоратури с него. Недей да вярваш твърде много на книжките по пеене - там много неща са написани прекалено общо(например, че баритоните и басите нямат глас над МИ-ФА4, а тенорите имат, което съвсем не е вярно, просто при тенорите е по-послушен и по-объл, а в операта не им трябва баритоните да пеят високо, защото за тази работа си има тенори, и като се има предвид, че тенора се учи по-лесно, се обезмисля това, да учат ниските гласове да пеят високо). При жените пък има друг филм - понеже в дешно време(поради градския начин на живот на жените, дима във въздуха, и храната), между жените почти няма същински сопрани, а главно алти, или най-много мецосопрани. За сметка на това всички жени казват, че са сопрани, защото взимат височини(което съвсем не значи, че тези височини звучат като на сопран, просто пеят едни и същи тонове). Тина Търнър, например, е контраалт, а си взима прилични височини, Лили иванова също звучи като Алт. Същински сопран е например Агнета от АББА(русата). Наистина доста малка част от жените имат толкова звънлив глас на високо. Също така модата диктува жените да пеят като мъже, и да се дерат, което лично на мен въобще не ми допада(лично мнение, не започвайте с критиките), защото няма нищо женствено в него. При това немалка част от американските диви имат негърска кръв, и нашите бели момичета наистина никога не биха се научили да пеят така, просто зашото чисто генетино им е заложено да имат други гласове. И вместо да се възползват от това, те копират американските певици. А от копиране звезда не се става. Та по темата - според мен, Ковърдейл е или много нисък тенор, или баритон, който е овладял микса си. На високо той пее на микс, но в по-голямата си част фалцет(над ЛА-СИ), като умишлено резонира в маската(резонира зад носа, не че изкарва въздух през носа) за да придаде "метал" на този глас, и да "симулира" крещящ глас. Това е микрофонен трик. 1 Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Юни 7, 2006 Отговорено Юни 7, 2006 Попитайте Емо Анчев от Конкурент той е фен на Ковърдеил. Цитирай
toshevski Отговорено Юни 9, 2006 Отговорено Юни 9, 2006 Да добавия, че мъжкия глас не притежава чист фалцет А бе притежава си и още как чист фалцет, микса е бариерата м/у чистия глас и фалцета. Така е при мен, а и при много други. При някои от чист глас директно се преминава във фалцет, а между тях има така наречения мост (бридж), който е до тон-два най много и обокновенно те са не много добре звучащи а и спокойно и тях можем да ги отнесем към микс войса! Но общо взето е относително спрямо постановката! А още едно потвърждение, което оборва това, че няма чист мъжки фалцет е това, че присъствах на изпълнението на един много нестандартен певец, който е баритоно-контра тенор! Цитирай
AlFiA Отговорено Юни 13, 2006 Отговорено Юни 13, 2006 (Редактирано) При жените пък има друг филм - понеже в дешно време(поради градския начин на живот на жените, дима във въздуха, и храната), между жените почти няма същински сопрани, а главно алти, или най-много мецосопрани. За сметка на това всички жени казват, че са сопрани, защото взимат височини(което съвсем не значи, че тези височини звучат като на сопран, просто пеят едни и същи тонове). Тина Търнър, например, е контраалт, а си взима прилични височини, Лили иванова също звучи като Алт. Същински сопран е например Агнета от АББА(русата). Наистина доста малка част от жените имат толкова звънлив глас на високо. Също така модата диктува жените да пеят като мъже, и да се дерат, което лично на мен въобще не ми допада(лично мнение, не започвайте с критиките), защото няма нищо женствено в него. При това немалка част от американските диви имат негърска кръв, и нашите бели момичета наистина никога не биха се научили да пеят така, просто зашото чисто генетино им е заложено да имат други гласове. И вместо да се възползват от това, те копират американските певици. А от копиране звезда не се става. Това е много интересно като анализ за женските гласове. Само че много сопрани изкуствено стават мецосопрани, за да могат да вземат и да пеят тези партии. А това се получава не с мръсния градски въздух, а наистина с виртуозна техника. Или казано и по народному - чалъм. Редактирано Юни 13, 2006 от AlFiA Цитирай
tsurita Отговорено Юли 1, 2006 Отговорено Юли 1, 2006 Когато гласът е достатъчно добре развит,би трябвало да обхваща голям регистър.А пее ли си човек яко...може много,няма място за коментар. Цитирай
toshevski Отговорено Юли 2, 2006 Отговорено Юли 2, 2006 Когато гласът е достатъчно добре развит,би трябвало да обхваща голям регистър.А пее ли си човек яко...може много,няма място за коментар. А? Виж диапазона не може да се развива колкото ние искаме, а колкото физическите дадености ни го позволяват! А останалата част от изречението не го разбрах! Цитирай
Грация Отговорено Юли 2, 2006 Отговорено Юли 2, 2006 Когато гласът е достатъчно добре развит,би трябвало да обхваща голям регистър.А пее ли си човек яко...може много,няма място за коментар. А? Виж диапазона не може да се развива колкото ние искаме, а колкото физическите дадености ни го позволяват! А останалата част от изречението не го разбрах! Всъщност може - доказано е. Цитирай
toshevski Отговорено Юли 2, 2006 Отговорено Юли 2, 2006 (Редактирано) Е, да- съгласен съм, ама до някъде! Можеш да го разширяваш, но то е до време и до граници, до които достигаш... Става въпрос, че... всъщност ясно е за какво става въпрос- няма смисъл да го дъвчем повече тоя въпрос! Леко рапяване ви пожелавам! Редактирано Юли 2, 2006 от toshevski Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.