roamingfire Публикувано Ноември 14, 2011 Share Публикувано Ноември 14, 2011 Здравейте драги съфорумници! Вече свиря от една година, още неща главно в 4/4, но все пак имам един въпрос... За мен тактуването поне в основният размер е ненужно, понеже това е натуралният ритъм на тялото ни и е нормално да си го имаме от вътре. Интересно ме е да чуя и вашето мнение (както на вече ветерани в свиренето, така и на начинаещи, просто любители, ако ще и на други инструменталисти) дали намирате за важно броенето в 4/4 и съответно дали го правите ? Благодаря ви предварително ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MasterOfDisaster Отговорено Ноември 14, 2011 Share Отговорено Ноември 14, 2011 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a1RwalK Отговорено Ноември 14, 2011 Share Отговорено Ноември 14, 2011 Колега, не те разбрах напълно, но ако ще 1/4 да е размера пак трябва да си броиш. Трябва да си има вътрешна пулсация, която да върви в съзнанието ти. Да кажем в 4/4, Раз, и, 2, и, 3, и, 4, и... примерно. Ако ти е по-удобно за шестнадесетини, примерно като американците - 1 е n a 2 e n a 3 e n a 4 e n a. Неравноделните пак на този принцип... не знам какво имаш предвид под натурален ритъм на тялото, по начало човек няма прибори с които да измерва време, скорост и температура и още много други величини разбира се...Така че какъвто и да е размера, колкото и да е лесен или труден, винаги трябва да си броиш... е със сигурност след определен натрупан опит, ще можеш и без да броиш и да мислиш всеки такт, но все пак и тогава трябва да имаш едно на ум. А отностно поста на колега над мен.... все пак сме тук да си помагаме и да разменяме знания, а не да се плюем и да си мерим п******.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evans Отговорено Ноември 14, 2011 Share Отговорено Ноември 14, 2011 (Редактирано) Има значение, ако свириш някаква песна и да речем на 17-ти такт, 3-то време започва преход или трябва да подчертаеш с чинел, просто там трябва да се брои, иначе ставаш неточен.Също е много важно нещата да ги мислиш на квадрат, това се прави с цел, ако свириш някаква песен и на 16-ти такт имаш пауза, много по лесно е да си разделиш нещата на 4-ри квадрата и милено да ги минаваш, отколкото да ги броиш такт по такт и да ти стане каша в главата. Редактирано Ноември 14, 2011 от evans Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
roamingfire Отговорено Ноември 15, 2011 Автор Share Отговорено Ноември 15, 2011 Благодаря на evans и а1RWAlK за съветите! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Ноември 15, 2011 Share Отговорено Ноември 15, 2011 Натуралният ритъм ня тялото не е ли 2/4? Ако ти е трудно недей да броиш. Скоро никой няма да иска да свири с теб. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
e-dinko Отговорено Ноември 16, 2011 Share Отговорено Ноември 16, 2011 Щото пък виртуозните циганета в махалата си броят и затова намират компания за джумбаре Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
darmonko Отговорено Ноември 16, 2011 Share Отговорено Ноември 16, 2011 За мен тактуването (броенето) е много полезно, а мисля, че за всички музиканти е задължително. 1. Помага ми да се ориентирам в структурата на това, което свиря и така по-лесно я помня. За целта както каза @evans, разделям големите части на по-малки и ги помня в комбинации. При всяка група от 4 такта на първо време вместо "1" си броя номера на такта, който започва. Примерно 4 такта в размер 4/4 с пулсация на осмини е "Първи-и-2-и-3-и-4-и-Втори-и-2-и-3-и-4-и-Трети-и-2-и-3-и-4-и-Четвърти-и-2-и-3-и-4-и" 2. Помага да се поддържа темпото, което е голям проблем на много барабанисти - особено при парчета с паузи и различни по динамика части 3. Много е полезно когато се преброи като трйности и това, което свирят другите инструменти - ориентираш се в аранжимента и избягваш грешки на места, където другите свирят заедно нещо определено. 4. В ситуация на някаква импровизация например винаги броя тактовете и групите и следя солиращия инструмент, като се опитвам да прихвана някакви повтарящи се при него фрази. Особено ако солиращият музикант умее да изгражда и развива солото, такива фрази се повтарят с малки вариации и то обикновено в една и съща част на тактовата група (примерно някакъв синкоп на 2-ро и 3-то време от всеки 4-ти такт). Така като дойде следващия такъв момент може да се изсвирят същите трайности заедно с него или да се подчертаят с някакъв анцент. Същата комбинация може да се направи и с баса, докато някой солира отгоре, за да се раздвижи схемата. 5. Мноого мноого други причини, най-важнта от които е да знаем какво свирим и да гледаме няколко такта напред... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lileu Отговорено Ноември 19, 2011 Share Отговорено Ноември 19, 2011 Просто свирете, а не бройте тупайки... Броенето се изпарява при напредналия музикант.... Той следи емоционалната нишка на пиесата и не му трябва да се замисля за броене... Успех! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
roamingfire Отговорено Ноември 20, 2011 Автор Share Отговорено Ноември 20, 2011 Благодаря на всички ви за съветите и мненията! Няма да затварям темата, вярвам че ще е полезна за всеки, който иска може да пише още. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Insanebrain Отговорено Ноември 23, 2011 Share Отговорено Ноември 23, 2011 Според мен е изключително важно да се брои и да се ползва метроном особено в началото защото е много важно,да имаш правялна основа.С времето това става част от теб и твоя начин на изразяване зад барабаните/свиренето ти.Но за начинаещите е силно препоръчително поне според мен. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gar4o555 Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 +1 Напълно съм съгласен с горния пост.Мога да дам себе си като пример-от 2ра година свиря,но нито на уроци съм ходил,нито ноти знам.Положението не е особено цветущо като имам много basic неща за доизкусуряване,та мисълта ми беше човек е добре да си знае ноти,но може и без тях да се мине,особено ако става въпрос за сериозно по-нататъчно развитие. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 ^ Доколкото разбрах последното изречение - смяташ че за сериозно музикално развитие може да се мине и без ноти. Така ли мислиш, наистина или грешно си се изразил? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
enuffZnuff Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 Интересно ми е , какво броите като не познавате нотните трайности ? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gar4o555 Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 Лими - благодаря! не съм се изразил правилно,имам в предвид,че (поне моето мислене е такова),че в началото е добре да се понаучат ноти,да речем една година яко занимавка с ноти и тн. пък по-натам може и без,зависи от желанието и посоката на развитие. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.