Evtim Djerekarov Публикувано Май 10, 2006 Публикувано Май 10, 2006 (Редактирано) Наскоро се замислих за преходните моменти в песните(често има 4 такта между коплет и припев, например), които са изцяло инструментални, и служат за плавен преход, и подчертаване на припева. Забелязахм че, за по-силен контраст, и наблягане на факта, че това е преход, често там баса или не свири, или свири октава по-високо, така че като цяло в тези 4(обикновено) такта да има по- малко басова енергия. След това, когато в припева баса започне да свири, това звучи така, все едно нещо ново е започнало, и така ясно се отделят отделните музикални части. Това се дължи на факта, че бовата енергия придава "тежест" на звученето, а преходите трябва да звучат по-леко(по принцип, не е задължително). Редактирано Май 10, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
вибрация Отговорено Май 10, 2006 Отговорено Май 10, 2006 Въпрос на аранжимент... какво толкова! Всяко оеднаквяване и шаблонизиране е кофти по принцип, но пък е изпитано и работи вече от много десетилетия, тъй че си прав. Аз лично предпочеитам да се водя от текста... па каквото стане. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 10, 2006 Отговорено Май 10, 2006 Това е въпрос на аранжимент - има много похвати за промяна на напрежението и контраста в творбата. Басът е основата на музиката, върху него се гради останалото. Когато добавиш баса, зазвучава по-богато, ярко и пълно. Когато басът е високо и не подчертава основата, според вроденото ни познание за натуралния обертонов ред в природата, възприемаме това звучене като по-слабо и неестествено. Цитирай
Glacierise Отговорено Май 22, 2006 Отговорено Май 22, 2006 Справка за преходите - книгата на Белкин, дето съм я превел. Много ценна информация има там, изграждането на убедителни преходи и развития е една от основните теми в книгата! :read: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.