LaughingSkull Публикувано Август 25, 2011 Share Публикувано Август 25, 2011 Това е част от саундтрака на играта Warcraft 2. Интересува ме кой/кои лад/ладове се използват в основната тема (дето започва от 0:09). Не може да се отрече, че е адски мелодична. Въпреки това, когато я просвирих на китарата, не можах да разшифровам точно в каква тоналност е. Заключавам, че или тоналността се сменя постоянно много ловко и неусетно, или че умело е използвана хроматика без да има замазване. Някой може ли да направи кратък разбор? Отделно искам да питам дали музичката е вдъхновена от някое специфично движение или период в класическата музика, и ако да - кой? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hologram Отговорено Август 25, 2011 Share Отговорено Август 25, 2011 То малко като да питаш какви са ладовете на "Ну, погоди". Това са хармонизирани мелодии с вметки на скали тук-там, контрапункти, поли-мелодии (гласоводене) и т.н. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Август 25, 2011 Share Отговорено Август 25, 2011 В случая наистина става въпрос за хармонизирана мелодия, ладът не е един, няколко са. Хармонията е най грубо казано Imin IVmin V7 Imin Imin II7(странична доминанта) IIbmaj7( замяна на доминантата) I(maj). Според информацията давана ни от мелодията, ладовете са: На първите 2 акорда - Еолийски от първа степен, на 3тия / Мелодичен или хармоничен минор от първа степен, на 4тия Еолийски от първа степен На 5тия /Еолийски от първа степен, на 6тия / миксолидийски от основния тон на акорда-(странична доминанта, втора степен спрямо тоналния център), на 7ия / лидийски от основния тон на акорда, IIра ниска спрямо тоналния център ( замяна на доминантата) на 8мия натурален мажор от първа степен При хармонизирането е използван принцип наречен модален интерчейндж. СПособът е често използван в джаз хармонията и е взаимстван от класическата такава, някой по подготвен от мен по въпроса може да сподели повече подробности по въпроса с класическата хармония (никога не ми е била любима и не съм се занимавал с такава от 20 години). 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emo_tion1 Отговорено Август 25, 2011 Share Отговорено Август 25, 2011 (Редактирано) Хммм, до болка позната мелодия ... И как не иначе като съм прекарал незнайни часове играейки играта, още по времето когато се играеше на плейстейшън и компютрите още не бяха много навлезли в картинката Колкото до мелодията, аз предпочитам да я разглеждам чисто хармонически, понеже става много по опростена работата по този начин. Иначе Kolio_K е прав за ладовете, друго яче : Cm , ( натурален минор ) Fm ( 6 ) дорийски , G( 7 ) миксолидийски , Cm отново , D7 Кючекчийския лад или бихармоничен мажор , след това същия лад при G7 П.п Мене по скоро ми стана интересна втората част, но сега няма време за нея Редактирано Август 25, 2011 от emo_tion1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Август 25, 2011 Share Отговорено Август 25, 2011 Взаимстването на степени и акорди от един диатоничен лад в друг в класическата хармония пак се нарича смесване на ладовете. Там обаче се мисли и малко по-линеарно (контрапунктично), като обикновено не се говори за лад според акорда на момента, а се гледа от позиция на основната тоналност и има хроматични алтерации. Страничната доминанта пак си е странична доминанта, но ако не играе такава роля, може да се анализира просто като алтерация (иначе пък в случая излиза и да е с нерегулярно разрешение). Акордът на понижена втора степен, преобладаващ по-често и естествено в минор, се нарича фригийски или неаполитански, известен като неаполитански секстакорд, понеже е най-характерен в първо обръщение. Но може да се срещне още в основно и във второ, по-рядко със септима (в такива случаи може да се окаже проходящ). Класически обаче придвижването му директно към тоника, въпреки тежнението в нея посока, е нетипично, освен напр. при изпълнение на разни елаборации около тониката, където има проходящ или съседен характер. Това е така, защото инак води до нежеланите паралелни квинти, затова обикновено се следва от доминантата и по този начин се явява по-интензивен заместник на субдоминантата. В случая ходът е SII7 - N7 - T . В добавка, с участието на втора ниска може да имаме и един от трите вида акорди с увеличена секста, само че не на най-типичната за тях пета степен, а на първа степен. Стандартното разрешение на такъв акорд е към тониката, ала той не включва голяма септима. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LaughingSkull Отговорено Август 26, 2011 Автор Share Отговорено Август 26, 2011 Мерси за разборите и подробните обяснения! Не съм достатъчно учен, за да ги възприема изцяло, но ги оценявам. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.