disagr33 Публикувано Август 8, 2011 Публикувано Август 8, 2011 Привет на всичкии... Какви ефекти ползвате при смесването на вокалите си? Аз лично - waves comp, gate, reverb, eq-та,delays. Надявам се да споделите опитите си, а ако някой направи някакви уроци по тази тема с Cubase или Cool edit му ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ още от сега Цитирай
pentecost Отговорено Август 11, 2011 Отговорено Август 11, 2011 При смесването на вокала за мен важи едно от основните правила за миксиране,валидно не само за вокала,но и за всичко останало-максимално запазване на натуралността на звука,и минимално участие на ефекти.Съвет:каквото и да ползвате като софтурни обработки,слагайте минимални дози от него само с цел да добиете малко повече плътност и ибем на вокала. Опцията noise gate определено мачка шума "отзад" но изрязва и най-тихите децебели в записа на самия глас.Може да избегнете това до някъде като резнете с ножицата полето на канала където няма глас.Компресорът изчиства нивата които влизат в clip но свива и цялостното ниво на вокала.Избягвам го като използвам опцията Fade и обирам само онези връхчета на вокала които влизат в клип-а.Надявам се,че съм ви бил полезен в темата Цитирай
doc Отговорено Август 11, 2011 Отговорено Август 11, 2011 То въобще да има какъвто и да е клип е недопустимо.... Цитирай
pentecost Отговорено Август 11, 2011 Отговорено Август 11, 2011 Да,но варианти за премахването му в микса-много.Софтурната компресия според мен не е най-удачният в случая. Виж,вокал преминат през хардуерен вокален процесор с добре настроен лимитер и подходяща бленда е съвсем друго. Все пак да не забравяме качеството,което дава добрият микрофон(препоръчително да е кондензаторен)микрофонния преусилвател,звуковата карта,ако щеш и кабела с който връзваш.С две думи нямаш ли стабилен хардуер който да отговаря на минималните технически изисквания за запис на вокал,с каквито и софтурени обработки да го "напомпаш" ще си остане просто слаба имитация на "истинския" саунд 1 Цитирай
doc Отговорено Август 11, 2011 Отговорено Август 11, 2011 Ако записът е твърде "горещ" и пикове преминават нулата- разбира се, че може след това да се коригира дали с мисус гейн, дали с нормалайз, но изкривяванията от премодулацията си остават като част от записания материал. Вече удариш ли конверторите над лимита им... Все пак зависи клипването на кой етап е. Аналоговите изкривявания могат да звучат приятно за разлика от дигиталните . Затова няма никакъв смисъл от силни записи, при възможността да се записва на 24 бита. Аз специално за вокали гледам пиковете да се движат около -13, -9 dbfs. Иначе за смесването зависи от стила, какво звучене искаш да постигнеш, конкретния изпънител и много други фактори. Но това, което аз правя абсолютно винаги е да махна излишните ниски с малко по-агресивен highpass и ако евентуално има някакво "мъмрене" в по-ниските среди. Почти винаги ги има, особено при мъжките вокали. Цитирай
antonium Отговорено Август 15, 2011 Отговорено Август 15, 2011 (Редактирано) + Deesser, ако има нужда. Редактирано Август 15, 2011 от antonium Цитирай
GMUNKZ Отговорено Октомври 13, 2011 Отговорено Октомври 13, 2011 Искам да попитам , като правите смесване на вокали , дали предварително си екпортвате музиката(например в wav 24 бита) и тогава ги смесвате с вокалите (чрез друг едитор , или в DAW-то ) или просто в работния проджект импортвате/записвате вокала и там го обработвате Да знам , че при всеки е различно (щото съм срещал и двата варианта на работа) , но как е по-често срещано и как го правят по-опитнте и в по-големите студия и има ли някви недостатъци и единия и другия вариант Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 13, 2011 Отговорено Октомври 13, 2011 Да закачиш вокал към вече готов смесен инструментал ми се струва голямо малоумие. Цитирай
GMUNKZ Отговорено Октомври 14, 2011 Отговорено Октомври 14, 2011 Хм , значи е неправилен варианта , да си направа песен в къщи и да отида в някое студио , да запиша вокал там , върху готовия инструментал Защото съм го мислил много пъти така да го направа или е по-добре да си взема вокала вкъщи и да се опитам аз да го смеса в оригиналния проект Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 14, 2011 Отговорено Октомври 14, 2011 Можеш да си експортнеш инструментала в един стерео файл и да го ползваш за бекинг при записите на вокалите (макар че е кофти да местиш тракове по различни машини), но после да смесваш вокалите с тоя стерео бекинг - не намирам грам причина да се прави така. Нали като сложиш И вокал и ще се окаже, че китарата е силна или пианото е много в центъра (примерно) и т.н. Цитирай
anomandrus Отговорено Октомври 14, 2011 Отговорено Октомври 14, 2011 Аз честно казано мисля че ефектите на вокала зависят от това, което искаш да постигнеш като цялостно звучене накрая. Има и задължителни неща- динамиките като компресия, лимитер и т.н. но всичко останало е субективно. Просто зависи от стила, от начина на пеене на самия вокалист и от това каква е крайната цел като звучене и усещане на парето. Затова и коментари като "..пейте сухо че така е най-про" никога не съм ги разбирал. Чуйте една нова продукция независимо в какъв стил и ако имате дори малко тренирано ухо ще забележите доста неща по вокалната линия. Дори не говорим за hard-tune / auto-tune, pitch-modulation и други такива екстремности, които дори да не ми харесват също имат приложения и хора като Т-Pain и Sher взимат Грамита с тях. 1 Цитирай
My Lord Atanas Отговорено Юни 23, 2013 Отговорено Юни 23, 2013 Аз включвам микрофона във входа за китара в процесора. След това превключвам на cleen канал и става страхотно. Адски много ефекти има в тоя процесор. Вокалите звучат чисто,компресирано и със достатъчна отдалеченост,а не близко,сякаш са записвани със скайп. Има и още една подробност,когато включиш overdrive,но вместо китара ползваш микрофон гласа ти звучи все едно говориш през рупор. Много як ефект се получава. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.