Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпрос относно Limiter


Recommended Posts

Здравейте, когато смесвам парче слагам един Limiter на Master Out изхода, защото почти винаги имам пикове от 5-6 dB. До тук добре, но веднага щом го пусна цялата яснота/динамика/удар/цвят на соло барабанчето ми отива на кино, при другите барабани също се усеща леко свиване в динамиката, но при соло барабанчето е най-осезаемо. Има ли начин да намаля нивото на целият микс, без да има загуби в динамиката ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто можеш да си намалиш master-a, до толкова че да не клипва и да остава някакъв headroom за всеки случай, и винаги когато тръгваш да експортваш микс, да проверяш наново дали няма клипвания на изхода някъде през песента. Ако работиш с 24 бита, което си е стандарт в днешно време, имаш предостатъчен dynamic range, така че няма да пожертваш много от него като намалиш малко master-a.

Аз съм доста аматьор обаче, не съм много убеден в думите си, но мисля, че така съм чувал, че се прави по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааа, това време за редакция на постовете е много малко :wallbash:

 

Та, замислих се доста над въпроса, че направих малък research по въпроса. Основният вариант, който е доста близък до акъла всъщност е да се потдържат фейдърите на отделните писти достатъчно ниски, че да не клипва мастъра. Това обаче, особено ако си начинаещ, не винаги е лесно за преценка и може да се стигне до ситуации при които мастъра да удря peak -30dB, което вече става наистина абсурдно ниско, или съответно при не добра преценка в обратната посока - мастъра да клипва, което пак не е желателно.

Идеята която дадох с корекция на нивото на мастъра, въпреки че ми се струва логична и съм чувал да се използва, на някои места срещам, че не се препоръчва. Хубаво ще е някой с повече знания да разясни дали това е така и съответно защо.

Друг трик, който аз редовно ползвам и съм виждал по туториали разни е да се направи group channel, към който се пращат абсолютно всички писти в проекта и след това то си изпраща сигнал към мастъра. Така от съответния групов трак може лесно да се регулира нивото което отива към мастъра. И може би ще си кажете, какъв е смисъла, ситуацията е същата като да се регулира мастъра. Еми не ми е ясно и на мен особено какъв е смисъла, но на места гледам препоръчват мастъра да се държи винаги на 0dB, може да има някаква логика в това. Та по този начин може спокойно и лесно да се регулира нивото на микса, още преди да е стигнал master bus-a.

А като цяло, че не е добре на master bus-a да има ефекти при мискирането, е доста обсъждан въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намали нивата на отделните канали, така че да не клипват всеки поотделно и сумарно да не клипва на мастъра. Всичко от -20 до -6 dbfs е допустимо. Ако ти се струва тихо просто усили колоните B)

 

Ако работиш с лимитер докато миксираш, пак няма смисъл да пипаш мастера, защото така наляш сигнала след лимитера, а смъквайки отделните писти се смъква и нивото на сигнала преди да е достигнало лимитера. За по-лесно боравене с нивата работи с бъсове. Аз например си правя бъсове за всичко - за всички барабани, за баса, за отделни групи инструменти, няколко за вокалите, дори и за ефектите.

Редактирано от doc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Да. А аз очаквам включване и по моите чуденки. Да поясня, че примерно doc май не ме е доразбрал - през всичките си писания имах предвид ситуации без използването на ефекти на master bus-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В модерните DAW's дали ще намалиш\усилиш мастер фейдъра или всички писти по отделно с равно ниво е едно и също. При 32 бита имаш теоритично неограничен хедрум. Но според мен много по-добър вариант ако клипва е да се провери кои са проблемните писти и те да са намалят или да се оправят честотно. Инак при мастеринга, когато се гони ниво вероятността да избият отново е по-голяма.

Относно втория мастър бъс - аз лично не правя такъв, но е добра идея, ако искаш да направиш някаква автоматизация на микса чрез него без да пипаш крайния фейдър. Някои май го ползват и за директен запис на микса, като го прекарват през aux и оттам в стерео трак руутнат към същите изходи/входове. Затова обаче трябва многоканален интерфейс, а и не съм сигурен как става в Cubase :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо казано и ако нямаш много бъгави тракове:

Направи си баланс на инструментите и виж нивото на мастъра - добре е да е около минус 4-6 дБ (пик). Ако ти е нагоре/надолу регулирай от всички фейдъри едновременно (или само от груповите, ако всеки инструмент е рутиран към груп ченъл). На лимитъра в мастър секцията дай да компресира с 3-4-5 дБ. Би трябвало да получиш балансиран откъм повече тяга и липса на голямо смачкване резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някакъв туториал имаше съвет за смесване на парче, да се нагласи касата на -12db (пик) и тогава няма да имаш проблеми с пикването на мастера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На барабанчето, касата и томовете обикновено се слага клипер(за предпочитане GCLIP), така нямаш никакви проблеми с "изпъкването".Настройките се правят на "вкус".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключи лимитера.ОПтимизирай нивата на всяка една от пистите в микса поотделно.Опитай с най-голяма прецизност

да определиш нивото на всеки инструмент/вокал така че хем да звучи ясно и силно,хем да не влиза в клипа.След това

преслушай само барабаните.Ако има клип-корегирай само техните нива,след това пускаш всички канали едновременно

и търсиш при наличието на кой от тях "избива" нивото в клип-а.Ако не може да правиш компромис с общото ниво на

определен канал,корегирай само онази секунда в която нивото избива,това се прави с опцията FADE.Успех!Надявам се

че съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кви сигнали смесваш? Щото да позная ама... много зависи от звуковата карта (аудио-интерфейс), като изобщо не споменавам качествен инструмент (микрофон), които да имат чист и удачен сигнал. Шумове просто ти изяждат всякакъв аванс (headroom) за смесване на по-ниски нива по отделните тракове. Шумове имаш от инструмента, звуковата карта... най-вероятно и техния ток ти разкатава фамилията при смесване. Сигнала трябва да го усилиш, за да се чува и съответно не можеш да чуваш динамиката и всичко се блъска нагоре.

Никалва информация не си дал по тези параметри. Пробвал съм вкъщи на компа с вградена звукова - шитня! Пробвал съм в студио с RME FW800 и монитори YAMAHA, като записи и смесване стават буквално за минути.

Обаче и знам каква музика искам да правя, а и слушам много разностилова музика (това също са липси у начинаешите домашни аудио-манияци музиканти).

 

:)

 

С вградени чаркули (интерфейс) не очаквай много, а просто си записвай идеите. Смесването не е само в нивата. Имаш тембър, акустика, подбор на инструменти, композиция. Това е работа на аудио-продуценти по принцип, но вкъщи може всичко.

Редактирано от hologram
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите, проблема беше в компресора за барабаните, threshold-а не беше нагласен както трябва и от там идваше големият clip. След като коригирах нивата на отделните канали, така че нито един от тях да не избива сложих Limiter na Master Out-а като му намалих Input Gain-а със стойността на Clip-ването на Master-а - тоест самият Limiter няма да "отреже" нищо от динамиката, а Master Out-а оставих на 0 dB.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По този начин се обезмисля действието на лимитера, поне доколкото обясняваш какво си направил.Задай си въпрос какво прави лимитера и ще разбереш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По този начин се обезмисля действието на лимитера, поне доколкото обясняваш какво си направил.Задай си въпрос какво прави лимитера и ще разбереш.

 

 

Знам, но аз не желая да ползвам Limiter-а, за да отреже сигнала, преминаващ нулата, а искам просто от него да намаля сигнала за да не clip-ва, а да оставя Master-а "отворен" на 0 dB, защото бях чел, че е хубаво винаги Master-а да е на 0, а сигнала да се route-ва към общ Group Channel и той да се намали или да се сложи Limiter на самият Master и да се намали от него. Така няма да имам загуби в динамиката, за сметка на леко понижения RMS.

Редактирано от MysticalPianoPlayer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.