MysticalPianoPlayer Публикувано Август 6, 2011 Публикувано Август 6, 2011 Здравейте, когато смесвам парче слагам един Limiter на Master Out изхода, защото почти винаги имам пикове от 5-6 dB. До тук добре, но веднага щом го пусна цялата яснота/динамика/удар/цвят на соло барабанчето ми отива на кино, при другите барабани също се усеща леко свиване в динамиката, но при соло барабанчето е най-осезаемо. Има ли начин да намаля нивото на целият микс, без да има загуби в динамиката ? Цитирай
Mairomaster Отговорено Август 6, 2011 Отговорено Август 6, 2011 Просто можеш да си намалиш master-a, до толкова че да не клипва и да остава някакъв headroom за всеки случай, и винаги когато тръгваш да експортваш микс, да проверяш наново дали няма клипвания на изхода някъде през песента. Ако работиш с 24 бита, което си е стандарт в днешно време, имаш предостатъчен dynamic range, така че няма да пожертваш много от него като намалиш малко master-a. Аз съм доста аматьор обаче, не съм много убеден в думите си, но мисля, че така съм чувал, че се прави по принцип. Цитирай
Mairomaster Отговорено Август 6, 2011 Отговорено Август 6, 2011 Ааааа, това време за редакция на постовете е много малко Та, замислих се доста над въпроса, че направих малък research по въпроса. Основният вариант, който е доста близък до акъла всъщност е да се потдържат фейдърите на отделните писти достатъчно ниски, че да не клипва мастъра. Това обаче, особено ако си начинаещ, не винаги е лесно за преценка и може да се стигне до ситуации при които мастъра да удря peak -30dB, което вече става наистина абсурдно ниско, или съответно при не добра преценка в обратната посока - мастъра да клипва, което пак не е желателно. Идеята която дадох с корекция на нивото на мастъра, въпреки че ми се струва логична и съм чувал да се използва, на някои места срещам, че не се препоръчва. Хубаво ще е някой с повече знания да разясни дали това е така и съответно защо. Друг трик, който аз редовно ползвам и съм виждал по туториали разни е да се направи group channel, към който се пращат абсолютно всички писти в проекта и след това то си изпраща сигнал към мастъра. Така от съответния групов трак може лесно да се регулира нивото което отива към мастъра. И може би ще си кажете, какъв е смисъла, ситуацията е същата като да се регулира мастъра. Еми не ми е ясно и на мен особено какъв е смисъла, но на места гледам препоръчват мастъра да се държи винаги на 0dB, може да има някаква логика в това. Та по този начин може спокойно и лесно да се регулира нивото на микса, още преди да е стигнал master bus-a. А като цяло, че не е добре на master bus-a да има ефекти при мискирането, е доста обсъждан въпрос. Цитирай
doc Отговорено Август 7, 2011 Отговорено Август 7, 2011 (Редактирано) Намали нивата на отделните канали, така че да не клипват всеки поотделно и сумарно да не клипва на мастъра. Всичко от -20 до -6 dbfs е допустимо. Ако ти се струва тихо просто усили колоните Ако работиш с лимитер докато миксираш, пак няма смисъл да пипаш мастера, защото така наляш сигнала след лимитера, а смъквайки отделните писти се смъква и нивото на сигнала преди да е достигнало лимитера. За по-лесно боравене с нивата работи с бъсове. Аз например си правя бъсове за всичко - за всички барабани, за баса, за отделни групи инструменти, няколко за вокалите, дори и за ефектите. Редактирано Август 7, 2011 от doc Цитирай
MysticalPianoPlayer Отговорено Август 7, 2011 Автор Отговорено Август 7, 2011 Тези bus-ове Group Channel ли представляват ? Цитирай
Mairomaster Отговорено Август 7, 2011 Отговорено Август 7, 2011 ^Да. А аз очаквам включване и по моите чуденки. Да поясня, че примерно doc май не ме е доразбрал - през всичките си писания имах предвид ситуации без използването на ефекти на master bus-a. Цитирай
doc Отговорено Август 7, 2011 Отговорено Август 7, 2011 В модерните DAW's дали ще намалиш\усилиш мастер фейдъра или всички писти по отделно с равно ниво е едно и също. При 32 бита имаш теоритично неограничен хедрум. Но според мен много по-добър вариант ако клипва е да се провери кои са проблемните писти и те да са намалят или да се оправят честотно. Инак при мастеринга, когато се гони ниво вероятността да избият отново е по-голяма. Относно втория мастър бъс - аз лично не правя такъв, но е добра идея, ако искаш да направиш някаква автоматизация на микса чрез него без да пипаш крайния фейдър. Някои май го ползват и за директен запис на микса, като го прекарват през aux и оттам в стерео трак руутнат към същите изходи/входове. Затова обаче трябва многоканален интерфейс, а и не съм сигурен как става в Cubase Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 8, 2011 Отговорено Август 8, 2011 Най-общо казано и ако нямаш много бъгави тракове: Направи си баланс на инструментите и виж нивото на мастъра - добре е да е около минус 4-6 дБ (пик). Ако ти е нагоре/надолу регулирай от всички фейдъри едновременно (или само от груповите, ако всеки инструмент е рутиран към груп ченъл). На лимитъра в мастър секцията дай да компресира с 3-4-5 дБ. Би трябвало да получиш балансиран откъм повече тяга и липса на голямо смачкване резултат. Цитирай
antonium Отговорено Август 15, 2011 Отговорено Август 15, 2011 В някакъв туториал имаше съвет за смесване на парче, да се нагласи касата на -12db (пик) и тогава няма да имаш проблеми с пикването на мастера. Цитирай
sardaesox Отговорено Август 16, 2011 Отговорено Август 16, 2011 На барабанчето, касата и томовете обикновено се слага клипер(за предпочитане GCLIP), така нямаш никакви проблеми с "изпъкването".Настройките се правят на "вкус". Цитирай
pentecost Отговорено Август 16, 2011 Отговорено Август 16, 2011 Изключи лимитера.ОПтимизирай нивата на всяка една от пистите в микса поотделно.Опитай с най-голяма прецизност да определиш нивото на всеки инструмент/вокал така че хем да звучи ясно и силно,хем да не влиза в клипа.След това преслушай само барабаните.Ако има клип-корегирай само техните нива,след това пускаш всички канали едновременно и търсиш при наличието на кой от тях "избива" нивото в клип-а.Ако не може да правиш компромис с общото ниво на определен канал,корегирай само онази секунда в която нивото избива,това се прави с опцията FADE.Успех!Надявам се че съм бил полезен. Цитирай
hologram Отговорено Август 17, 2011 Отговорено Август 17, 2011 (Редактирано) А кви сигнали смесваш? Щото да позная ама... много зависи от звуковата карта (аудио-интерфейс), като изобщо не споменавам качествен инструмент (микрофон), които да имат чист и удачен сигнал. Шумове просто ти изяждат всякакъв аванс (headroom) за смесване на по-ниски нива по отделните тракове. Шумове имаш от инструмента, звуковата карта... най-вероятно и техния ток ти разкатава фамилията при смесване. Сигнала трябва да го усилиш, за да се чува и съответно не можеш да чуваш динамиката и всичко се блъска нагоре. Никалва информация не си дал по тези параметри. Пробвал съм вкъщи на компа с вградена звукова - шитня! Пробвал съм в студио с RME FW800 и монитори YAMAHA, като записи и смесване стават буквално за минути. Обаче и знам каква музика искам да правя, а и слушам много разностилова музика (това също са липси у начинаешите домашни аудио-манияци музиканти). С вградени чаркули (интерфейс) не очаквай много, а просто си записвай идеите. Смесването не е само в нивата. Имаш тембър, акустика, подбор на инструменти, композиция. Това е работа на аудио-продуценти по принцип, но вкъщи може всичко. Редактирано Август 17, 2011 от hologram Цитирай
MysticalPianoPlayer Отговорено Август 19, 2011 Автор Отговорено Август 19, 2011 Благодаря на всички за съветите, проблема беше в компресора за барабаните, threshold-а не беше нагласен както трябва и от там идваше големият clip. След като коригирах нивата на отделните канали, така че нито един от тях да не избива сложих Limiter na Master Out-а като му намалих Input Gain-а със стойността на Clip-ването на Master-а - тоест самият Limiter няма да "отреже" нищо от динамиката, а Master Out-а оставих на 0 dB. Цитирай
sardaesox Отговорено Август 19, 2011 Отговорено Август 19, 2011 По този начин се обезмисля действието на лимитера, поне доколкото обясняваш какво си направил.Задай си въпрос какво прави лимитера и ще разбереш. Цитирай
MysticalPianoPlayer Отговорено Август 20, 2011 Автор Отговорено Август 20, 2011 (Редактирано) По този начин се обезмисля действието на лимитера, поне доколкото обясняваш какво си направил.Задай си въпрос какво прави лимитера и ще разбереш. Знам, но аз не желая да ползвам Limiter-а, за да отреже сигнала, преминаващ нулата, а искам просто от него да намаля сигнала за да не clip-ва, а да оставя Master-а "отворен" на 0 dB, защото бях чел, че е хубаво винаги Master-а да е на 0, а сигнала да се route-ва към общ Group Channel и той да се намали или да се сложи Limiter на самият Master и да се намали от него. Така няма да имам загуби в динамиката, за сметка на леко понижения RMS. Редактирано Август 20, 2011 от MysticalPianoPlayer Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.