KAE Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Колкото и никои да не се вслуша на препоруката на самоук аз да си кажа.1-во : Недеи да прескачаш палеца от струна на струна дръж го или само на последната струна или само на адаптера или в краен случаи само сменяи адаптера и последната струна. Излишно губене на време и има голяма вероятност за допълнителни шумове а при бас се чуват ясно. И аз като един самоук бас-любител да са изкажа, че свиря точно като си местя палеца от струна на струна, като при мен това води до потискане на нежеланите шумове . Освен това по тоз начин ръката ми си стои винаги добре отпусната и не се налагат гимнастики - палеца ми на адаптера, при условие че свиря на най-тънката струна (свиря на дъската, дето ми е аватар) Цитирай
ecmjazz Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Повечето басисти наистина свирят със пръстите перпендикулярни на струните, при което има и едно извиване на китката.. Но пък Гари Уилис свири точно с тая китарджийската постановка щото според него огъването на китката пречело на мускулите, които управляват пръстите и се убивала скоростта а и натоварването било по-голямо.. Аз от известно време започнах да свиря под наклон и с права китка обаче смених и техниката от тирандо на апояндо, така че в момента съм някъде близо до контрабасистите като звукоизвличане с разликата обаче, че при мен наклона спрямо струните е на обратно. А за тия дето казват да не си местиш палеца - да за 4-струнен бас важи това, наистина нема смисъл. На 5- и особено на 6- обаче може и да се наложи - вижте уроците на Джон Патитучи или некой концерт - той там бая го разхожда палеца.. Айде успех.. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 5, 2006 Автор Отговорено Май 5, 2006 Колкото и никой да не се вслуша на препоръката на самоук... Напротив, дори съм много съгласен с теб! А пръста го местя, щото уж така трябва. Мога и без, както дойде... Цитирай
cfqtka Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Много хитро това прави жените наи-добрите басистки (които знае за какво говоря знае ) е браво бе ам по темата мога да кажа само - размерът няма значение Цитирай
Demiurg Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 ^ Размерът ВИНАГИ е имал значение, жалко че досега не си го осъзнала. (за дължината на пръстите говорим). Томас, това което на мен ми направи впечатление е, че: 1 - свириш много "плитко" - китаристите си имаха думичка за това, за мен значи че закачаш само с върха на пръста струната (и чат-пат с нокът, от което се променя звука) и нямаш контрол върху тона. Демек поредица от удари на един тон не само че няма да са еднакви като тембър (заради нокътя), ами няма да са равни и като сила (заради плиткото дърпане и различната сила, с която дърпат отделните пръсти). 2 - не си спираш тона (освен ако не го спираш с лява ръка, която не се вижда). Пример - свириш тон на 2 струна, след което - тон на 3-та. При преминаването нагоре на 3-та, 2-ра струна продължава да трепти и звучат и двата тона. Успех с басенето ! :guitar: Цитирай
разбойник Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 (Редактирано) Демек поредица от удари на един тон не само че няма да са еднакви като тембър (заради нокътя), ами няма да са равни и като сила (заради плиткото дърпане и различната сила, с която дърпат отделните пръсти). Не съм съгласен, изравненото свирене е въпрос на техника и не зависи от това колко силно "дърпаш". Има доста басисти (Jeff Berlin, Victor Wooten, Gary Willis напр.) които препоръчват лекото свирене - заради динамика, за да си пазиш ръцете, за да си по-бърз и т.н. Baby Thomas, изгледах видеото. Движи си пръстите от третата става (ако броим от върха на пръста към дланта ), а не от първата и втората т.е. не сгъвай предните фаланги на пръста по време дърпане на струната. Дръж пръстите леко свити, но нека извивката на пръста да е (поне горе-долу) еднаква по време на цялото движение Така ще имаш повече сила и контрол. Много басисти движат безименния пръст и кутрето заедно със средния пръст, но не е задължително. Както каза Demiurg звукоизвличането не трябва да е с нокът и трябва да внимаваш за "заглушаване" на тоновете - това е важно при баса (полезно упражнение за целта е свирене на гами легато и стакато в разл. темпа). Избягвай остър ъгъл на свиване на китката, а палеца дръж както ти е удобно. Някои басисти го държат на адаптера или ниската струна, други го местят и помагат с него за заглушаване на струните, които не се ползват. Ако ти се занимава добро упражнение е свиренето на гами в шестнайсетини с метроном. Свириш по четири шестнайсетини на всеки тон от гамата, първо със стремеж звукоизвличането да е максимално изравнено, а после с акцент на едната шестнайсетина, като променяш акцентите. Нещо такова: 1-ви вариант: ДО-до-до-до, РЕ-ре-ре-ре, МИ-ми-ми-ми и т.н. 2-ри вариант: до-до-ДО-до, ре-ре-РЕ-ре, ми-ми-МИ-ми и т.н. 3-ти вариант: до-ДО-до-до, ре-РЕ-ре-ре и т.н. 4-ти вариант: до-до-до-ДО, ре-ре-ре-РЕ и т.н. С главни букви съм означил акцентирания тон. 1 и 2 са скука, интересното е при 3 и 4 :green: Почни бавно, като свикнеш вдигай темпото. Ако полудееш съвсем свири това упражнение легато и стакато Успех!!! Редактирано Май 5, 2006 от разбойник Цитирай
Ianko Отговорено Май 6, 2006 Отговорено Май 6, 2006 Калата - много уважения затова че си колега самоук и много ама много уважения за баса на който свириш, но когато имах предвит шумове само един пример струнаста не вибрира само когато я дръпнеш а и при наи-лекото докосване пример свириш идва среме да свириш на 1-ва или 2-ра струна опираш се на 2-ра или 3-та и тъи като прилагаш сила надолу при махането на палеца струната вибрира и при високите честоти се чува ясно но при 4та 5та там само бебе а перфектен слух може да го чуе (това разнира се са си мои убейдения) А за бързината излишни гимнастики : кое е по лесно да си разтегнеш дланта или да си местиш цялата дясна ръка ????? Айде някои път на по да сверим техники на свирене Цитирай
KAE Отговорено Май 6, 2006 Отговорено Май 6, 2006 Айде някои път на по да сверим техники на свирене Ей за това съм навитак! "Винаги готооови, винаги готооови..." Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 6, 2006 Автор Отговорено Май 6, 2006 Baby Thomas, изгледах видеото... Благодаря, ще практикувам!!! Цитирай
badhabittt Отговорено Май 13, 2006 Отговорено Май 13, 2006 тзтз сега кво да си ги мерим ли всеки да свири както му е удобно а след известно време без да се усети ще си изгради собствен стил аз лично съм с доста амплитуда м/у пръстите но това го озсъзнах едва като попаднах на тази тема така че наздраве втори път и стига сте слуша ли кво ви говорят другите всеки да си прави кефа както си иска и както му е лесно Цитирай
me-109 Отговорено Май 15, 2006 Отговорено Май 15, 2006 Пробвай дали няма да ти е по-лесно да смениш ъгъла, под който ти е китарата. Аз поне вдигам грифа доста по-високо, и дясната ръка ми остава почти права и отпусната до тялото, и понеже и на мене средният пръст ми е доста по-дълъг от показалеца (към 2 см), грифът щръква нагоре под доста остър ъгъл... На мене поне ми е удобно. А и така заемам по-малко място... Цитирай
rudibass Отговорено Май 16, 2006 Отговорено Май 16, 2006 вси4ко опира до физика ...колкото по дълги пръсти има6 толкоз със посгъната ръка трябва да свири6...аз имам съ6тия проблем...имам педя кам 30см може6 да си представи6 как се гър4а на струните...ама като свикне6 е приятно даже дори си по бърз..грифа съ6то ти е по достъпен...както и обратното ако си със малка ръ4и4ка за 6типалки си супер....на уутън ръката му е като на петокласник с много къси пръстета... Цитирай
Geo Отговорено Май 16, 2006 Отговорено Май 16, 2006 И моята ръка е сравнително малка с къси пръсти.Мисля,че е по-удобно за слап и щипалки. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Май 16, 2006 Отговорено Май 16, 2006 ...имам педя кам 30см Малко off: Колко си висок!? Цитирай
rudibass Отговорено Май 17, 2006 Отговорено Май 17, 2006 еми пи4 някъде към 190см но отдавна не съм се мерил май за последно ме мериха на военната комисия ама аз ги пр...ах и не ходих да служа Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.