Хр_Христов Публикувано Май 3, 2006 Публикувано Май 3, 2006 Здравейте, барабанчици Значи гледам ги тука тия фестивали, на всичките тия гений включително и онова дребното Майк ДиАнджело (е..ах го у пишлемето ) ) и си казвам - добре де тия неща ако седна за месец два ще ги направя. Но въпроса е дали да изпонтираш някого или да седнеш и да измислиш нещо също толкова впечатляващо. Какво ще си кажат хората ... " -Аве ей ... туй сме го чували напръй нещо ново" или "-Браво, браво, свириш точно като еди кой си". Та въпроса е ... Срамно ли е ако хората видят, че си извадил нечие соло или тарикатлък и го използваш при своите сола или е достойно за признание? И кога всъщност един барабанист придава характер на свиренето си? Когато е изсвирил 30 кг. нотен текст или още в момента в който е седнал зад барабаните? Цитирай
tupoto kopele Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Ами според мен един музикант придобива собствен почерк най-вече благодарение на нещата, които го впечатляват-които свири- средата, в коята се развива и живее (най-вече добри батковци, преподаватели и отчасти Басисти ) ами това е в общи линии май....копирането според мен е много важно (ама никой не ми вярва ) ама то тва нещо се случва май в продължение на много години .... не е като да отидеш в събота преди обяд да си изградиш техника, а в неделя вечерта стил а ако си мераклия пробвай да го изциклиш онова соло за два месеца Цитирай
eL_NinYo Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Хубава тема..... Аз лично съм привърженик на това да се свири стилово и грууваджийски За тази цел е необходимо да се копират барабанисти ! просто не си представям как може да не изкопираш иконите в стила Не мисля също,че е лошо да ти кажат,че наподобяваш на някой като свирене Аз бих се радвал,ако ме опреличават на някои от барабанистите на които САМ искам да приличам ! Моята концепция по отношение на свиренето на барабани и изобщо на музиката не е уникална,а споделяна от доста хора(които съответно са ми и фаворитите) - затова е нормално,ако полагам достатъчно усилия в крайна сметка да заприличам на някой от тях. Цитирай
vihro Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 На въпроса.Разбрал съм,4е ако сам не се предизвиквам,за да търпя прогрес,никой не е в състояние да го направи-усетя ли,4е няма напредък,сменям музиката която слушам,барабанистите,търся нещо ново,което да ме зарежда,постоянно променям постановката,така 4е,да ми е предизвикателство да усвоя новата подредба на барабаните.А,4е копирането е основа и мисля постоянен спътник в развитието на всеки музикант,това е на 100% така.Не копира само онзи който е толкова егоцентри4ен,4е извежда себе си,като първона4ало на вси4ко останало,а такива музиканти не зная дали съществуват.4увал съм подобни неща от Ибряма,4е слушал само себе си,то4но с цел,да не копира никого и много си се харесвал,оба4е едва ли е така,за такъв музикант.Поне на времето,когато се е у4ил....няма на4ин,да не е гледал околните музиканти и специално кларинетисти......Дали ще искаш да извадиш едно към едно конкретен ритъм или си изцяло погълнат от ли4ността на даден музикант,това е пътя по който минават вси4ки,вклю4ително и онези-ИКОНИТЕ на нашето време.Но те пък,са изградили себе си,благодарение кражбата от техните идоли,защото нали знаете,4е занаят не се у4и-краде се Цитирай
adXok Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Аве, когато имам нещо да си го изсвиря го изсвирвам. Може и да е каса и барабанче на силните времена през едно и върху фуса само осминки палка-пъпка пак така през едно. Останолото е дух! Цитирай
evans Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Хубаво е да се взимат идеи от голмите зверове,но най-хубаво е музиканта (не говоря само барабанистите)да си изгражда собствен стил и собствено мислене,може да е най простото нещо,ама да си е твое. Цитирай
bonzo Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Няма нищо лошо да изкопираш някое соло,което те амбицира,но не трябва да се стига само до едно соло,ами до 100 сола.Така че като свириш ти твое си соло хората да кажат:"Брей това момче изсвири всички възможни школи,които съм чувал.Евала му правя".Моята философия е че не трябва да се копира едно към едно,а само толкова доколкото е нужно.Примерно харесъл си си някоя фигура от соло на Дейв Уекл и изваждаш я и я вкарваш в твоето соло,но не я свириш по соло барабанче ами по томовете и обратното.А за различните техники не се притеснявай да ги копираш защото всичките вече са били исвирени от Бъди Рич преди барабаниста ,който гледаш.Просто според мен всеки си обособявя стила с това,кои са му любимите техники,защото повечето барабанисти(академични) свирят едни и същи техники,просто едните ги ползват повече,другите почти не ги използват.А пък половината от малките бирибинистченца са ми толкова прозрачни и веднага мога да кажа при кой са учили или кой им е любимият дръмър Цитирай
THE_INEXORABLE Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Привет, момци! Темата не е никак лоша. Та според моето мнение и това, което съм научил до момента, излизат следните неща: Копирането е начин на усвояване на основни, а и по-сложни неща, също както и в живота - едно бебе копира думите, за да може да се изрази след време. Та мисълта ми е, че трябва да преминеш десетки стилове на свирене, за да можеш накрая доволно да сглобиш свой такъв, а и да имаш въображението да измислиш собствени (рядко неизмислени вече) трикове. Преди доста време изобщо не съм си представял, че това и онова е човек, а не дръм-машина. Оттам минах през осъзнаването на истината, а след това вече видях още по amazing things, които ми взимат дъха, а представям си какво би било преди време - изобщо не бих се съгласил, че е изсвирено от човек. За човека няма граници. В това съм се убедил. Нито в темпово отношение, нито в технично. Щом се стига до тремоло с една ръка, яки 16-ини с един крак... Истината е non-stop practicing и това е. А че не можем да си го позволим в милата ни страна, е вече отделен въпрос. И най-важното - КОПИРАЙ, НО НЕ ПЛАГИАТСТВАЙ! Винаги се усеща и е много натрапчиво. "А бе, това не ти ли прилича на еди-к'во си?" Дори и немузикантите го усещат. Избери си хватки - това обогатява. Но не се опитвай да копираш цял един стил (ако ще и в едно парче само). И първо трябва да си определил себе си, след това да се покажеш. Намери начина да се изразиш чрез музиката - това изпълва както теб, така и публиката. Тя усеща всичко! Може да са пълни хайвани, но когато свириш с чувство, без превземки, без мисълта "оня как го правеше", когато изразяваш себе си и го правиш с удоволствие, винаги всичко е на 6! Копирането е само начинът да прогледнеш, да видиш какво е възможно изобщо и след като добиеш представата, да намериш Аз-а си в музиката. Благодаря за търпението! П.П.: Също така не винаги всичко сложно и "невъзможно" се харесва на всеки. Това може да е cool, сложно, атрактивно... но да не звучи, така че да ти хареса. Музиката не е правило - тя е чувство. (това е моето) Цитирай
NoSoul Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Само да уточня че не говоря само за този инструмент. Всеки музикант който не свири врървено и по нотите си има собствен стил. Както каза eL_NinYo и да искаш не можеш. Барабаните са вече малко по различна порода инструмент. Както ми каза Димитър Димитров(за незапознатите - преподавател в НБУ, изключителен барабанист - тези които са го чули да свири го помнят) "запомни че барабаните са шамански инструмент, богата история и много смисъл". Просто няма начин да не тупаш по свой си стил. Вече какъв ще е той определят същите неща които определят музикалното ти влечение. Не мога да си спомня кой го беше нарекъл - "танца на барабаните". Аз лично се впечатлявам от невинните сполучливи грешки на неопитни барабанисти Цитирай
imperor Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Колегите са казали всичко по темата, могат да се акцентират само нюанси. Аз искам да добавя мнението на моя учител (Бог да го поживи), Драгомир Димитров, но не споменатия по-горе, просто съвпадения на имена. Та на въпроса ми, как да си изградя стил на свирене, той ми отговори: "Слушай много, вади много, свири много и като си вземеш от всеки по нещо и го направиш както го чувстваш - тогава ще си ти." Цитирай
Хр_Христов Отговорено Май 5, 2006 Автор Отговорено Май 5, 2006 Аз лично много пъти съм се стряскал от спонтанните умения на хора които никога не са свирили на барабани.... И сяда ей тъй от любопитство и винаги има нещо което ме изумява... и в един момент си викам ай стига ве... ) Имам един приятел с който бяхме в казармата и тама като му показах двойните удари ... и оня имам чувството, че точно след 2 дена щеше да прави супер тремело ... и му викам.. Я ми дай тука палките )) И на края работата отива към "Учи се от всички не подражавай никому" ) Моята първа смела стъпка беше като си смених ника от Портной на собственото ми име ) Цитирай
pantommind Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Моята първа смела стъпка беше като си смених ника от Портной на собственото ми име ) Ан тъй де...То много Портноевци се навъдиха по форумите Би юрселф дет' са вика! Цитирай
вибрация Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Аз лично много пъти съм се стряскал от спонтанните умения на хора които никога не са свирили на барабани.... И сяда ей тъй от любопитство и винаги има нещо което ме изумява... и в един момент си викам ай стига ве... ) Имам един приятел с който бяхме в казармата и тама като му показах двойните удари ... и оня имам чувството, че точно след 2 дена щеше да прави супер тремело ... и му викам.. Я ми дай тука палките )) И на края работата отива към "Учи се от всички не подражавай никому" ) Моята първа смела стъпка беше като си смених ника от Портной на собственото ми име ) Това е ЧОВЕКА! Христо Христов... (превод Спасител на Спасителя)... ти си призван да спасиш недоразумяващите барабанисти. Всичко е въпрос на чувство, ко ще и 4/4 да е... Познавам няколко човека, които ги карах да свирят на барабани за една формация... Чисто 4/4. Туп-та, Туп-та и т.н. Записах ги... 4 човека на барабните - 4 записа. Е нито един не засвири като другия, но всички бяха достатъчно зле. Въпросът опира до усещането, ду душевното излияние ако щете. Даже за едно 4/4! Едни избързват и правят дупки, други бавят и губят темпото, трети пък не можеш да ги разбереш метроном ли са или са човек!? (тия последните според мен са най-зле, щото явно стават за метрономи, но не стават за музициране)?! Нищо, че се намира като комплимент това да кажеш на някой барабанист, че е като метроном. Тва е друго! До човека опира... как яде, как сере, как ебе... чак тогава идва изразяването на нещо вътре, чрез нещо под ръка... те тва е изкуството. Цитирай
pantommind Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 как ебе... те тва е изкуството. Особено тва Цитирай
vihro Отговорено Май 5, 2006 Отговорено Май 5, 2006 Едни избързват и правят дупки, други бавят и губят темпото, трети пък не можеш да ги разбереш метроном ли са или са човек!? (тия последните според мен са най-зле, щото явно стават за метрономи, но не стават за музициране)?! Нищо, че се намира като комплимент това да кажеш на някой барабанист, че е като метроном. Тва е друго! Да бе да-таратанци Тва е първото условие да си в ритъм секцията-МЕТРОНОМ.Трябва си железен-МАШИНА !!!!!! Ина4е за какво си им на бенда????Само да думтиш и да им надуваш главите????? Докато се стигне до музицирането...ехеееееееееее.....първо това трябва да нау4и 4овек,така 4е да си основата върху която стъпват и останалите-всяка нота трябва да е на то4ното си място.И понеже проблема се появява най-ве4е на живо,сега всеки ще каже,4е не се притеснява,но след като заклати ритъма,зна4и не е така.Затова поне по 2-3 у4астия седми4но,а това става само в кръ4мата,където хората са на 2-3 метра от теб и всеки те е зяпнал в ръцете и 4ака само да сбъркаш/това,май го има само в България :think: / Кръ4марското свирене адски много ми е помогнало в това-всяка ве4ер на сцена. И ОК-ще "музицираме",оба4е какво се полу4ава на практика???? Присмиваме се на модерните "пева4ки" които на живо един верен тон не могат да изкарат,а в студията ги мъ4ат с 4асове и накрая компа оправя вси4ко....а не виждаме,4е при нас е същата работа-влиза "барабаниста" в студиото и записва върху метронома и казваме,4е "музицирал","твори".......А НА ЖИВО??????? КЛЕЦА !!!!!!!! Но има си приказка,4е барабанисти много,но малко от тях са и музиканти.За това си е супер комплимент да ти кажат,4е си като машина,защото това озна4ава,4е си вършиш работата.Разбира се,супер важен е и груува,двете неща вървят ръка за ръка.Съжалявам,4е се разпалих,но такива мнения,при положение,4е има и много хора тук,които сега запо4ват и ще вземат да се подлъжат да "у4ат" по погрешната методика-НА УРА и накрая-нищо!!!!!! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.