Steppenwolf Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 За музикалния ВУЗ - знанието си е същото знание и в класните стаи, и извън тях. Дали ще го търсиш и попиваш, решаваш ти. Същото и за техниката. Дори да е странно, не е задължително да можеш да четеш ноти, но е желателно. Примери - колкото щеш. Джазът е един доста различен музикален стил (както и блусът, в който има съвсем различни норми), абсолютно незадължителен, за да си чудесен музикант и творец, креативен и разбиращ музиката. Все едно да кажем, че композиторите и музикантите от времето преди появата на джаза са по-слаби и незнащи...? Би било глупост. Ако си джазист, значи си добър на своето поле, макар и широко - джаза, но съвсем не значи, че си добър във всичко останало и ти е кристално ясно (напр. фолклорна музика и т.н.). Някои не успяват да са креативни, ако не го обръщат на джаз, което е и доказателство за казаното. Не смятам, че джазът е върхът, защото има много върхове. Той е просто един от всичките. Елементарна теория на музиката - желателно. Хармония - също желателна дисциплина и улесняваща. Но ще цитирам нещо, което професор по музикална теория казва: "Музикалната теория обяснява онова, което ухото вече знае". Познания по оркестрация биха били от полза. Що става дума за акустични инструменти, разбира се. Зависи и кой каква музика пише. Диригентството е незадължително и надали на всеки му е необходимо (дори бих казал, че на малко). Запознаването с класическите норми и форми дава полезно познание и разбиране на музиката. Както беше казал пак някой професор, "първо да научим правилата, после да ги нарушаваме". Цитирай
TONY Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 класика помага и в метала баладите на металика личи си че Джеймс Хетфилд е ходил на уроци по класика без да е класик естествено Цитирай
PlamenM Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) За музикалния ВУЗ - знанието си е същото знание и в класните стаи, и извън тях. Дали ще го търсиш и попиваш, решаваш ти. Същото и за техниката.Дори да е странно, не е задължително да можеш да четеш ноти, но е желателно. Примери - колкото щеш. Джазът е един доста различен музикален стил (както и блусът, в който има съвсем различни норми), абсолютно незадължителен, за да си чудесен музикант и творец, креативен и разбиращ музиката. Все едно да кажем, че композиторите и музикантите от времето преди появата на джаза са по-слаби и незнащи...? Би било глупост. Ако си джазист, значи си добър на своето поле, макар и широко - джаза, но съвсем не значи, че си добър във всичко останало и ти е кристално ясно (напр. фолклорна музика и т.н.). Някои не успяват да са креативни, ако не го обръщат на джаз, което е и доказателство за казаното. Не смятам, че джазът е върхът, защото има много върхове. Той е просто един от всичките. Елементарна теория на музиката - желателно. Хармония - също желателна дисциплина и улесняваща. Но ще цитирам нещо, което професор по музикална теория казва: "Музикалната теория обяснява онова, което ухото вече знае". Познания по оркестрация биха били от полза. Що става дума за акустични инструменти, разбира се. Зависи и кой каква музика пише. Диригентството е незадължително и надали на всеки му е необходимо (дори бих казал, че на малко). Запознаването с класическите норми и форми дава полезно познание и разбиране на музиката. Както беше казал пак някой професор, "първо да научим правилата, после да ги нарушаваме". Да, така - джазът е само един от възможните върхове.. и все пак например Сатриани е имал само един учител....Лени Тристано..Вай е учил в Бъркли,...някак прави впечатление.. Редактирано Май 4, 2006 от PlamenM Цитирай
NitroBGA Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) Аз зададох риторични въпроси, а вие се хванахте за тях. Нелепо е ? Както всички казахте - няма нищо задължително, а препоръчително. Да владееш класиката е богатство, да свириш джаз - също, а да свириш и двете - безценно, както и за всички стилове (примерите, които дадох бяха във връзка с предните мнения). Който, като Gee Tee Age не е алчен за богатство си свири нео-метъл. Който е алчен егоист като Стив Вай (шегувка, прекланям се пред таланта му) свири всичко и то добре. И наистина е важно да се знае, че старите групи са се развивали по друго време. Да си новатор не значи да свириш добре. Повечето от тях - Judas, Black Sabbath са създатели. Това обаче е било преди 20 и повече години, когато не е имало метъл. Сега има. Здраве и успех. Свирете повече, няма нищо излишно. Каквото и да изсвириш само ще ти е полезно. Редактирано Май 4, 2006 от NitroBGA Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 класика помага и в металабаладите на металика личи си че Джеймс Хетфилд е ходил на уроци по класика без да е класик естествено в Е бемол съм щото по ниско е твърде глухо. да точно за ''дисторжън'' удрям силно и става много впечатляващо. ;ЛОл; а за пръстите-глух звук вадят и ръката ми трябва да виси над тях и става нестабилна. с практика би се оправило ама ме мързиии. почнах да свиря днеска Scar Tissue на Red hot. и горе долу става с пръсти и звучи приятно. Цитирай
kazimbutt Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 да точно за ''дисторжън'' удрям силно и става много впечатляващо. ;ЛОл; Човек, на калсическата китара се свири с финес, а не се блъска като за световно. Така се получава какафония. Цитирай
CaptiveAlien Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 да точно за ''дисторжън'' удрям силно и става много впечатляващо. ;ЛОл; Човек, на калсическата китара се свири с финес, а не се блъска като за световно. Така се получава какафония. Аз пък точно обратното - Като като за начинаещ свикнал да свири с пръсти на класическа, сега на електричката ми е трудно с това перце... Малко "орязани" ми се струват възможностите (проблема е ясно в кого е...не в перцето) и си се мъча Сега главно полагам усилия да съчетавам 2те неща... Доколко ми се отдава ще видим. Иначе ходя на уроци по класическа китара и съм напълно убеден, че помага... А и няма лошо, човек да знае и може повече... нали Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 начи не разбирам кво прави класическата по специална от другите а аз моята не съм я купил защото е класическа а щото е с 50 лева по евтина от акустичната която ми показаха, нямам си и на идея ква музика се свири на класическа китара а свиря това което винаги съм искал-лимп бизкит и рейнбоу Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) На класическата се свири - познай - класическа музика :idea: . Разликата е, че грифа и е по-дебел, формата и е друга(при класическите китари, формата е клиширана). Хора, свикнали да свирят на класически китари, свирят най-добре именно на такива. Представи си на теб сега да ти връчат китара, която е с 1 см. по-тесен гриф, и доста по-малка. Ще ти е неудобно. Има и разлика в звука. Освен това класическите китари обикновено са с найлонови струни(и ако сложиш метални можеш да повредиш китарата). Редактирано Май 4, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 Сега си мислиш, че китарата ти става за всичко - но не си познал, като поразнеш още малко, ще започнеш да забелязваш, че с една китара не можеш да постигнеш всякакъв звук, и тогава ще започнеш да искаш да имаш - кънтри, класическа, полуакустична, електрическа със и без тремоло, от еди какви си материали, и т.н. Чуй това например, и ще видиш колко добри китари има на тоя свят: http://www.andromedan.com/movies/sheppard2.mpg После чуи твоята. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 Чуй това например, и ще видиш колко добри китари има на тоя свят: http://www.andromedan.com/movies/sheppard2.mpg А как се казва произведението, което звучи като фон и на кого е? :inlove: Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 не мисля че китарата ми става за квото и да е. даже някои прагчета са така леко вдигнати нагоре че когато вибрира струната стърже в по десните прагчета.... простоо свиря това което искам а не което трябва или което може. и доста ги разбирам нещата поне в звуково отношение знам кое как става и защо, също и ефектите. проблема е че искам да се преместя на електрическа след време и си мисля че дори да се науча да свиря перфектно на класическа, ще ми трябва многоо време да свикна на китара с метални струни и тесен гриф и тва ме ядосва Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) Защо не вземеш да се домъкнеш утре на форумната сбирка? Редактирано Май 4, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
Overdrive Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 проблема е че искам да се преместя на електрическа след време и си мисля че дори да се науча да свиря перфектно на класическа, ще ми трябва многоо време да свикна на китара с метални струни и тесен гриф и тва ме ядосва отначало свирих с акустично българско дръвце с супер широк, дебел и неудобен гриф, и когато си взех електрическа, настроих всичко що може да се настройва(гриф/интонация/тремоло/височина на струни, на адаптери и т.н.), повярвай ми имах чувството че тея неща които бях свирил досега взех изведнъж да ги правя 2 пъти по-добре и 2 пъти по-лесно. колкото до лимп бизкит - не се ли свиреше в дроп-Д? Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Май 4, 2006 Отговорено Май 4, 2006 (Редактирано) среща не знаех ч1е правите срещи. ама аз на такива мероприятия не ходя(още) като задобрея достатъчно че да изсвиря child in time ще цъфна в пълния си блясък тва писане през не по малко от 1800 секунди много ме дразни не трябваше да влизам в шитлистата навремето то се свири ама аз ги свиря по надолу по грифа нещата когато свиря със мп3 плейбек а когато свиря само с китарата си свиря на моята си настройка Редактирано Май 4, 2006 от Gee Tee Age Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.