Telerig Отговорено Април 30, 2006 Share Отговорено Април 30, 2006 Подкрепям Visiondann, като много ми допадна т.9 мисля че е особено важна: 9. Резонансната способност на един инструмент зависи от правилните пропорции на 4астите от които е направен. Това важи с пълна сила и за солид-боди ел. китари, та това за мен е от голямо зна4ение. Като си свирите без китарата да е вклу4ена се усе6тат тия нуанси в резонанса ... Добре е да имам много от него (състейн). :hello: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sieger Отговорено Април 30, 2006 Share Отговорено Април 30, 2006 1. Преди избора на конкретна китара, най-важното е да се знае за какъв стил музика 6те бъде използвана ... От там следват вариациите на вси4ки други критерии ..._____________________________________________ 2. Първото, но не най-важното по което аз се заглеждам, а и 99% от форума вероятно е - китарата да е "лоу-ак6ън", т.е. с ниски струни. Макар, 4е и да не е, е лесно поправимо, макар и не винаги ... Разбира лоу-ак6ън-а не трябва да води до хай-бъз ефект _____________________________________________ 3. Избор на материал от който е направен грифа - зависим от ве4е избрания стил и необходимост от специфи4ен тон ... _____________________________________________ 4. Конфигурация на адаптерите и на4ина по който зву4ат - отново зависим от то4ка 1 ... _____________________________________________ 5. Да е със "солиден" хардуеър, т.е. със стабилно и балансирано тремоло (ако е с такова, с трудно разстройва6ти струните клу4ове, с надежден лок-нът и т.н.) ... _____________________________________________ 6. Нали4ие на допълнителни екстри като специални превклу4ватели или активна електроника, които евентуално биха подобрили или поне разнообразили вариацията в тона ... _____________________________________________ 7. Форма и цвят на китарата (визирайки нейната атрактивност). Не трябва непременно да е ки4, а да си има своето о4арование ... _____________________________________________ 8. Не6то на което аз обръ6там специално внимание (но може би за много хора не е от интерес) е цялостния баланс на китарата - т.е. центъра на тежестта Целта е грифа и хардуера по него да не е по-тежък от тялото и обратно. Т.е. като си сложите китарата да колана и я вземете - да не се килва насам или натам, а да е добре балансирана като маса ... _____________________________________________ 9. Резонансната способност на един инструмент зависи от правилните пропорции на 4астите от които е направен. Това важи с пълна сила и за солид-боди ел. китари, та това за мен е от голямо зна4ение. Като си свирите без китарата да е вклу4ена се усе6тат тия нуанси в резонанса ... Добре е да имам много от него (състейн). _____________________________________________ 10. Понякога някои малки детайли по инструмента - като дизайн, окраска и от сорта, които на практика могат да нямат зна4ение за саунда, биха могли да ме инспирират допълнително и да ме накарат да заоби4ам о6те пове4е един инструмент ... Та добре е да има такива ... Това е последното не6то за което се се6там ... Даже не знам как ги докарах до 10 _____________________________________________ Има и други фактори като цена и т.н., но те са субективни и следствие, когато става дума за избор на истински инструмент ... Т.е. първо бих огледал една китара дали ми харесва, и 4ак тогава би попитал за цената - И НИКОГА ОБРАТНОТО! Преди да поствам в някоя тема винаги пиша отговора на Notepad (навик ) Не бях чел мненията дотук, но нещата които бях написал на 90% съвпадат с написаното от visiondann! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Април 30, 2006 Автор Share Отговорено Април 30, 2006 visiondann, какви зависимости има между формата на тялото, и резонанса? Много ми е интересно защото и аз съм го чел това тук-таме, но никуде не се споменават зависимости. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Април 30, 2006 Share Отговорено Април 30, 2006 visiondann, какви зависимости има между формата на тялото, и резонанса? Много ми е интересно защото и аз съм го чел това тук-таме, но никуде не се споменават зависимости. Ще си позволя да изразя мнение!Естествено не се опитвам да отговарям вместо Данчо! Не забелязах да се прави връзка м/у форма и резонанс(т.9).Говори се за "пропорции на частите".Но нека първо отговори "титуляра",към който е въпроса.Аз ще спомена за формата. По принцип,при solid body китарата,формата няма съществено значение за проявяване не резонансните качества.Важни са площта и обема(при едни и същи характеристики на другите компоненти - дърво;хардуеър...).Формата може да се окаже с някакво влияние,ако се касае за hollowbody с една или повече акустични кухини. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Overdrive Отговорено Април 30, 2006 Share Отговорено Април 30, 2006 за резонанса има голямо значение моста - примерно дали е фиксиран strings through body или тремоло - първият има повече плътност и състейн, докато китарите с тремоло (говоря за обикновено тремоло като на картинката по-долу) имат по-малко състейн, но звукът е по звънлив, заради пружините. Също голямо значение има съединението м/у грифа и тялото - дали пасват перфектно, има ли или няма лак между тях, за повече състейн някой производители не боядисват тези места, а някой китаристи направо си лепят грифа към тялото Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Април 30, 2006 Share Отговорено Април 30, 2006 (Редактирано) visiondann, какви зависимости има между формата на тялото, и резонанса? Много ми е интересно защото и аз съм го чел това тук-таме, но никуде не се споменават зависимости. Да, явно не си разбрал точно (както спомена и Сашо - @Docc). Става дума не за формата, а за пропорциите на отделните части на инструмента - гриф, тяло и допълнителни елементи. Все пак аз не съм специалист/лютиер за да обясня точно зависимостите в цифри и формули. За мен е важно да разбера тази китара има ли хубав състейн или не и това го установявам не гледайки и мерейки, а свирейки и слушайки защото едва ли ще отида с метър да замервам пропорциите на грифа към тялото. Това е задължение на лютиерите, които правят проекта. А колкото по-точни са им изчисленията - толкова по-добър е инструмента. Веднъж попитали Сатриани как може тази негова малка китарка да има такъв "голям" звук. А той отговорил, че просто неговия инструмент е много добре изчислен като пропорции ... И това наистина има смисъл както се вижда и чува ... @Овърдрайв също е написал много верни не6та - за съединителните елементи, начина по който струните се захващат, нулевия праг, тремоло и т.н. Всичко това е от значение и то голямо! Редактирано Април 30, 2006 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ALBIREO Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 1. Да ми харесва как изглежда 2. Да ми е удобна - това е по- важно и от звука, който вади 3. Звука, който вади 4. За всичко останало имам Mastercard и VISA Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chris_barnes Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 еми 1во - не най важно,но на 1во място - вида и формата- все пак преди да хванеш 1 китара 1во я виждаш-ако не ти харесва като форма не би свирил с удоволствие на нея,нали?? 2ро - грифа - дали е удобен и дали ти пасва на размери...(за менброя на прагчетата няма значение - ритъм китарист,кво да праиш...) 3то - трябва да е фикс'т бридж!!!!(или фикс'т тремоло) не понясям флойдове и главоболиите свързани с тях... 4то - и останало....адаптри както каза колегата ТОНИ по горе се сменят..не е проблем...и там лак...и др..ама те китарите над 400лв са си вси4ки с доста приличен лак (или поне Джаксъните...) а и боята не е лоша... материалите на почти вси4ки китари според мен са по ценови класове...(в смисъл 400-500 са от един тип,примерно гриф - роузууд) и т.н. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
black_waltz Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 1. Да ми харесва как изглежда2. Да ми е удобна - това е по- важно и от звука, който вади 3. Звука, който вади 4. За всичко останало имам Mastercard и VISA 1 Да ме кефи как изглежда 2 Да ми е удобна 3 Флойда да не прави проблемации 4 Да вади приличен звук 5 Да ми е по финансовите възможности Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 Като я видя да искам да има дупка и да ми се пище да я ... Съвсем сериозно. И да има годин звук чиста. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 Мисля, че е особено важно както някои колеги споменаха вида на музиката която ще се прави. Това е особено важна част при избора на инструмент. Все пак ако ще се свири музика тип Oasis или някакъв вид блусарски неща от 60-те 70-те няма смисъл да се взима китара Ibanez - Korn7, Dean-Dimebag модел или Jackson - стрела примерно. Както и примерно ако се свири метъл тип Children Of Bodom, Norther или Canibal Corps там примерно да се взима Rickenbacker. :think: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 Принципно е така ама веднъж един "начупен" Джаксън 'найш к'ва блусарка блендица извади ((хсс) на сс-то посредата) - току Робърт Крей. Чак ме накара да се позамисля, ама такъв един черен начупен - А 'е к'ъв Робърт Крей Rickenbacker си е стара рокаджиска китарка и зависи к'во и сложиш. Аз лично съм на мнение, че адаптери се купуват а кривочи се нареждат. Друг е въпросът дали като я ръгнеш с една жичка в чистия на кубето ше стане спойка. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jeff Beck Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 1.Форма и удобсто 2.Дебелина на гриф, Прагове и т.н 3.Тремоло- задължително floyd 4.Адаптори (аз ако купувам нова китара не я купувам с мисълта да и сменям адапторите веднага) 5.Цена 6.Марка Абе трябва да ми пасне и да ми грабне окото веднага като я видя :guitar: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Май 1, 2006 Автор Share Отговорено Май 1, 2006 Първото, но не най-важното по което аз се заглеждам, а и 99% от форума вероятно е - китарата да е "лоу-ак6ън", т.е. с ниски струни. Макар, 4е и да не е, е лесно поправимо, макар и не винаги ... Разбира лоу-ак6ън-а не трябва да води до хай-бъз ефект Относно звънтенето в прагчетата - Голямо значение за това има дължината на мензурата. При китарите с по- къса мензура(Gibson, PRS), e по - вероятно да има звънене, защото струните са по- малко обтегнати. При стратокастер, звънтенето ще е минимално, дори при не така добре направен гриф. На практика всички китари с ниски струни звънят при по- динамично свирене - неизбежно е! Така че и тук има момент на компромис, според мен. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Май 1, 2006 Share Отговорено Май 1, 2006 Принципно е така ама веднъж един "начупен" Джаксън 'найш к'ва блусарка блендица извади ((хсс) на сс-то посредата) - току Робърт Крей. Чак ме накара да се позамисля, ама такъв един черен начупен - А 'е к'ъв Робърт Крей Rickenbacker си е стара рокаджиска китарка и зависи к'во и сложиш. Аз лично съм на мнение, че адаптери се купуват а кривочи се нареждат. Друг е въпросът дали като я ръгнеш с една жичка в чистия на кубето ше стане спойка. Сега то е ясно, че с всяка една китара може да се свири всеки един стил ако се назори човек. Ама въпроса е не да търсим топлата вода, след като тя вече е намерена. Нищо против нямам рикенбекър, но аз не бих я ползвал за метъл. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.