Jump to content
Българският форум за музиканти

Уоркстейшъните и техните евтини варианти


Recommended Posts

Здравейте отново! Искам да помоля всички колеги да дискутираме една много важна тема (или поне според мен). Колко всъщност е голяма разликата между уоркстейшъните на големите и добре известни всем нам фирми и техните евтини варианти. Да вземем 2 много ясни примера - Korg M3 срещу Korg M50 и Yamaha Motif XS срещу Yamaha Motif MoX. Това съм го обсъждал с някои пианисти и общо взето голяма част от тях са на мнение, че не просто в евтиния модел няма семплери и е орязана полифонията, а и самият звук, въпреки еднаквия уейвром, звучи по-тънко. И аз съм много склонен да го повярвам. Преди също съм се замислял, но сега нека и с вашата помощ и опит, да дискутираме този въпрос. Лично аз никога не съм имал примерно М3 и М50 на едно място, та да усетя разлика и да потвърдя 100%, но поне като съм сравнявал звука от видео и аудио дема в интернет, сякаш в по-евтините свирки той наистина е по-евтин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Темата е много добра. Но, едва ли някой от тук пишещите има MoX - те са малко и като цяло по света. От постинг в мотифатор разбрах, че МоX и Motif XS Rack звучат напълно идентично когато звукът е прекаран през едни и същи колони и MoX се използва за мастър на рак-а. Така че, поне при ямахата, изглежда няма разлика в звученето на топ модела и неговото малко братче (или сестриче - както предпочитате).

 

Да сравнянваш звука от демо файлове от интернет е абсурдно поради компресията на звука. Освен това, Motif XS8 има балансирана клавиатура MoX-8 e GHS, МоХ има добра интеграция с компютъра, общо взето да сравняваш тези 2 модела като цяло е малко ябълки и круши. Не става съвсем ясно кой и как свири, каква сила употребява при натискане на клавишите и така. За да получиш точно сравнение между 2 синтезатора, трябва да ги сравняваш когато звукът излиза през едни и същи тонколони, едни и същи настройки на миксера и на изхода на синтезатора, и когато мастър клавиатурата е една и съща.

 

ПП забравих - и когато свири един и същи човек.

Редактирано от Георги Велев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го знаеме, няма нужда да се споменава. Много ясно, че ще се пробват през еднакви колони/слушаки и ще се ползва примерно клавиатурата на единия клавир, за да се чуе и другия. Евтините клавиатури на Ямаха са доста гадни според мен, ама вече съм свикнал на всичко - имал съм Roland, 3 Ямахи, GEM, а сега имам и Корг. От всички Ямахи, на които съм свирил, а аз съм свирил на всички от средния и висок клас от 98 година до сега, най-ми харесват леките клавиатури на Мотиф серията, които се използват и от Корг при Тритоните. От тежките - единствената добра за мен клавиатура на Ямаха е тази на S80. Останалите са ми нереално тежки и твърди. Тук е моментът да кажа, че при ЕВТИНИТЕ леки клавиатури, Ямаха се ИЗЛАГА най-много от всички. Свирил съм на евтини серии на Роланд и Корг и самото пипане е много по-приятно. А споменах МоХ просто като пример - има много други такива случаи, при които се използва един уейвром при евтини и скъпи модели - Yamaha Motif ES и Yamaha MO, Korg Triton Extreme и Korg TR, Korg Triton i Korg Le и т.н. Идеята ми е, ако някои е пробвал или има възможност и желание да сравни, да казва как стоят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Моят опит не е голям, но ще споделя това, което имам.

 

3 години свирих на Корг Тритон ЛЕ 88, после си купих Корг Тритон Студио 88 (понастоящем го изполвам 2-ра година).

Като оставим семплери, тачскрин дисплей, място за PCM ЕХВ бордове и прочее, което си е в реда на нещата, мога да твърдя, че има разлика между клавиатурите на двата инструмента - при "ЛЕ"-то беше значително по-тежка, докато при Студиото е някак си по-мека, "по-мазна", по плавно се работи с нея, изобщо доставя удоволствое при допир по време на свирене. Относно звуците - субективно е, но давам 30 процента по-добър звук за "Студиото", спрямо "ЛЕ"-то. (а уж DSP процесорът е еднакъв) По книжка "Студиото" е с по-висока полифония.

 

Няколко дни преди да купя Студиото, влязох в магазина на "Икономов" да пипна М50 - 88, посвирих и на М3 - 88. По онова време се двуумях дали да купя "Студиото" или ново М50. М50 определено има по-добър звук от Тритон ЛЕ-то (и може би равен с този на Студиото), това беше първото ми впечатление, още с първите акорди, които ударих. Клавиатурата му обаче е крачка назад, дори от тази на Тритон ЛЕ-то. След около 15 минути свирене на М50 ми разрешиха да опитам и Корг "М3" - там вече звукът беше "зашеметяващ" - много над нивото на Тритон Ле.

Не бих си купил обаче, М50, защото първо е с много гадна клавиатура (поне според моето субективно мнение), поместен е в гадна пластмасова кутия (Студиото си "тежи на мястото" използвани са скъпи материали, корпусът е чист алуминии). Корг "М50" - силно ограничено място за бленди, гаден тачскрин екран. М3 си струва парите, но 88 клавишната версия, която искам е една торба с пари, които аз не мога да си позволя.

 

Поздрави,

 

Димитър

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Всъщност започнах темата, тъй като един мой познат и колега е твърдо убеден, че между евтините и скъпите синтове има разлика. Той ми каза, че е пробвал едновременно Ямаха Мо6 и Ямаха ЕС6 и звукът бил различен. За М50 и М3 ми каза същото. Но не ги е пробвал през една и съща клавиатура, което е много важно заради чувствителността и другите работи. Давам пример. Когато включих М3-то към моя PSR-S710, получих отвратителен и глух звук на пианото, тъй като PSR, колкото и да са добри, са затворена система и не са направени да се ползват като мастър кийборди. Същото стана, когато към този PSR включих MOTIF XS RACK. Сега ще включа модула на М3 към моя ММ6 за пръв път, за да видя как ще се държи. А относно клавиатурите на Тритоните - на всички тритони 100% клавиатурата е на Ямаха, за разлика от леката клавиатура на М3, която е по-гадна от тази на Тритоните. Но и с това, искам - не искам, се примирих. Mitkosan, ако не си си купил нищо, бих ти препоръчал да си купиш само M3 rack и да го вържеш към някаква клавиатура. А от Ямаха България правят грешката, че нямат истински Мотифи в своя шоурум, което би било полезно и би работило в тяхна полза...

Редактирано от rusnaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от Ямаха България правят грешката, че нямат истински Мотифи в своя шоурум, което би било полезно и би работило в тяхна полза...
Те страдат от много лош маркетинг и недобра реклама. управителят на магазина най-искрено ме посъветва ако пътувам някъде да тествам моделите, които ме интересуват - те можели после да ги доставят. Тъпанарска история, явно Динакорд здраво са го закъсали.

 

В същото време е адски отегчаващо да срещнеш някой сульо с фотоапарат за 5000 лв, на който е завъртял обектив за 2000 и не знае от къде да си смени ISO-то или блендата.

 

Във връзка с казаното от мен (сори за офтопика), най-логичното място, където би могло да се проведе такъв тест е тъкмо в магазина на Динакорд, щото там имат оборудване и т. н. Ама нанайци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По западните форуми доста сериозно се обсъжда един проблем, който започва да става актуален и тук вече. Доколко коректно е да отидеш в магазин и да разцъкваш разни клавири цял ден, а след това да си ги поръчаш по Интернет от някакъв онлайн магазин на по-ниска цена от тази в обикновения магазин (където хората плащат наеми за помещение, персонал, имат разходи за поддръжка на складови наличности и всякакви други такива неща, които естествено вдигат крайната цена). Това го казвам, за да защитя донякъде Динакорд, защото те напоследък са си поставили за цел да достигнат цените на онлайн магазините и явно това е донякъде за сметка на малките наличности, които поддържат. Ако имаха много модели на склад и разопаковани за тестване, едва ли щяха да могат и да предлагат ниски цени като в онлайн магазини. Сложете си ръка на сърцето и си признайте дали ако Динакорд имаше изложени свирките в шоурума, за да си правите тестове като тоя, след това бихте си купили свирките пак от Динакорд, ако са с 20% надценка, заради това, че поддържат помещение, складови наличности и т.н.? ;) Въпросът беше риторичен... В днешно време всеки си гледа интереса - и потребителите, и магазините, така че никак не обвинявам Динакорд. Едно време бяха монополисти и нямаше лесен начин за поръчка от чужбина, затова си позволяваха високи цени, но в днешно време се промениха много нещата и те самите също се промениха, като продават готина техника на готини цени, с тая разлика, че доста от нещата ги нямат в наличност за тест. Не може и кино, и сладолед, както се казва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм напълно с изказването на CyberGene. Но пък и евала на Икономов, че е успял да зареди топмоделите на КОРГ в неговия магазин и в същото време не предлага по-високи цени от тези в Томан, например. Малко се отклонихме от темата, но това пък е полезна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CyberGene, та аз не обвинявам Динакорд в нищо, напротив, досега само от тях съм купувал. Всъщност, точно те в моя случай играят ролята на онлайн магазина - карат ме да ида да тествам ямахата някъде другаде (конкретно - в чужбина!), а после мога да я поръчам през тях с капаро, срок на доставка и т н. При това тук не коментирам цената, на която предлагат. Пък право на клиента е да осигури за себе си най-добрата цена. Нека не забравяме, че масовата практика по някои други страни е след покупка на подобна стока да имаш 30 дни гратисен период, в който можеш да тестваш стоката, и ако не ти хареса, да я върнеш в магазина. У нас ЗЗП дава подобно право, но то е ограничено до 7 дни, при това ние, като клиенти, често трябва да водим големи разправии с търговците, за да ни уважат правото.

 

Лично за мен, ако си купувам синтезатор МоХ-8 и в Динакорд той струва 3200лв, а в Томан 3000 с доставката, ще го взема от Динакорд. Ако си купувам от Динакорд P95, при тях струва 1200 лв, от Томан на същите пари ми идва, но със стойка и педали, и ще предпочета Томан. Ако става въпрос за скъпа техника, предпочитам да си играя с официалния вносител.

 

Ако имаха много модели на склад и разопаковани за тестване, едва ли щяха да могат и да предлагат ниски цени като в онлайн магазини
Едното всъщност няма голяма връзка с другото. По-ниските цени водят до по-голям оборот. Ако оборотът им не се е покачил поради по-ниските цени, значи проблемът е другаде. Нямам представа какъв е пазарът у нас, доста време мина, откак излязох от музикалните среди. Дигитални пиана се търсят, продадох моята клавинова на хора от Търново, а малко след това ми се обади друг човек, прочел обявата ми, за да иска съвет какво дигитално пиано да си купи. Насочих го към Динакорд. Досега никога не съм имал проблеми с продажбата на техниката си, което идва да рече, че в БГ хората се интересуват от правене на музика.

 

Ако подобен тест, за какъвто говори Руснакът, можеше да се проведе в Динакорд, заснеме, а след това клипа се качи в тубата, това би било голяма реклама за Динакорд. Разтърсете се малко в тубата и вижте как магазините по света си правят реклама. От нашите тук май няма и помен, и това е също причина хората да предпочитат да си внасят от чужбина по други канали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам освен всичко друго DA конверторите на по-скъпите може би е по-добър от на по-евтините.Рядко нещо е по-скъпо само заради повече октави,по добра клавиатура и малко екстри.Естествено не съм ровил дали е така.Само казвам първото което ми идва в главата.А разлика че има е ясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох и други мнения в Мотифатор-а, твърдят че XS rack дава по-плътен звук от MoX. Според мен ситуацията е you get what you pay for - За мен е по-логично по-ниският модел да е малко поорязан откъм звукови възможности, освен това там има и други неща които са поорязани - слайдерите например.

 

Темата е много интересна и бих се радвал ако някой може да проведе тест и да запише крайния резултат на MP3 и да го постне тук. Не че това ще ме накара да си купя топ-модела, но поне ще имам представа колко далече от него се намира малкото му братче.

 

БТВ, забравих в офтопика да спомена, че за мен е много важно отношението на магазинера към клиента. При положение, че вече имам изградени (добри) отношения с Динакорд не виждам защо трябва да търся друг доставчик. If it's not broken don't fix it.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.