-
Мнения
197 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Топ дни
13
RaverWild last won the day on Юни 3
RaverWild had the most liked content!
Относно RaverWild
- Рожден ден 01/12/1976
Previous Fields
-
Инструмент
хармоника и разни машини
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
София/Хасково
-
Interests
Интереси разни. Основно рок, блус, соул, техно, Asphyx и Paradise Lost, със щипка Gamma Ray. Отвратно рядко и чалга (според колко са ме ядосали и нивото на алкохол в кръвта). Случва се и полка, но това е фаза на алкохола след чалгата.
Последни посетители
5104 профилни разглеждания
RaverWild's Achievements
-
Хора, не знам за вас, но последната седмица почва сериозно да ми писва. Все по-трудно е вече да различиш песен - цяла песен с вокали - генерирана от ИИ. Това едно. И то - ако е направено за пародия нямам против, примерно тип "какво би било ако Елвис изпее Purple Rain" (това впрочем не е лоша идея) или "отряд котенца пеят Enter Sandman" - това го трая. Но все повече видеа се навъртат, с "песен" която има претенции да е истинска - вече ми се драйфа от това. Второ - реални групи пускат нови песни, случва се да са песни които много ми харесват (и наистина знам че са реални хора-група, не ИИ) и част от видеото или цялото видео е ИИ-генерирано - драйфа ми се и от това вече. Имам предвид - разбирам че не всеки има пари точно в момента да плати за видео - ами може да потрае малко да посъбере ИЛИ ако все пак не му се дават по някаква причина - има сайтове за безплатни видео-отрязъци, реално снимани от реални хора, пуснати за безплатно ползване - ето това е напълно добро решение. Защо? И както казах, лошото е че реални групи (демек хомо-сапиенс-музиканти, че вече трябва да разграничим, че както върви скоро бихме имали роботизирани групи) които харесвам вече пускат видеа частично или изцяло генерирани от ИИ. Рок групи и по-лошото - метъл групи. Ужас. Не знам за вас, но когато видя такова нещо групата ми пада в очите. Губи уважение. Да, ИИ-генерираното често е наистина много красиво, много ефектно и какво? Напълно съм съгласен, че често и мен много ми харесва каквото ИИ-генерира, но не бих го лепнал в мое видео ако имам такова. Обаче бих го ползвал за източник на идея как да изглежда моето видео. Гледам понякога MTV80s и въпреки че имаше много кухи и скучни видеа тогава, пък повечето бяха такива че да ти е кеф - имаше нещо интересно за гледане. Ша ма прощавате и ако некому съм крив да ме извинява, но това е моето мнение. Чакам да поотмине модата. Да - ще има хора които ще слушат това, но аз не мога и няма да съм от тях. 14 часа е в момента, не мога да си сипя ракия да се успокоя, затова пия един Monster, че да се нахъсам още повече. Айде!
-
Ей това го имах в казармата в новобранския център 1996. Излизаме първа отпуска за клетвата, връщаме се и всички сме ожадняли за музика, няколко човека носят касетки, аз също. И естествено всички любопитни, всеки вика "пусни твойта да я видим", после "я пусни и ти твойта". Аз хем слушах много метъл преди казармата, но излизайки първия ден виждам един приятел, викам "моля те запиши ми цяла касетка с тия мелодийки дето слушаме на компютрите". Това по онова време бяха неща, дето не ги слушаха много хора. Имаше едни програмки дето се казваха "демо" или "интро" и те пускаха разни анимации, дето после рейв и изобщо електронните музиканти се светнаха и почнаха да ги показват - разни 3-Д тунели, фрактали и други анимации с трипи-промяна в цветовете. Музиката към тия програмки понякога беше техно или хаус, но често беше собствен жанр, който после му излезе името "демо-стил" музика. И идва ред значи на мойта касетка, чуха половината първо парче и до там. Имаше разни дето го харесаха викат "остави да чуем", обаче отговорника по касетофона беше един сигурно 110-130кг тогава слушаше само чалга и вика "айде стига с тия композитори-момпозитори" и после като останехме насаме си ги слушахме тия. Това беше проблема едно време - нямаше ютюб. Ако имаше, щеше да се види, че бая интересни неща са се правели навремето. 1994г с един от моя клас направихме нещо, дето тогава не знаехме какъв етикет да му лепнем, сега бих казал "synth-goth" към вид индъстриъл. Малко преди това едни приятели ме навиха да пратя касетка на Христина Белчева, която тогава имаше предаваше за нови таланти по Хоризонт всяка сряда. Не очаквах да ме викне, тя пък ме викна и ми презаписаха парчето и след седмица звуча по радиото. Нямам идея кой в класа е изпял, но няколко човека бяха слушали и тоя съученик идва вика имам идея да пея на твойта музика. Записахме го на стадион В.Левски, Генчо Стоев ни записа. Засилихме се към Кирил Ампов в "Хит -1" но той не ни допусна и дотам останахме. А после записите се скапаха и нямам нищо. Сигурен съм, че има много народ който едно време са правили интересни неща, но всичко е потънало във времето.
-
Така си е, но не знам защо @Baby Thomas ни пита това, при положение че бистрим фолк, не чалга, с изричното уточнение което направих, че говорим за Планета Фолк, не другата Планета. Затова премълчах отговора.
-
И искам много сериозно да уточня - като казвам "Планета" в случая да се разбира само и единствено "Планета Фолк", за "Фен" е "Фен Фолк" , а за "Тянков" - "Тянков Фолк". Нормалната "Планета" и "Тянков Ориент" не ги гледам и съответно не ги броя. А заради това клипче по-долу в момента всички сме настинали, а аз съм си направо болен, не мога да дишам през носа изобщо. Снимах с телефона. Обаче тия баби много ми харесаха, пяха автентично и по-важното - носиите не ми изглеждат толкова тип "фестивални", по-автентични ми се видяха, хем отдалеч гледах, но ярко впечатление ми направиха чорапите - ансамблите дето идват на "Китна Тракия" са с еднакви и са купешки, тия баби всички имаха различни, отдалеч изглеждаха вълнени и бая автентични. Вторите баби вече са от "Китна Тракия", пак аз снимах но с едно старо фото и според мен бая добре пяха. А и от тях реално научих какво е било сватбата навремето.
-
Е да, качеството е в пъти по-добро отпреди години и Планета държат първенството в техническо отношение, според мен. Но и те са с най-много пари де. Обаче най-добрите народни гласове според мен са в Тянков и аз затова тях гледам. До днес не бях засичал Планета да покажат добри гласове, но днес намерих това клипче по-долу и то бие останалите им певици. В смисъл такъв - за мен лично добрия женски глас за народно пеене звучи като резачка и цепи микса сериозно, докато по Планета и Фен гласовете са едни шлайфани. Примерно мен ми харесва "Мома Яница" много като песен, но да си говорим направо - носиите на повечето танцьори по Планета и Фен са тип "фестивални", бая далеч от автентичните, плюс певиците са си чалгарки в носии и дори да ми харесва песента, както е "Мома Яница", нямам добро мнение за певицата като данни, без да съм специалист. То и старите народни певици лесно няма да ги догонят като глас, но поне малко. Явно сега форматът "две млади момичета" започва, щото долното май е отговор на Бисера и Лидия. Няма лошо. Носиите ми харесват малко повече на танцьорките и гласовете звучат малко по-добре от отналалите Планетки. От друга страна по Тянков повечето са ниво и визия "кварталната кръчма", обаче там повече се намират добри гласови попадения. Пак казвам - мое мнение. Обаче с долното клипче имам проблем - точно щото са Планетки и точно щото Планета имат най-добра техническа база им нямам пълно доверие. Нямам добър слух аз, а ми се ще някой разбирач да каже - в тия гласове играе ли autotune и какви ефекти изобщо играят (само на вокалите!).
-
Благодаря много! Само да попитам за филмите, намерих само последния, мисля е този по-долу. Моля да потвърдиш и да дадеш линк към IMDB или трейлъри на другите два, че не успявам да ги намеря: Иначе добре ви е изглеждала бандата. https://www.imdb.com/title/tt0082627/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_the%20bald%20dog
-
^ Предполагам че мен питаш, затова аз ще отговоря. Да съм по-точен - в нашето българското - не съм слушал достатъчно, попадат ми разни опити в ютюб. Но в защита да кажа - не съм и търсил. Дас съм по-точен - тази година на "Китна Тракия" главни гости бяха дует Бисера и Лидия, заинтересувах се какво правят - има както казваш ти модернизация и това е така. Чувам модернизации и на други, без особено да ме впечатлят, но пък звучат добре. "Авангардизъм" аз лично не съм казвал че съм виждал където и да е. Но това е индивидуално разбиране, така че не може да се очаква че моето разбиране за "авангардно" би съвпаднало с нечие чуждо. Да уточня - аз лично за да кажа за нещо "авангардно", то трябва или като презентация да иде от Tap Dogs и STOMP нагоре, или по звучене да е поне Die Warzau, желателно е да доближава Pierre Schaeffer или подобен. Имам строго понятие за авангардно. В този ред на мисли допускам, че през годините у нас е правен някакъв експеримент, който или не е видял никаква публика, или е видял малка такава. Все пак за мен чистото "изкуство" е именно авангардното - нещо, което се прави с идеална цел, не да бъде продадено. Признавам, че не съм слушал цял албум на Елица и Стунджи - може би те имат, но аз не знам? Обаче едно време притежавах на касетка всичко на Нона Йотова и още се проклинам, защо си изхвърлих касетките (щото преди 5г наново купих касетофон). Много народ не харесват Йотова, но реално тя е от пионерите на експеримента с използване на езически мотиви. В последните може би 6-8г по целия свят това започна по-редовно да се използва като тематика. Говоря за групи като Heilung. Йотова направи такова нещо в ужасно по-нежен вариант много години преди това. Така че нея мога да и лепна етикет "авангардна" до някъде. Но пак да кажа - български групи - не съм виждал напоследък, на които да мога да кажа че са авангарден фолклор. ОБАЧЕ попаднах на две гръцки и напоследък основно това слушам, едните са невероятни, пускам видео по-долу. Особено тоя тип с гайдата много добре се вписва. В темата за езичеството мисля че имаме ужасно много мегдан за уползотворяване. Самите Бисера и Лидия имат една песен дето загатва поне във визията за това, донякъде и самата песен, но смятам че Йотова се беше справила доста по-добре по принцип с темата. Моля ако си религиозен, да се абстрахираш от православния консерватизъм и да погледнеш чисто като музикант на това по-долу. Основен проблем при нас са неравноделните ритми. Аз лично съм искал да направя нещо, но 99% от машините които съм пипал подържат само 4/4, или сходни. Ааааааа момент !!! Теодоси Спасов !! Ето пример за авангардност в нашето народно творчество! И го знам, защото докато живях в Тотонто бях на негова жива изява, беше с някакво момче със синт или нещо подобно и правеха заедно неща, имаше и нещо като техно-визии прожектирани зад тях. Мда. Ето добър пример. Но да - виж долното, после кажи какво мислиш ти и другите. В общи линии да е жив и здрав ютюб, че ако останем само на това което ни пускат по телевизията/радиото - жална ни майка.
-
Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема – цък Мога само да завърша с това, че на запад бая са се поизносили откъм идеи за всякакъв вид изкуство. Това което наблюдавам в Ютюб видеата от балканския регион е, че тепърва почваме да оползотворяваме и реализираме идеите бликащи из нашите земи, особено фолклора.
-
Включвам се със закъснение и тук. Първо - мнението ми на родител (чисто на родител). Аз имам син, скоро става на 12. Засега не се занимава с музика, но ходи на джудо и отделно за кеф ходи с тротинетка по скейт-парковете. В училище е отличник. Страстта му е зала за катерене, но не живеем в София. Не бих го карал до друг град за това. А тук си е изградил среда. С домашните на моменти изпушва. Не че не помагам. Затова го оставям да си ходи по скейт паркове с приятели да разпуска. Преди аз бях този дето го водеше и на моменти пак съм с него. Бил свидетел какво става ако родителят натиска за едно, детето иска друго - 2008г се записах в отбор бягане на дълги разстояния. Имахме едно момиче на около 16. Хич не и се бягаше. Баща и я натискаше - бивш състезател. Тя каза че иска да плува. Напусна. Когато си родител е много сложно. Трябва да се намери един фин баланс. Сега на колегата @lyubohar - много болна тема. В момента мисля тази болка е приложима и за други сфери на изкуството. Аз съм в обратното положение - години бях програмист в България, после в Канада. Имах пари, не трябваше да се връщам, но беше след пандемията заради детето - сега нямам пари. Не съм учил сериозно музика, но много съм искал и винаги сам съм се записвал (никой в нас не знаеше, като се записвах на нещо) - 3ти клас (1986) тромпет - орк."Ботева Чета", 17г исках барабани, но не си намерих учител, 21г хор "Аве Музика" за година да пея, 32г за първи път 2 седмици базови уроци по барабани, после заминахме в Канада, 39г - базови уроци диатонична хармоника. Това ми е цялото музикално "образование". Като тийнейджър с компютъра в нас се научих сам да правя музика, но все исках и инструмент. И още ми е болна тема - на 10тия урок баща ми ми забрани тромпета. Парите са хубаво нещо, могат да купят мечти, могат да купят удоволствие, но не купуват щастието. Най-добрите барабанисти, които съм виждал на живо бяха уличните музиканти на централния площад в Торонто (Канада). Бяха опърпани, свиреха умишлено и на износени леко почупени комплекти, но свиреха прекрасно. Особено единият, който се оказа бивш програмист. Питах го защо се е отказал от живот с пари, той каза - исках да свиря. Обичаше би-боп. И можех да го слушам с часове, защото той е единственият барабанист, който не свиреше перкусивен ритъм а разказваше истории с палките. Найджъл Кенеди казвате... знам кой е, но не съм сигурен защо го упоменахте - за "успешен музикант" може би? Да, но някой даде ли си сметка, че Найджъл, Андре Рию и който се сетите не е пробил в страна от бившия Източен Блок? Впрочем Вие самият можехте да забегнете навремето и днес щяхте да сте с друга пенсия. Да да знам - трудно беше и после като лепнат "невъзвръщенец" и става зор за цялото семейство останало в България - леля ми е "невъзвръщенка". Но не е невъзможно. Пък и както казахте - едно време не е било лошо и тук за музикант. Но всеки желаещ да "пробие с изкуство" на професионално ниво бих го посъветвал да иде в друга страна. По-на запад. Не защото тук е лошо, не е. Но тук нямаме необходимата среда за целта. Дълга тема е, няма да пиша подробности. Но и то не е за всеки. Да аз имах успешна кариера в Канада, но братовческа ми повися в UK и се прибра. Не се задържа. И последно - свиренето в баровете - ми че това никак не е лошо, стига да ти е приятно. Изобщо свирене където и да е. Защо нещо трябва да е лошо изобщо? Ето пример - много известни блус-музиканти свирят директно на улицата. Често хората ги подминават без да знаят кои са, но те са там. Нека не забравяме откъде са тръгнали блуса и джаза - не от фестивалите, нали така? Да, Ерик Клептън може да е свирил в най-големите зали, но Робърт Джонсън не е. Много хора дори не знаят кой е, евентуално най-много да са чували Мъди Уотърс. И както казах - най-добрият барабанист който познавам свиреше на улицата. Понякога свиреше с банда в заведение, но той си искаше свободата и улицата му я даваше. Не мога да го забравя това момче, от Шоуто на Слави беше към 2008г беше заминал за Щатите, даваха видео - той оперен певец бил в България или поне следвал за такъв - там пееше в метрото за пари, тъжно му било не пробил. Върна се, че и Слави публично го унижаваше че не успял. Ама това е проблема - пеенето на улицата не е защото не си успял и не е унизително. В интерес на истината трябва да имаш бая топки, за да го направиш, като онзи гайдар, дето в зората на демокрацията свиреше или в градинката на НДК или пред университета в София. Но тук нямаме това разбиране. Също и който е със странна прическа, шарена коса и странни дрехи вече е педал. Ми не - може да си е просто по-ненормален, но не е речено да е обратен. Преди 2010 тук търпяхме всякакви простотии от Азис, но не и от останалите. И като добавим, че първото нещо, което беше изписано в моят личен буквар в първи клас и учихме беше "Бабо Мравке, где така?" и няма какво повече да добавим. А като сложим и масовата чалгаризация след 1994г, после някаква чернолизация и сега инфлуенсъризация и положението е много зле. Последен пример - фестивал за народно творчество "Китна Тракия Пее и Танцува" издание 2025 Хасково - това тук си е голямо нещо. Обаче тази година го претупаха. И понеже имам вътрешна информация - било наредено на кмета по партийна линия да игнорира българските фестивали, той нямало как да не направи този, така че направил само минималното, колкото да отметне в тефтера, че е направил фестивала. То пък за беда и валя. Сложно. Много сложно.
-
Питанките са няколко: 1) Подуене Блус Бенд според каквото намерих, пише че е създадена 1989 а Бараби Блус Бенд 1993г. Ок. Първи въпрос - имаме ли по-ранни блус групи? Дори да не са 100% блус-ориентирани, но да са поне 50% блус или ритъм-енд-блус. Не съм слушал много Георги Минчев, но след като е рок-енд-рол, вероятно има ритъм-енд-блус или блус песни, които не съм засичал? 2) Какво е било отношението на музикалните организации преди 1989 към блуса? 3) Блус групи в периода 1989-1995 освен ПББ и БББ други? Мерси!
-
Не съм акордеонист. Но като видя нещо странно винаги се интересувам какво е от обща култура. Затова и питах. Мерси!
-
Аз се включвам със закъснение и само ще кажа - ние не можем да спрем ИИ. Но можем да го игнорираме. В смисъл - аз иначе съм програмист, но не вярвах да видя това в моя живот (пипнах комп в 3ти клас да програмирам, тогава носех червена връзка на врата). Сега ИИ прави толкова много неща. Нямам идея как да разпозная програмка писана от ИИ, но с картинки все още (ама все още, че бая надобряват) и видеа се справям и вече видя ли ИИ музикално видео, дори музиката да е писана от хора - го игнорирам и не гледам. От друга страна да е жив и здрав ChatGPT, щото в училище съм бил бая отдавна, много не помня и той ми помага понякога да ми припомни някой-друг алгоритъм, че да помогна на детето с домашното по математика или пък понякога го питам въпрос на теми, дето ако аз трябва да седна да чета, нито знам какво да чета, камо ли колко време би ми отнело да намеря книгата и накрая да стигна до момент в нея, който да ми отговори на въпроса. В общи линии би било като Дъглас Адамс - измислили въпроса, но толкова време търсили отговора, че като го намерили забравили въпроса, тогава почнали да търсят въпроса наново. Ще дам пример - тия дни питах според неговите данни и данни за различни религии, в кои се упоменава за дух/същество идващо да събере душите и да ги поведе, като умрат, къде отиват и защо се смята че цикълът на живота и смъртта е мъчителен за душите. Ей такива ми ти неща. Сещайте се колко неща трябва да намеря, колко време да ги чета. Отговорът ми беше сипан след около 4 секунди. Така че ИИ е нужен, но ние трябва да свикнем с него и да го ползваме като пособие, а не като крайна цел. Все едно да грабна една лопата и да искам да засадя дърво, докато с багер бих засадил цяла гора, щото ще прокопае много дупки доста по-бързо. Но от нас зависи да игнорираме ИИ-"изкуството". От друга страна обаче, ще има хора, които ще са му сериозни фенове и ние не можем да спрем това. Ще бъде нов културен феномен просто. Така че да синтезирам - ни тъй, ни тъй, затова - тъй!
-
Попаднах на това. Мацката по принцип гледам се явява акордионист, изглежда добра по мое скромно мнение. И изведнъж попадам на други видеа, където е на някакъв KORG, изглежда модел от сериите Pa5X, обаче с акордеон MIDI-клавиатура, вместо синтезаторната! Викам си бе всичко бях виждал, но това ми е супер-ново. На това видео врътнете до 4:33 и гледайте. На сайта на Корг не видях да има такова нещо, вероятно говорим за поръчков синт, но в първия момент гледката смайва. Някой друг виждал ли е подобно нещо?