Ако записът е твърде "горещ" и пикове преминават нулата- разбира се, че може след това да се коригира дали с мисус гейн, дали с нормалайз, но изкривяванията от премодулацията си остават като част от записания материал. Вече удариш ли конверторите над лимита им... Все пак зависи клипването на кой етап е. Аналоговите изкривявания могат да звучат приятно за разлика от дигиталните . Затова няма никакъв смисъл от силни записи, при възможността да се записва на 24 бита. Аз специално за вокали гледам пиковете да се движат около -13, -9 dbfs.
Иначе за смесването зависи от стила, какво звучене искаш да постигнеш, конкретния изпънител и много други фактори. Но това, което аз правя абсолютно винаги е да махна излишните ниски с малко по-агресивен highpass и ако евентуално има някакво "мъмрене" в по-ниските среди. Почти винаги ги има, особено при мъжките вокали.