Jump to content
Българският форум за музиканти

rettere

Members
  • Мнения

    87
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    к`вото хвана

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Клавир, акордеон, барабани, гайда, ток

Последни посетители

1602 профилни разглеждания

rettere's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

7

Обществена Репутация

  1. Решава се с нивото на сигнала. До точка на кривене и 'четвърт" назад. Да не мига червения диод😁 То и при подходящ/съгласуван импеданс, пак е същото... Първо бараш Gain-а Щото на входа хич не му дреме за импеданса на източника на сигнала/напрежението. Нито за сечението на проводника, както и за дължината му. Гледа си амплитудата на напрежението и честотата му ☺️ За екранирането - ясно.
  2. Дойде време да понапиша нещо от опит. Изпълних балансираната схема на китарата с пасивни адаптери все едно е динамичен микрофон. Схемата работи. На миксери с бутон PAD дето сваля децибелите на входа, се получава. Няма кривене. На миксер който няма въпросния бутон, трябва GEN-а да се намали почти до край за да не криви. Това е при включване към миксер през Канон/микрофонния вход. При включване към LINE - до микрофонния вход, всичко си е добре. Може да работи, и работи с балансиран сигнал без траф и DI BOX. Единственото, което ме спира да ползвам тази схема е Липсата на екран на адаптерите, който да е отделен от проводника излизащ от самия адаптер. Просто кабела от адаптерите е оплетка/маса и активен. Не е оплетка/маса и два активни. Това е. Простия микрофон генерира по-ниско напрежение от простия адаптер. За това се включва към "по-чувствителе" вход - с по-малки съпротивления на входа. Простия адаптер генерира по-високо напрежение от простия микрофон. Затова се включва към "по-малко чувствителен" вход - с малко по-големи съпротивления на входа. Адаптера може да се докара да работи със изходен сигнал като на динамичен микрофон. Всичко е въпрос на ниво /напрежение/ на постъпващия сигнал. към миксера. Независимо от вида на източника 🙂 И в двата типа входове може да се вкара балансиран или небалансиран сигнал. Попрегледах някои схеми на миксери... Разликата между двата типа входове е около 7 к ома. Като при микрофонния има опция за фантомното +48 волта през съпротивления. В крайна сметка, живата свирня за която става въпрос няма да се записва от миксера... Къде бучи, къде кънти, кой чул, кой не - минало -заминало. Тези дни имахме свирня с 15 метровия /небалансиран/ кабел, но през DI BOX...просто имаше на разположение. Никакви излишни шумове не чух в ....олелията 🙂 Лека!
  3. То това като изпълнение си е направо смях. Нахвърляно с лопатата. Левия ключ би било по-добре да е потенциометър, а не фиксиран Пад. На Канон-а не е замасен /към пин 1/ горния пин. Тук само трафа и десния ключ-маса, май са от полза, макар, че му е спестена една R-C група Благодаря за снимката! Наистина. Аз таквоз нещо няма да купя...или бих го преработил с екранирани проводници и траф с екран около него... Хм, или бих ползвал счупен микрофон с траф. заради инпеданса и осцилоскопските "виждания" На мястото на шпулата - вход,... Изхода - така и така си го има - канон - балансиран Ключа му - за ключ-маса 😁 Поне няма да е китайско Лека!
  4. Става въпрос за читалищни изпълнения с участия по различни сцени включително селски, с озвучители, дето знаят само акордеона да усилват... 15 метра е случайна дължина. Става въпрос за народна музика, без движение на китарата по сцената. Кабелите на оркестъра /микрофони/ са настрана. Не се тъпчат. Рядко има подготвени озвучители на малките сцени. Затова гледам поне балансиран кабел да е. Поне външни смущения да няма. Де да знам къде, какво, кога ще върви до кабела. Бокс ли да си купувам? Може! Тончестотен кабел ли? Може! Макар, че този рекордоман с оплетка дето го ползвам изобщо няма смущения. /Има и други качествени кабели, дето ги няма във въпросните стандарти/. Ползвам такива за микрофони. Над средна хубост са. Ползвам ги и за МИДИ връзка. Да, и за удължител 1KW/230V стават. За хоремага... Значи прост микрофон може да се свърже към балансиран или небалансиран кабел, ама проста китара - само небалансиран кабел. Добре!
  5. Става въпрос за 15 метра кабел. Кабела и сега си работи от пасивна китара направо във микрофонен вход. Вързал съм го небалансирано. Както си е оригиналната схема на китарата. Дори не усилвам докрай Gain-а, че криви. Кабела е 1,5 кв.мм. и явно няма голям пад на напрежение. Мисля, че за входа на предусилвателя е от значение самото ниво на сигнала /големината на напрежението/. Какво значение има омичното съпротивление на източника? Реално потенциометрите /двата/ са в паралел с адаптерите, както и един с друг. Съпротивлението на изхода на китарата е във функция от всички съпротивления. Повече адаптери и потенциометри в паралел = по-малко общо съпротивление! Буксата на китарата си е "стерео" с три извода. Мога да я ползвам все едно е Canon XLR. На пулта входа дали е през Canon или през големия жак, все едно е. Правя си балансиран сигнал по двете активни жила на кабела, а оплетката - маса. С други думи, третирам китарата като прост динамичен микрофон. Тия дни ще пробвам така и така, но исках да знам някой да не го е пробвал.... Ще пиша какъв е резултата.
  6. Здравейте, някой правил ли е балансирано връзване на китара? В смисъл както е при динамичните микрофони. Да се ползва "стерео" жак. Звука по + и - , а оплетката /масата/ да няма галванична връзка с проводниците от адаптерите. С други думи адаптерите с потенциометрите да се свържат както капсулата на динамичен микрофон... И включвам към микрофонен вход на миксера. Балансирано. Заради евентуални смущения при дълъг кабел... Целя да не купувам DI box за бас китарата😋 Китарата е пасивна. Мнения?
  7. Даа стана. Изтеглих и инсталирах както посочват в линка. Много мерси. Всичко се получава!
  8. Така и правя...но качването... Мислех, че не се е прекреприла снимката. Затова са няколко - от няколко опита. Пробвах да ги махна - вж. причина за редакцията /повтарящи се снимки/, но явно не съм успял. Направо ги махни с "модераторския бутон" 🙂
  9. Да, ама стерео микс-а го няма никакъв при другите устройства. Показват ми се всички - не достъпните и забранените също. Показват ми се сдвоените устройства чрез блутут... Но въпросния стерео микс - не и не.
  10. Здравейте. На стария комп зная как ставаше това, но сега с този лаптоп и уиндолс 10... Ползвам саундфордж. В настройките му няма опция да заложа запис от това, дето в момента "пее" компа. Примерно прослушване на месинджъра, клип от ютуб и т.н. Не държа на качество хич... Някаква програмка или чалъм сигурно има да ми предложите. Мерси!
  11. Да-а. Сам си правя пискуните. Вземах и РЕ гайдуница. Там ми е зор с пискуните, но ще ги схвана и тях. Без учител почнах и по сцени да свиря. А бе - хваля се!☺️
  12. Човек, чак ме е срам за дето не ми дойде на ум... Ползваме моно изхода за мониторите. Глася му плъзгачите, лепя ги с анкерпласт и да не се пипат... че да не се тормози "оператора". Мерси за идеята. Поздрави!
  13. Ами пак съм аз с друг въпрос. Става въпрос за EUROPOWER PMP3000 на BEHRINGER. Ползва се за озвучаване в зала, като същевременно звука се излъчва и записва. Въпрос: Къде му е на това изхода, дето не се влияе от общото усилване? Демек каналите са си настроени на всеки според гласа и инструменти и т.н. За залата се "играе" само с общото усилване /най-десния плъзгач/ според ситуацията... За излъчването и записа ползваме CD аут, но той се влияе - много неудобно е. Другия пулт Yamaha MG32/14FX.. си има изход за запис с -10 db. При него общото усилване не влияе и си е супер. Та какъв акъл ще ми дадете за изход, дето да го ползвам.
  14. Напълно разбрах. На прав път съм бил. За последното /с не прекъсването на сигнала/ TIP и RING на късо, и си вадиш небалансиран изход (-: Мерси.
  15. Здравейте момчета, става въпрос за пулт Yamaha MG32/14FX... Едно от неясните неща е аджаба по какъв начин се ползват входовете с надпис INSERT I/O Гледах упътването, схемата на самите входове... Кабела ми е ясен По схема, като вкараш жака, предната му част TIP контакти с изхода на EQ на канала, като същевременно разкъсва EQ от Fader-a на канала. RING-а се връзва с Fader-a на канала... Демек RING-а се ползва за вход, а TIP-а за изход от пулта. Значи ли това, че чрез самия INSERT I/O се "вкарва" нещо външно между EQ и Fader-a на самия канал. И ако вкарам жак без кабел в това гнездо, каквото и да вкарам през другите букси на канала, канала няма да работи, щото въпросния жак разкъсва връзката между EQ и Fader-a. То май ми стана ясно, ама и Вие кажете ползвате ли INSERT I/O и за какво. Мерси!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.