Йоника беше името на първата серия електрооргани от Клингентал-бивша ГДР-първия им модел беше на радиолампи,после минаха на транзисторни генератори-изключително нестабилни като работа,дори гедерайците нямаха свестен стабилизиран токоизправител,че ги карахме "йониките"(Матадор,Йоника 2,3,5,6) на 4.5 волтови батерии Х2=9в и то от първите НИКОПОЛСКИ батерии,които държаха по 1-2 часа.Почнат ли да падат батериите-почват и кошмарите с инструмента.Ама нямаше друго-бог -високо,Хемънд-далеко,Тодор комуниста -забрани туиста.Следващите вече модели на транзистори а в късните 70-те и с малко интеграли бяха далеч по- добри-Велтмайстер ТО 200/5,200/6 и по късните Вермона ЕТ-6-1,ЕТ-6-2 ставаха за работа определено,стига да си намериш някакъв фейзинг(лесли симулатор) и Вермонката си ставаше сиромашки Хемънд-е много беше собствения шум на транзисторите в предусилването и си шумяха,но си имаха всичко-и дроубари-флейти и оркестрални,перкусии и пружинен ревербератор по лиценз на Хемънд,дори дойчовците се изхитриха и и сложиха УА-УА ефект на една спица под корема на органа-включваше "тутти"-то или уа-уа ефекта,вибрато скенера им също не беше лош.А си има и един стар каламбур-Вермона с лесли кабинет е Хемънд,но Хемънд без лесли е Вермона.Бяха доста по добри от много"маркови" по онова време евтини модели на Фарфиса,Крумър,Вокс,Виконт,Елка,Ямаха а и цената 1860 лева за Вермона ЕТ-6-1-срещу 3-3500 до 5 бона за някоя от изброените,но пък си звучаха и имаше и много държавни,които се ползваха без пари.като по същото време малък модел'Т"или'Л"-спинет на Хемънд "вървеше"по 6-8000 марки без лесли кабинета???