Историческите източници, придлежно описани в тази статия, сочат, че линейният строй се е постигал с добавянето на допълнителна, по-ниска струна като сдвоена на 4-та. Тази практика идва от лютнята и арабския уд, възприета е при виуелата и при ренесансовата китара. Само, че как да добавя пета струна, като инструментът има само четири отвора за струни и четири машинки ?
Гледах клипчета където лютиери (професионалисти) преправят магаренцето на класическа китара от 6 на 12 дупки с цел по-лесно захващане на струните. Същите ползват доста специфични дълги бургии каквито у нас не намерих, а проверих магазини специализирани за режещи и пробиващи свредла .. В крайна сметка си купих няколко бургийки ф1.4мм и успях да ги запоя на към дръжката на часовникарска отверка. Бавно, внимателно и с доста усилие успях да пробия допълнителна дупка и да прекарам четвърта, вита струна от класическа китара през дупката.
За настройката ѝ много се надявах да намеря такива ключове, че да паснат на текущите дупки но уви изглежда машинки с такова междуосие нямаше. Оригиналните ключове бяха монтирани с 40мм междуосие, а повечето ключета, дори и тесните такива за мандолина и бозуки са с 23мм междуосие. Тъй като бях убеден, че не мога качествено да запълня текущите отвори и да направя нови реших, че естетиката няма да бъде на първо на място и ще монтирам пети ключ на оставащото място на главата на инструмента. Намерих подходящ ключ за акустична китара който да съвпада по цвят на механиката и врътката с другите, направих шаблон по него и пробих отвора. Разширих отвора отпред, така, че по-голяма част от оста да е видима и да може да се ползва за навиване и монтирах ключа.
С помощта на пила и шкурка направих нов прорез в горното магаренце и настроих струната, прекарвайки я през него. Част от историческите източници предполагат, че бордонът е бил от външната страна, но едно, че не ми се пренареждаха струни, а и така е по-удобно при свирене - мога сравнително лесно да дръпна само високата ако искам да го ползвам като типично укулеле.