Здравейте отново.
Моят Лес Пол традишанъл дойде с 57класикс без капачки от завода производител. Интересното е ,че и на двете позиции е 57 класик ,а не класик 57+ на бридж позиция. Аз нямам проблеми с това, тъй като бързо успях да балансирам двата адаптера един спрямо друг.
Другите два Гибсъна в моята колекция са с Бърстбъкери про(с капачки)и Къстъмбъкери( с капачки). Всичките адаптери 57класикс, бърстбъкери про и про+ и Къстъмбъкерите са под 8к( варират между 7.2к до 7.8к). Разликите са 57 класикс еднакъв брой намотки на бобините и А2 магнит. Бърстбъкери про различен брой намотки на двете бобини и А5 магнит. Къстъмбъкерите са също като Бърстбъкери но с А3 магнит.
За мен всички тези са класика, тъй като са копия на различни адаптери от 50те години на 20век.
490r и 498t са по- различни като дизайн, по- модерни..
Не съм имал честа да ги инспектирам от по-близо и съответно замеря с мултицет, но съм чел че 490r е 8-9к и А2 магнит, а 498t е 12-14к А5 магнит.
Затова и моето заключение че 498t е по тъмния вариант на бридж позиция спрямо 490t.
Определено съм съгласен, че са по тъмни от 57класикс , бърстбъкери(всичките им разновидности) и къстъмбъкерите.
Ако мога да подредя по яркост моите адаптери, определено най-ярки са къстъмбъкерите, следват ги бърстбъкерите и накрая 57 класик.
Трябва да подчертая ,че 57 класик и бърстбъкерите са в китари с 250-300к потенциометри, докато къстъмбъкерите в китара с 500к.
За мен термина “класика” има субективно значение. Навярно Hillbilly говори за дълъг период от време в който Гибсън слагат изцяло 490r/498t в техните китари , и ние феновете свързваме тези години с онези сантиментални звукозаписи на любимите изпълнители. Нека да наречем класиката от по-късен период.
Поздрави.