velit Публикувано Октомври 12, 2009 Публикувано Октомври 12, 2009 (Редактирано) Абе всеки ден свиря по 2 часа някъде и упр. и гами и апржи но пръстите не ми се раздвижват как сте постигнали тази техника? Редактирано Октомври 12, 2009 от velit Цитирай
Slacoth Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 За да напреднеш като техника, трябва да минат години, преди да почнеш при свирене да използваш само 50% от възможностите си.Свиренето не е съревнование, трябва да редуваш периоди на активни и пасивни тренировки. Първите са за придобиване на техника, а вторите за нейното утвърждаване. Това си е мой метод на развитие, който си отвърдих през годините, и не го налагам като правилен. Аз обаче съм доволен от него, но и целите ми никога не са били за постигане на олимпийски резултати. Цитирай
Jorko_Beliata Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 как са ви станали бъзи пръстите? Вероятно имаш предвид "бързи" Бейтио обяснява в един видео-урок (май Speed Kills 1), че "за да започнеш да свириш бързо, първо трябва да се научиш да свириш бавно". Иначе "не знаеш what the heck you`re playing!" Поне при мен скоростта започна да идва след като се научих да свиря каквото-там-свиря бавно - и правилно. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) Главното правило е да не свириш по-бързо, отколкото можеш. Свири от бавно към бързо, но не твърде бързо. Ако правиш грешки, значи е прекалено бррзо. Ако свириш, правейки грешки, ти се учиш не да свириш, а да правиш грешки. Така че свири от бавно до толкова бързо, че да ти е трудно, но да не правиш грешки. В болшинството от времето свири в умерено за теб темпо. За да станат пръстите по-бързи от съзнанието(а често с налага да е така в много бързите сола), трябва пръстите да бъдат "научени" да правят правилните движения. А това не става с непрекъснато грешене. Редактирано Октомври 12, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
velit Отговорено Октомври 12, 2009 Автор Отговорено Октомври 12, 2009 мерси на всички дадохте ме ценни съвети Цитирай
lizardman Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Това е все едно да питаш как са станали бързи пръстите на една машинописка. Процесът е в главата, а не в ръцете. Тъжната истина е, че това е масово разпространена заблуда, подхранвана от всевъзможни уроци из Интернет. Неслучайно се изучават много теоретични дисциплини, за да станеш преподавател по музика. Сваляме си видео урок на китарист, който показва завидни технически умения, но ако той не е разбрал как е стигнал до такова техническо ниво, как тогава може да преподава на други? Няма как да обясниш това, което сам не разбираш. Дори да създаваш велика музика, това в никакъв случай не означава, че можеш да преподаваш. На какво ще научиш хората? Затова се казва "учене", защото се преподават знания, а не безмозъчно свирене. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) Мисълта си е мисъл, механичната памет - механична памет. Само с мисъл не можеш да свириш бързо, а само с механична памет не можеш да свириш музикално и интересно. Мисля, че почти всички технични китаристи, когато свирят много бързо, ползват механичната си памет на ниво пръсти и бързи секвенции, а мисълта ползват за да се ориентират в музиката и да изберат какво да свирят на по-високо ниво. Но самата скорост, мисля че е по-ското в пръстите, отколкото в мисълта. Бих се радвам, ако малцината наистина технични китаристи във форума дадат мнение по този въпрос. Редактирано Октомври 12, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
noflip Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Главното правило е да не свириш по-бързо, отколкото можеш.Свири от бавно към бързо, но не твърде бързо... Подкрепям напълно. В началото бързах да се науча да свиря и мислех, че грешките сами ще се изчистят, затова сега си патя. Отнема повече време да си изчистя свирнята сега, отколкото ако бях седнал да се науча като хората от самото начало. Цитирай
lizardman Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Първо искам да кажа, че аз не съм против техническите упражнения. Те, разбира се, са жизненоважна част от развитието на всеки музикант. Мисълта ми е, че надпреварването с метронома като самоцел е несъстоятелно. А точно такива упражнения пропагандират много от видео уроците. Какви движения се извискват от пръстите, за да свирим? Съвсем елементарни. А за бързо свирене? Пак елементарни, но просто по-бързи. Всеки немузикант може да си движи пръстите достатъчно бързо. По-очевидно е при пианото. Не се изисква никакво усилие, за да натискаш клавишите бързо. Но не можем да просвирим ей така на пианото, дори бавни неща не можем, ако седнем за пръв път. И кога успяваме да изсвирим някое етюдче? Когато пръстите ни са успели да се справят с нужната двигателна дейност или когато са се извършили биохимични процеси в главичката? Тоест, ние сме били способни да изсвирим тази музика не благодарение на натрупване на мускули, бързина или каквото там било, а защото сме извършили мисловни процеси. Нужни са години свирене и упражнения, за да достигнем някаква, както се нарича, виртуозност. И за да я достигнем, през тези години сме развивали бързината на пръстите си ли? Всеки може да изсвири няколко много бързи тона на пианото, дори да сяда за първи път. То е елементарно като действие. През тези години не учим действия, а музика. И ако се съсредоточим върху музиката, върху мисловните процеси, бързината ще си дойде сама. Самата бързина въобще не е важна. Тя е следствие от мисловната дейност, която сме извършили. Между другото, пърстите не могат да станат по-бързи от съзнанието. Много музиканти изговарят наум тоновете, които свирят. Ако има някаква дълга и бърза фраза, ще седнат и ще отработят и техниката, и изговарянето на всеки тон от фразата. И има едно правило, което може би няма изключения - не можеш да свириш по-бързо, отколкото можеш да изговаряш имената на тоновете. Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) Не мисля, че съм наистина техничен китарист, макар и да се справям задоволително с повечето възникнали технически ситуации, но личното ми и дълбоко убеждение е, че бързи пръсти или така нареченото бързо свирене е преди всичко илюзия. Истината е , че всички можем да си мърдаме пръстите почти еднакво бързо ( не че няма изключения де ), но впечатлението за виртуозно свирене идва не от темпото а от добрият синхорн между лява и дясна ръка, артикулация и качественото звукоизвличане. Чисто физическата бързина е напълно безполезна ако нямаме горопосочените. А иначе за постигането на прилична физическа бързина, пречката, която съм срещал най често е неправилната техника. Хората обикновено не се сещат да коригират проблемите, а се опитват да ги преодолеят, което най често води до задънена улица (техническа имам предвид ). Също така, за постигането на техника е нужно да се упражняваме много Редактирано Октомври 12, 2009 от kolio_k Цитирай
checho Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Мисълта ми е, че надпреварването с метронома като самоцел е несъстоятелно. Какви движения се извискват от пръстите, за да свирим? Съвсем елементарни. А за бързо свирене? Пак елементарни, но просто по-бързи. Нужни са години свирене и упражнения, за да достигнем някаква, както се нарича, виртуозност. И за да я достигнем, през тези години сме развивали бързината на пръстите си ли? Всеки може да изсвири няколко много бързи тона на пианото, дори да сяда за първи път. То е елементарно като действие. През тези години не учим действия, а музика. И ако се съсредоточим върху музиката, върху мисловните процеси, бързината ще си дойде сама. Самата бързина въобще не е важна. Тя е следствие от мисловната дейност, която сме извършили. Истината е , че всички можем да си мърдаме пръстите почти еднакво бързо ( не че няма изключения де ), но впечатлението за виртуозно свирене идва не от темпото а от добрият синхорн между лява и дясна ръка, артикулация и качественото звукоизвличане. Чисто физическата бързина е напълно безполезна ако нямаме горопосочените. Дано някой да копира това и да го сложи като важна тема най-горе в раздела... \/ Цитирай
BloodMetall Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 съгласен съм с колегата горе но не съм съгласен lizardmen. Тайната е в пръстите а не в главата . Цитирай
Slav Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 (Редактирано) ^Грешка, въпрос на нагласа е. Ако ти искаш да свириш бързо и се настроиш да свириш бързо и повярваш в себе си, в последствие след доста упражнения ти наистина ще свириш бързо. Ако си кажеш "Тц ... това е невъзможно, никога няма да го науча." - еми много хубаво, няма да можеш да го направиш. Вече чрез упражненията ти си изграждаш връзките в мозъка, които са ти необходими, за да изсвириш конкретното бързо нещо. Ако ги нямаш тия връзки, как ще го изсвириш ? Как ще си контролираш пръстите ? Именно заради това и заради горната причина, тайната е повече в главата, а не толкова в пръстите. Редактирано Октомври 12, 2009 от Slav Цитирай
Em.Vladev Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Търпеливо от бавно към бързо по 8-10 часа на ден.Знаеш ли как карат малките "ромчета" да се учат.Баща му го затваря в една стая само с един стол и инструмента.Всеки ден с часове.Няма VBOX MBOX и тем подобни.Моя ми слагаше часовник върху пианото.Иска много часове...другото си идва само Цитирай
BloodMetall Отговорено Октомври 12, 2009 Отговорено Октомври 12, 2009 Когато гледаш техника и т.н. ти губиш "душата си " и забравяш че не бързината е най-важното . Например Райчо Черноморски (Richie Blackmore). Той не може като Малмстейн , Но Малмстейн стана известен защото е един от първите. Ако не сте съгласни направете проучване . Повече фенове на Rainbow,Deep Purple ли има или на Childre Of Bodom Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.